تاريخ : 20 / 12 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول-ایرنا-امام جمعه گتوند گفت:هنر اسلامی بر اساس ارزش های دینی و انسانی باید در کانون های فرهنگی احیا شود.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام ˈسیدحسین علوی اصلˈ روز دوشنبه در جمع اعضای کانون های فرهنگی مساجد گتوند افزود: باید جایگاه کانون های فرهنگی هنری شناسایی و محتوای برنامه ها قرآنی باشد.
وی بهترین پایگاه فرهنگی برای تبلیغ قرآن را مساجد دانست و گفت:فعالیت های فرهنگی باید متناسب با مسجد باشد و به جایگاهی برای مسائل مسجد ،مسائل شرعی ،اخلاقی ، قرآنی و تفسیر تبدیل شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند نیز در این دیدار که به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد گفت: شهرستان گتوند دارای 37باب کانون فرهنگی هنری می باشد که 29 کانون دارای مجوز از سوی دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد کشور هستند و هشت کانون در حال دریافت مجوز می باشند .
ˈ محمدعلی اسدی ˈ افزود:تعداد 11 کانون در حوزه خواهران و26 کانون در حوزه برادران فعالیت می کنند که تعداد هشت کانون از کانون های فرهنگی هنری ، در شهر گتوند مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری گفت:برگزاری برنامه های فرهنگی هنری ، مذهبی ، قرآنی، چاپ نشریات ، برپایی جشنواره ها و همایش ها از جمله برنامه های این کانون ها در سطح شهرستان گتوند می باشد .
اسدی مشکلات مالی ، نداشتن مکان مناسب و عدم تبلیغ را از مشکلات این کانون ها عنوان کرد.



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از صالح شهر در مسابقات قرآن ویژه فرهنگیان و دانش آموزان که در مدرسه شهید نواب صفوی شهرستان گتوند برگزار گردید ، خدایار علایی توانست در بخش قرائت مقام نخست شهرستان را کسب کند همچنین حسین لطف آور نیز مقام اول در بخش حفظ قرآن کریم را از آن خود کرد . این عزیزان به نمایندگی از دبستان بیهقی در این مسابقات شرکت کرده بودند.



اولین یادواره دانش آموزی شهدای صالح شهر امروز در صالح شهر برگزار گردید . این مراسم با همت مدیران مدرسه حضرت آسیه (س) و پروین اعتصامی و تلاش جمعی از معلمان و بسیجیان با شکوه هرچه تمام تر از ساعت 10 آغاز و حدود 2:30 دقیقه به طول انجامید . 

در ابتدا حاج آقا امیری ایراد سخن فرمودند و پس از آن برادر بسیجی جناب سرهنگ کنگری به سخنرانی پرداختند . در این مراسم باشکوه همسر محترم شهید نوری پشت تریبون حاضر شدند و به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداختند .

در زیر عکس هایی از این مراسم باشکوه را خواهیم دید:

ادامه عکس ها را بخش ادامه مطالب دنبال کنید...



ادامه مطلب
تاريخ : 6 / 12 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اولین یادواره دانش آموزی شهدای صالح شهر فردا ساعت 10 صبح در محل دبیرستان حضرت آسیه برگزار خواهد شد .

زهرا فرهمند مدیریت دبیرستان آسیه در گفتگویی با ما گفت : با برگزاری این چنین مراسماتی میتوان دانش‌آموزان را به الگو گرفتن از شهدا که مظهر خوبی‌ها و پاکی‌ها هستند دعوت کرد و افزود: هر چه داریم از شهداست و تکریم و تجلیل شهدا باید مورد توجه و تاکید همه مسئولان قرار گیرد.

مدیر دبیرستان حضرت آسیه (س) صالح شهر در ادامه افزود : این مراسم با همکاری سرکار خانم شفیعی مدیریت محترم مدرسه پروین اعتصامی و دبیر پرورشی این مدرسه خانم عذرا بهداروند ، راس ساعت 10 صبح روز چهارشنبه مورخه 92/12/07 در محل این دبیرستان برگزار خواهد گردید .

وی در ادامه اظهار داشت : سخنران این مراسم حاج آقا امیری معاونت پرورشی اداره محترم آموزش و پرورش شهرستان با مداحی برادر محمد آسیابانی می باشد که در این یادواره برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی تدارک دیده شده است .

گفتنی است صالح شهر از توابع شهرستان گتوند دارای 27 شهید جبهه های حق علیه باطل می باشد.



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برای مهندسین بن بستی وجود ندارد.

آنان یا راهی خواهند یافت٬ یا راهی خواهند ساخت

5 اسفند ماه سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین توسی و روز مهندس بر تمام مهندسین و دانشجویان کشور خاصه مهندسین صالح شهر مبارک باد. ان شاءالله زیر سایه امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری مدظله العالی سربلند ، پیروز ، موفق و سلامت باشید .



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در نامه مشترک کارگردان، تهیه کننده، مشاور سریال سرزمین کهن و همچنین مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما به معاون سیمای رسانه ملی نیز آمده است:

برادر گرامی جناب آقای دارابی

معاون محترم سیما

سلام علیکم؛ با احترام؛ پیرو مسائل پیش آمده درخصوص قسمت های پخش شده از مجموعه سرزمین کهن توضیحات ذیل را به استحضار می رساند:

مجموعه سرزمین کهن روایتگر وقایع سیاسی اجتماعی و مذهبی تاریخ معاصر کشور است که در بستر قصه ای خانوادگی و درام نمایشی، تاریخ تحولات کشور را از شهریور 1320 تا بهمن 1357 به تصویر می کشد. کارگردان، نویسنده و عوامل این سریال با احترام کامل به نقش همه اقوام و مردم نواحی کشور در مبارزات تاریخی ملت ایران، حوادث این برهه از تاریخ کشور را از زاویه دید کودکی بنام رهی به تصویر کشیده اند که در خانواده ای با اصالت و از پدری متدین (حمید رضا بختیاری) که در روستا به ملارضا و آقاملا مشهور است متولد می شود و در بدو طفولیت در بمباران های نیروهای اشغالگر انگلیسی پدرش به شهادت می رسد. از آن پس رهی در کشاکش حوادث تلخ و شیرین روزگار در جستجوی هویت واقعی خویش است و در مسیر این داستان، این فرزند راستین ملت ایران، فریب جریانات سیاسی حاکم در آن مقطع تاریخ را نخورده و اصالت و هویت خود را در تاریخ معاصر کشور حفظ می کند.

دیالوگ های شخصیت های این داستان در نقش اردکانی و بختیاری بیانگر مجادله و کشمکش ها در حوادث دهه 20 شمسی است و در این سریال تنها اسامی رجال سیاسی آن برهه نظیر آیت الله کاشانی، دکتر مصدق، دکتر فاطمی و شهید نواب صفوی از اسامی واقعی آنان اقتباس شده است.

در واقع رهی بختیاری نماد جوانی غیور، غیرتمند و تیزهوش ایرانی است. او فرزند راستین ملاحمیدرضا بختیاری است که از سویی اعتقاد راسخ دینی را از پدرش به ارث برده است و از سویی دیگر عشق به ایران را در دل می پرورد و در آخر در خانواده ای متدین مجذوب سلوک و منش امام خمینی (ره) شده و به نهضت او می گراید و در قالب قهرمان اصلی داستان، در نهضت انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند.

بدیهی است احترام به همه اقوام شریف و متدین کشور از جمله مردمان متدین و نجیب و اصیل ایل بختیاری از اصول انکارناپذیر است و روند حرکت سریال بر همین مدار است.

بی تردید دست اندرکاران این سریال به هیچ وجه حتی در تصورات ذهنی خویش قصد کوچکترین بی احترامی به ساحت مردم شریف و پر افتخار بختیاری را نداشته اند. مشاهده قسمت های آتی این مجموعه تلویزیونی موید این واقعیت خواهد بود. با این وجود چنانچه پخش قسمت های اولیه این مجموعه موجب رنجش خاطر هموطنان عزیز بختیاری شده است،‌ مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنیم.

توفیقات روزافزونتان را از خداوند منان خواستاریم.

محمودرضا تخشید مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه _ محمد مسعود تهیه کننده سریال _ کمال تبریزی کارگردان سریال و عباس سلیمی نمین مشاور تاریخی پروژه.



امام جمعه ی گتوند از نیروی انتظامی به خاطر دستگیری سارقین طلافروشی تشکر کرد .

علوی اصل-امام جمعه-گتوند

امام جمعه ی شهرستان گتوند در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی گتوند پس ا ز تشکر از مردم به خاطر حضور گسترده و پرشور و شعور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفت : این راهپیمایی 2 پیام به همراه داشت یک پیام برای خارج از کشور و دیگری برای داخل کشور بود .

حسین علوی اصل در ادامه گفت : پیام مردم برای خارج از کشور به کشور های غربی مخصوصا آمریکا و صهیونیست بود که بعد از توافق نامه ی ژنو چه یاوه گویی ها که نکرده بودند .

وی با اشاره به این پیام توضیح داد :ملت پاسخ دندان شکن و کوبنده ای به گزینه های روی میز دشمنان دادند و وفاداری ، ایثار ، ایستادگی ، همدلی و گوش به فرمان بودن و تبعیت از مقام معظم رهبری را به عنوان گزینه های روی میز ایران مطرح کردند و با این گزینه ها زبان درازی دشمان را قطع کردند .

علوی اصل تصریح کرد  پیام دوم ملت به مسئولین داخل کشور بود که به آنها گفتند برای احقاق حق ملت و پیشرفت عادلانه ی کشور تا زمانی که پشتوانه ی به این محکمی و بزرگی دارند از هیچ قدرتی نترسند و خاطر جمع و محکم به پیش بروند .

وی در پایان از نیروی انتظامی شهرستان به خاطر دستگیری سارقین سرقت طلافروشی اخیر تشکر کرد و از مردم خواست تا نکات امنیتی را بیشتر جدی بگیرند و در رعایت این نکات تلاش بیشتری بکنند .



تاريخ : 22 / 11 / 1392برچسب:, | 21 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

راهپیمایی 22 بهمن در گتوند و شهرهای تابعه برگزار شد

دزفول-ایرنا-همزمان با سراسر کشور ،راهپیمایی 22 بهمن در گتوند و شهرهای تابعه برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار ایرنا (شاهد صالح شهر) : راهپیمایی مردم انقلابی گتوند صبح سه شنبه از مصلای امام علی(ع) به سمت گلزار شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام ˈ جعفر علوی ˈ مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت سخنران راهپیمایی گتوند بود که پیرامون دستاوردهای انقلاب سخنانی ایراد کرد.
مردم گتوند پس از راهپیمایی 22 بهمن در گلزار شهدای این شهر حضور یافته و با قرائت فاتحه یاد وخاطره شهدای انقلاب را گرامی داشتند.
راهپیمایی 22 بهمن در صالح شهر گتوند نیز برگزار شد و مردم صالح شهر با طی کردن مسیر مسجدجامع-خیابان بسیج،جاده کندرو،خیابان چمران انزجار خود از استکبار را به گوش جهانیان رساندند.
حجت الاسلام ˈ باقر داور نیا ˈ امام جماعت صالح شهر نیز در این راهپیمایی به سخنرانی پرداخت.
در پایان این راهپیمایی نیز قطعنامه توسط عبدالحسین بهداروند قرائت و مفاد آن با تکبیر مردم مورد تایید قرار گرفت.



تاريخ : 22 / 11 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم فهیم و انقلابی صالح شهر با حضور گرم خود ، با آرمانهای انقلاب و امام تجدید بیعت کردند .

مردم صالح شهر امروز بار دیگر ثابت کردند که مثل همیشه پیرو ولایت فقیه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) هستند .

از ساعت ها قبل از شروع مراسم با حضور خود در مسجد جامع صالح شهر آماده راهپیمایی و شعارهای دندان شکن به مستکبرین جهان شدند .

این مراسم راس ساعت 9 صبح از محل مسجد جامع صالح شهر و در ادامه خیابان بسیج - جاده کندرو - خیابان شهید چمران و در پایان به مسجد جامع صالح شهر رسیدند .

مسئولین محترم صالح شهر تدارک ویژه ای جهت حضور راهپیمایان در مسجد دیده بودند و پس از استقرار مردم ، مراسم با قرائت قرآن آغاز گردید .

در ادامه این مراسم حجه السلام والمسلمین حاج آقا داور نیا سخنرانی نمودند . ایشان ضمن تشکر از مردم ولایتمدار صالح شهر با حضور گرمشان این روز را یکی از مهمترین روزهای انقلاب اسلامی دانست و گفت : اهمیت این روز باید به نسل های بعد منتقل گردد .

در پایان این مراسم جانباز بسیجی ، عبدالحسین بهداروند قطعنامه را قرائت کردند که راهپیمایان با سر دادن تکبیر آن را مورد تایید قرار دادند .

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 23 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم همیشه در صحنه صالح شهر همزمان با سراسر کشور با سردادن ندای الله اکبر سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

گلبانگ الله اکبر مردم ولایتمدار صالح شهرامشب در بام خانه ها طنین انداز شد .
فرزندان ایران اسلامی در شب پیروزی انقلاب بار دیگر با سردادن شعار استقلال،آزادی جمهوری اسلامی به یاوه گوئی استکبار و استبداد پاسخی کوبنده دادند.



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 22 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همگام با سایر اقشار در صالح شهر ، بانوان صالح شهری نیز فعالیت های خود را در زمینه برنامه های دهه مبارک فجر به نحو قابل قبولی به اجرا در آورند .

در این خصوص مشاور امور بانوان صالح شهر گفت : برنامه های زیر در صالح شهر ویژه سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار گردیده که می توان به این موارد اشاره کرد : 

شرکت بانوان صالح شهر در مسابقات والیبال شهرستان گتوند ، بازدید جهاد کشاورزی از دستاوردهای زنان صالح شهر (بازدید از پرورش بلدرچین در صالح شهر توسط خانم عبدالهی) ، غبار روبی گلزار شهدای صالح شهر توسط دانش آموزان دبیرستان حضرت آسیه ، تقدیر از زنان کار آفرین صالح شهر ، برگزاری جشن پیروزی در تمامی مدارس دخترانه صالح شهر ، برگزاری جشنواره غذا در تمامی مدارس ، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی صالح شهر ، برگزاری همایش بیماری های خاص زنان در دبیرستان حضرت آسیه با همکاری امور بانوان صالح شهر و بسیج خواهران ، کسب مقام دوم در مسابقات ایروبیک بانوان شهرستان .

در پایان مشاور امور بانوان صالح شهر از زحمات بی شائبه شهردار و شورای محترم اسلامی صالح شهر بخاطر حمایتهای بی دریغ خود از بانوان در تمامی فعالیتها کمال تشکر و قدردانی را داشت و همچنین از همکاری مدیریت دبیرستان حضرت آسیه ، پروین اعتصامی و همکاران ایشان که در اجرای برنامه های امور بانوان که در این دبیرستان برگزار گردید تشکر و قدردانی بعمل آورد .

 

 

 



تاريخ : 20 / 11 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نقد یعنی پیدا کردن خوبی ها از میان بدی ها .نقد به یک اثر کمک میکند که ان اثر اعتبار یابد.اگر از یک کار یا یک مقاله ویا... انتقاد شود باعث می شود که نقاط بد آن کار مورد اصلاح قرار گیرد . نقد در هر زمینه اصول و قواعد خاص خود را دارد .کسی که اثری را نقد میکند منتقد نام دارد .منتقدان باید ریزبین دقیق وبا سرعت باشند . در نقد یک فیلم عواملی چون صدا تصویر نور بازیگران و... اهمیت دارند. فیلم های پر طرف دار بیشتر مورد نقد قرار میگیرند . منتقدانی که در روز نامه ها کار می کنند تمامی اخبار را مورد برسی قرار می دهندو به این نقد نقد ژورنالیستی میگویند.اما در بیرون کسانی منتقد هستند که تخصصی در زمینه های هنری داشته باشند. نقد های مثبت ومنفی: نقد مثبت یک اثر باعث پیدا شدن طرف دارانی برای یک اثر است.ولی نقد منفی باعث می شود که طرفداران به بحث ومجادله با منتقد یا منتقدان بپردازند... امروزه نقد در تمامی عرصه ها علمی فرهنگی سیاسی و...وجود داردواین نقد باعث پیشرفت اثر یا شخص می شود .البته در نقد باید به دیگران و نظر آنها احترام بگذاریم . نقد باید با رعایت اصول اخلاقی وبا دیدی کار شناسانه انجام شود.



امام جماعت محترم صالح شهر : شرکت مردم در راهپیمائی 22 بهمن را باعث دلسردی و یاس دشمنان دانست.

حجت‌الاسلام داور نیا اظهار کرد: شرکت مردم در راهپیمائی 22 بهمن توجه مردم به نظام و اعلام بیزاری از فتنه‌ها و دشمنان خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمنان فکر نکنند به خاطر مشکلات اقتصادی که برای مردم ما ایجاد کرده‌اند مردم از انقلاب اسلامی مایوس و دست از نظام برخواهند داشت.

امام جماعت صالح شهر تصریح کرد: با حضور خود در راهپیمائی 22 بهمن صحنه‌های اتحاد، همدلی و نمایش بیداری را به همه عالمیان نشان خواهیم داد.

حاج آقا داور نیا در پایان میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) را به تمام مسلمین جهان بالاخص مردم ولایتمدار صالح شهر تبریک عرض نمود .

         



تاريخ : 17 / 11 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

12 بهمن زنگ انقلاب در مدارس صالح شهر زده شد .

روز 12 بهمن ماه زنگ انقلاب در تمام مدارس صالح شهر بمناسبت سی و پنجمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی نواخته شد . در این مراسم بخشدار مرکزی ، اعضای شورای اسلامی و شهردار صالح شهر ، مسئولین کلانتری ، سرپرست اداره گاز و تعدادی از فرهنگیان حضور داشتند که در ابتدای مراسم جهانگیر حیدری پور بخشدار محترم مرکزی شهرستان گتوند به سخنرانی و اهمیت این دهه پرداختند . 

در پایان این مراسم مسئولین مذکور زنگ انقلاب را در مدارس صالح شهر به صدا درآوردند .

 

جلسه ای جهت باشکوه تر برگزار کردن مراسم دهه فجر

جلسه ای با حضور مسئولین صالح شهر دردفتر شورای اسلامی صالح شهر جهت مطلوب تر و باشکوه برگزار کردن مراسمات دهه مبارک فجر انجام گرفت .

در این مراسم که حاج آقا داور نیا امام جماعت محترم صالح شهر ، فرماندهان پایگاه ها ، فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) ، مسئول دهه مبارک فجر صالح شهر ، و تعدادی از فرهنگیان صالح شهر حضور داشتند به گفتگو در مورد چگونگی بهتر کردن مراسمات این ایام پرداختند .



تاريخ : 16 / 11 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هر ساله به مناسبت دهه مبارک فجر در تمام شهرهای کشور عزیزمان ایران ، پروژه های فرهنگی، ورزشی، خدماتی و عمرانی  به همین مناسبت افتتاح می گردد.

22 بهمن در صالح شهر پروژه ای جهت افتتاح وجود دارد ؟

دهه مبارک فجر و سی و پنجمین بهار انقلاب ، امسال احتمالا هیچگونه پروژه ای جهت افتتاح در صالح شهر وجود ندارد . از آنجا که معلوم است تنها پروژه ای که بصورت چراغ خاموش و بعد از سانحه اخیر تصادف  افتتاح گشته بود ، حدود 5 کیلومتر جاده روبروی این شهر است که امکان افتتاح مجدد آن وجود دارد .

البته پروژه های نیمه کاره از قبیل کتابخانه ، مخازن (چاه های )آب شرب و ... که چندین سال است شروع شده و به حال خود رها گشته اند و پروژه هایی از قبیل پل ورودی گلزار شهدای علی پهونده ، پل زیرگذر و .. که چند روزی است آغاز شده اند و در حال تکمیل می باشند ، وجود دارند ، که امید میرود جهت استفاده عموم هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسند .

ان شاء الله مردم صالح شهر با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز 22 بهمن با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مدظله العالی بیعت دوباره ای داشته باشند .



برگرفته از خاطرات بسیجی جانباز محمد حسین حیدر پناه

من المؤمنین رجالٌ صدقو ما عاهدُالله علیهِ فَمَنهُمْ من قضی نحْبهَ و من هم من ینتظرو و ما بدّلو تبدیلا. (23 احزاب)

   درود  و سلام بر تمام شهیدان راه حق و آزادی و درود و سلام بر عزیزانی که چنین انسانهای بزرگی را در دامان خود پرورش دادند که اینک ما در پرتو خون سرخ این گلگون کفنان چنین با آرامش و با عزت زندگی می کنیم .

بعد از عملیات والفجر 8 که منجر به آزادی بندر استراتژیک فاو شد و رزمندگان ایرانی توانستند از عرض 1200 متری اروند عبور کرده و خود را به خاکریزهای دشمن برسانند ، صدام و تمام حامیان غربی و عربیش متوجه شدند که ایرانیها با قدرت نبوغ و شجاعتی که دارند هر غیر ممکنی را ممکن می سازند ، لذا با ثروت انبوه کشورهای عربی از قبیل عربستان و کویت و امکانات غرب و شرق مثل آمریکا ، فرانسه ، آلمان و شوروی آن زمان تمام قد از صدام حمایت می کردند حضور چند ناوگان آمریکایی در خلیج فارس همچنین استفاده از هواپیمای اِی وکس (راهدار پرنده) و امکانات راهداری بسیار قوی ، بطوریکه بعدها مسئولین عراقی در خاطراتشان نوشتند راهدارهایی که غربی ها در اختیارمان گذاشتند به حدی قوی بودند که می توانستیم سیمانهای روی تریلرهای ایران را بشماریم .

همچنین هواپیماهای پیشرفته جنگی و تانکهای مدرن و تجهیزات بسیار پیشرفته روز همه و همه برای حفظ حکومت بعث عراق در حد انبوه مهیا بود .لذا با این آگاهی از وضعیت آن زمان جنگ ایران آماده عملیات کربلای 4 شد ، یعنی یکسال بعد از فتح  فاو تقریباً اواخر آذر 65 یا اوایل دیماه بود که ایران اقدام به انجام عملیات کربلای 4 نمود . مضافاً اینکه علاوه بر تمام امکانات پیشرفته اهدایی باید خیانت سازمان منافقین را هم به آن اضافه کرد که غیر از انجام ترورها و بمب گذاری های داخل کشور تمام گزارشات لازم را در اختیار عراقیها قرار می دادند .

دشمن با توجه به ضربه سنگینی که سال قبل متحمل شده بود حراست از مرزهای آبی را بیشتر کرد ، با توجه عملیات والفجر 8 و عبور نیروهای ما از مرز آبی شاید دشمن پیش بینی می کرد که ما از چه منطقه ای عملیات جدید را آغاز خواهیم کرد . لذا عملیات کربلای 4 از محور آبادان تا خسرو آباد و خرمشهر آغاز شد و در همان ابتدا به دلیل آگاهی دشمن عملیات ناکام ماند ، چون گردان ما که بچه های شوشتر بودیم ، حدود ساعت 9 الی 10 طبق برنامه باید وارد عمل می شدیم و عملیات را ادامه می دادیم که اینچنین نشد و کم کم دستگیرمان شد که عملیات ، تقریباً ناکام مانده است ، آقای کمال خررازی[1] که آن وقتها رئیس ستاد تبلیغات جبهه و جنگ بود حدود ساعت 11 اعلامیه ای داد که می شد از محتوای آن به ناکام بودن عملیات پی برد .

 

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید...

 



ادامه مطلب
تاريخ : 12 / 10 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا داور نیا شهادت مظلومانه امام هشتم (ع) را به ساحت مقدس ولی عصر (عج) و نائب برحقش حضرت امام خامنه ای مدضله العالی و تمام شیعیان جهان بالاخص مردم مذهبی و ولایتمدار صالح شهر تسلیت عرض نمود .  

ایشان در ادامه افزود : همانطور که می دانید، هدف اصلی برگزاری مراسم عزا برای اهل بیت (علیهم السلام)، بزرگداشت ارزشها و زنده کردن نام و یاد و هدف آن بزرگواران می باشد. لذا چه خوبست که ما سعی کنیم تا هر چه بیشتر از این روز و از این فرصت برای عرض ارادت و محبت به آستان مولای مهربانمان امام رضا (علیه السلام) استفاده کنیم و دست توسل به آستان آن حضرت دراز نمائیم .

 



تاريخ : 8 / 10 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جماعت صالح شهر گفت : روز 9 دی ماه روز میثاق دوباره با ولایت است و در چنین روزی مردم با آگاهی و هوشیاری دشمن را مایوس کردند .

وی گفت : نهم دیماه روز به یادماندنی تاریخ انقلاب اسلامی در دفاع از ارزش های اسلامی و حریم ولایت است و این روز بار دیگر عزت مردم ایران را به نمایش گذاشت .

حجت الاسلام داورنیا افزود : کسانی که در روز عاشورا حرمت شکنی کردند به دنبال حذف دین و ارزش ها بودند ، اما شکست خوردند .

وی اظهار داشت : در این روز حق و باطل در مقابل هم قرار گرفتند که با بصیرت مردم و بیداری آنها منجر به پیروزی حق شد . ایشان از حضور مردم خداجو در سوگواری های ایام محرم و صفر ، و همچنین حضور پرشور مردم در اربعین حسینی نیز قدردانی کردند .



تاريخ : 2 / 10 / 1392برچسب:, | 18 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم موحد و ولایتمدار صالح شهر صبح امروز دوشنبه به مناسبت اربعین شهادت سالارشهیدان حسین ابن علی (ع ) با حضور درمرقد گلزار علی پهونده - صالح شهر  و حضور بر مزار درگذشتگان سانحه تصادف اخیر به عزاداری پرداختند.

حسینیه ها و مساجد صالح شهر، امروز مملو از عاشقانی بود که ازته دل برمظلومیت حسین ابن علی (ع ) و یاران باوفایش گریستند.

اربعین امسال رنگ و بوی خاصی به خود گرفته بود و اربعین سید و سالار شهیدان از یک طرف ، و اولین هفته درگذشت جوانان صالح شهر از طرف دیگر موجب شده بود تا مردم با شور خاصی به عزاداری بپردازند .

از نکات قابل توجه در امروز قربانی کردن چندین گوسفند و همچنین قربانی کردن یک راس شتر به مناسبت درگذشت گان این حادثه دلخراش و امید به اینکه دیگر شاهد همچین صحنه های دلخراش و مرگ عزیزانمان نباشیم .

یکی دیگر از نکاتی که در مراسم امروز به چشم میخورد ، در طول مسیر تمام هیئت های مذهبی جهت شفای برادر محمد بنوتی و خانم محمدی که بر اثر سانحه تصادف در حالت کما می باشند و دیگر بیماران این حادثه ، از خداوند بزرگ طلب شفاعت نمودند .

مدیریت این سایت نیز از خداوند شفای عاجل مسئلت دارد  و امیدواریم که این عزیزان هرچه سریعتر به بهبودی کامل دست پیدا نمایند .

 



تاريخ : 4 / 9 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شب گذشته به مناسبت هفته بسیج فرمانده سپاه ناحیه گتوند جناب سرهنگ کنگری به اتفاق فرمانده محترم حوزه یکم امام حسین (ع) ، اعضای محترم شورای اسلامی صالح شهر و تعدادی از رزمندگان و بسیجیان با حضور در منزل 3 خانواده شهید (شهیدان یعقوب دادور ، مندنی دادور و روح ا... پورعلیداد)از نزدیک با آنها دیدار کردند.

فرمانده سپاه ناحیه گتوند گفت: هفته بسیج و دیدار با خانواده معظم شهدا از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و از نزدیک دیدار با این بزرگواران حاوی برکات بی‌نظیری است.

سرهنگ کنگری افزود: دیدار با خانوداه شهدا افتخاری برای ماست و زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث استمرار آرمان‌های شهدا، امام و انقلاب اسلامی است.

ایشان خاطر نشان کردند که: تکریم خانواده معظم شهدا یک کار مهم و بزرگ فرهنگی است.

ایشان در ادامه سخنان خود افزود صبر، بردباری و استقامت خانواده معظم شهدا موجب پیروزی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس است. افتخار، عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا به برکت خون پاک شهدا است.

سرهنگ کنگری در بخشی از سخنان خود به بیان کار بزرگ و استقامت ملت قهرمان ایران در پی به رسمیت شناختن انرژی هسته ای پرداخت و تحقق این امربزرگ را به حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و مردم ایران تبریک عرض نمودند .

در پایان این دیدار امین دادور عضو شورای اسلامی صالح شهر ضمن تبریک و خوش آمدگویی به فرمانده محترم سپاه ناحیه گتوند و همراهان ایشان ، بخشی از وصیت نامه شهیدان دادور را قرائت فرمودند .

 



تاريخ : 2 / 9 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

روز گذشته طی مراسمی گلزار شهدای علی پهونده در صالح شهر غبار روبی و عطر افشانی شدند .

این مراسم با جمع کثیری از مسئولین محترم شهرستان و صالح شهر  و همچنین جانبازان و ایثارگران و تعداد زیادی از بسیجیان برگزار گردید ، در این آیین باشکوه حاضران در فضایی معنوی ضمن غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهیدان والا مقام با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شهدا ادای احترام کردند.

در این آیین که هرساله برگزار می گردد ، همرزمان و جانبازان با این شهیدان به بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس پرداختند .

صالح شهر دارای 27 شهید در هشت سال دفاع مقدس می باشد .

 

 



حضور امام جمعه محترم شهرستان گتوند ، فرماندار محترم و جمع کثیری از همراهان و مسئولین محترم شهرستان شب گذشته در صالح شهر

مراسم روضه خوانی امام حسین (ع) در شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ممبینی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند در حسینیه صاحب الزمان (عج) صالح شهر برگزار گردید . این مراسم در ابتدا با برگزاری نماز جماعت آغاز گردید و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین ممبینی به سخنرانی پرداختند.  

حجت الاسلام ممبینی در سخنان خود در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی و تعزیه در سطح صالح شهر در تکایا ، مساجد و حسینیه ها خبرداد و شرح کاملی از چگونگی برگزاری این مراسم ایراد نمودند.

در ادامه این مراسم با شکوه تعریف کاملی از واقعه کربلا و چگونگی به شهادت رسیدن حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را برای حسینی دوستان صالح شهر سخنرانی نمودند.

این مراسم با شکوه ، با سینه زنی و مداحی ، مداح اهل بیت حاج آقا منجزی  و همچنین ضیافت شام به پایان رسید .

ضمناً این مراسم به میزبانی خانواده آقای حاج کیامرث بهداروند تدارک دیده شده بود .



تاريخ : 27 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

تعزیه در صالح شهر که حدود 70 سال و بدون وقفه در حال اجراست بی شک یکی از بهترین و برترین برنامه های فرهنگی - مذهبی در سطح صالح شهر و تمام منطقه می باشد . اجرای این تعزیه توسط عده ای از عاشقان به اهل بیت و امام حسین (ع) صالح شهری ست که هرساله با کمترین امکانات و بیشترین تاثیرگذاری در این شهر برگزار میگردد . مشتاقان این تعزیه از اکثرشهرهای منطقه دیمچه می باشند که هرساله به تماشای این مراسم فرهنگی مذهبی می نشینند .

شروع مراسم تعزیه از روز چهارم محرم هرساله آغاز و تا روز عاشورا با اجرای تعزیه حضرت امام حسین (ع) به پایان میرسد .

امید میرود تا مسئولین مربوطه در صالح شهر و شهرستان و همچنین ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند جناب آقای اسدی که الحق والانصاف به تعزیه بعنوان یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی - مذهبی  نگاه می نمایند ، بتوانند این کار فرهنگی را با دیدی روشنتر نگاه کرده و در جهت هرچه بهتر نمودن آن گامی موثر بردارند .

عکس هایی از تعزیه در صالح شهر

ادامه مطلب نمایش بیشتر عکس ها

 

 



ادامه مطلب

حضور نماینده محترم شهرستان در مجلس جناب آقای حجه السلام و المسلمین سادات ابراهیمی به همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر صالح شهر ، در هیئت عزاداران پهونده سفلی و همچنین در ساختمان مختص گروه تعزیه این هیئت عزادارای .

 



تاريخ : 21 / 8 / 1392برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت ایام محرم،مردم بخش مرکزی شهرستان گتوند با برگزاری آیین های عزاداری در سوگ و ماتم سرور وسالار شهیدان هستند.

بخشدار مرکزی گتوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:به مناسبت دهه اول محرم برنامه های متعددی در سطح شهرها وروستاهای بخش مرکزی این شهرستان در حال برگزاری است.
ˈ جهانگیر حیدری پورˈ برگزاری آیین های سنتی نوحه خوانی و عزاداری در سطح روستاهای بخش مرکزی را از جمله برنامه های این بخش عنوان کرد و گفت: با پیگیریهای به عمل آمده و هماهنگی های ایجاد شده با اداره تبلیغات اسلامی مبلغین مجرب به روستاها اعزام شده وآیین های عزاداری در حال برگزاری است. که در اینجا جا دارد از حجه السلام والمسلمین حاج آقا ممبینی نیز تقدیر و تشکر ویژه ای به عمل آید .
وی اظهار داشت: سخنرانی ،عزاداری ، روضه خوانی و سینه زنی در رثای قافله سالار کربلا در مساجد و تکایا ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مذهبی پیرامون واقعه کربلا و فلسفه قیام عاشورا از جمله برنامه هایی است که در سطح شهرها و روستاها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
حیدری پور افزود: در روز تاسوعاو عاشورا نیز همزمان با سراسر کشور دسته جات عزاداری در سطح روستاها و شهرها به سمت گلزار های شهدا و بقاع متبرکه به حرکت در می آیند.



حضور امام جمعه محترم شهرستان اهواز و جمع کثیری از همراهان و مسئولین محترم شهرستان و استانی شب گذشته در صالح شهر

مراسم روضه خوانی امام حسین (ع) در شب هفتم محرم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه اهواز در مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر برگزار گردید . این مراسم در ابتدا با برگزاری نماز جماعت آغاز گردید و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده به سخنرانی پرداختند.  

حجت الاسلام حسن زاده در سخنان خود در خصوص واقعه سوزناک عاشورا گفت: امام حسین (ع) با علم و آگاهی از کشته شدن در این راه و بمنظور زنده نگهداشتن اسلام و تشیع در این مسیر قدم گذاشتند .
وی با اشاره به لزوم زنده نگهداشتن قیام عاشورا گفت : بعد از گذشت بیش از 1300سال از آن واقعه دردناک مشاهده میکنیم که هنوز عشق به حسین (ع) و خاندان پاکش ذره ای در دل مردم کاسته نشده بلکه روز به روز بر هواداران قیام حسینی افزوده می گردد.

این مراسم با شکوه ، با سینه زنی و مداحی و همچنین ضیافت شام به پایان رسید .



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در مسجد سید محسن آقامیری صالح شهر برگزار شد.

در این آئین معنوی مادران صالح شهری در حالی که نوزادان خود را بر دستان و آغوش داشتند با بلند کردن آنها به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سردادند و کودکان شیرخوار صالح شهری لباس‌های متحد شکل سبز بر تن کرده و سربندهای یا حسین (ع) و یا ابالفضل العباس (ع) بر پیشانی بسته بودند.

طبق سنتی دیرینه شرکت کنندگان، درهمایشی که به نام طفل شیرخواره سید الشهدا (ع) برپا شد، فرزندان خود را نذر حضرت علی اصغر (ع) کرده و برای سلامت و سعادت آنان، شهید نوزاد کربلا را نزد خداوند متعال واسطه قرار می‌دهند.

مداحان نیز در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد شهدای دشت نینوا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

عکس قبل از شروع مراسم

 

 

 

 



تاريخ : 13 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هرساله هیئت عزاداران گمار علیا مراسم شیرخوارگان حسینی را بمناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ص) طفل 6 ماهه و تیر خورده کربلا در صالح شهر  برگزار می نماید .

این مراسم که یکی از بهترین مراسمات مذهبی اجرا شده در سطح شهرستان و حومه می باشد ، چندین سال است که توسط جمعی از مشتاقان به اهل بیت و هیئت امنای مسجد آقامیری برگزار می گردد .

مراسم شیرخوارگان محرم سال 1392 در تاریخ 1392/08/17 روز جمعه ساعت 14 در مسجد سید محسن آقامیری با مداحی محمد آسیابانی ، علیرضا مهدی پور و محسن منجزی برگزار خواهد شد .

از مشتاقان و همشهریان عزیز دعوت به عمل می آید تا در این مراسم مذهبی و معنوی حضور به هم رسانند . ضمناً همشهریان گرامی میتوانند نذورات خود را امروز به مسئول برگزاری این مراسم در مسجد سید محسن اقامیری تحویل نمایند .



تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در آستانه ماه محرم ، دل سوختگان حسینی و ارادتمندان به آقا ابا عبدالله الحسین(ع) در صالح شهربا سیاهپوش کردن شهر و برپایی تکایا خود را برای برگزاری آیین های عزاداری آماده کردند.

عاشقان سرور و سالار شهیدان در صالح شهربا افراشتن پرچم های سیاه در مساجد ، حسینیه ها و نیز سیاهپوش کردن مساجد طی چند روز گذشته خود را برای ورود به ماه حزن و اندوه آماده کرده اند.
آیین های عزاداری دهه اول محرم از اولین شب در تکایا و مساجد صالح شهر و همچنین اجرای تعزیه برگزار خواهد شد.
برپایی مجالس روضه خوانی در مساجد ، حسینیه ها و منازل از شب اول ماه محرم تا پایان روز عاشورا از جمله آیین های سنتی عزاداری مردم صالح شهر می باشد.



تاريخ : 17 / 7 / 1392برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا