تاريخ : 3 / 7 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دیدار با خانواده شهدای صالح شهر در هفته دفاع مقدس

فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) صالح شهر از دیدار با خانواده شهدای این شهر در هفته دفاع مقدس خبر داد، و افزود که شب گذشته با حضور در منزل شهدا و پس از سخنان خود با خانواده های اینان رشادت های شهدای عزیز را ارج نهادند .

حسن خسروزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شاهد در صالح شهر اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم گوشه‌ای از رشادت‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را ارج نهیم.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدای صالح شهر از اولویت‌های این حوزه در هفته دفاع مقدس است خاطر نشان کرد: پخش کلیپ های هفته دفاع ، غبار روبی گلزار شهدای علی پهوند ، برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های در حال اجرای حوزه می باشد.

فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) صالح شهر در پایان گفت: شهدا، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس بر ما منت بسیار دارند و وظیفه ماست که در همه لحظات زندگی خود یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و راه شهدا را که توصیه و عمل به فرامین الهی و رهبری‌ست همیشه به یاد داشته باشیم زیرا که ولایت‌فقیه همان ولایت انبیا است.



تاريخ : 17 / 6 / 1392برچسب:, | 18 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عالم ربانی روحانی اهل کرامت و همراه مردم صالح شهر حضرت حجت الاسلام مرحوم سید علاء الدین صدرموسوی دار فانی را وداع گفت .

این روحانی محترم بعد از چندین ماه در بستر بیماری ، لحظاتی پیش به دیار باقی شتافت .

مراسم ختم و تشییع این مرحوم هنوز مشخص نگردیده و به محض اطلاع از طریق همین سایت اعلام خواهد گردید .

مدیریت این سایت رحلت این عالم بزرگوار را به جامعه روحانیت ، خانواده محترم ایشان و همچنین مردم عزیز و خداجوی جنت مکان و صالح شهر تسلیت عرض نموده و ان شاء ا.. ما را در غم این عزیز و بزرگوار شریک و سهیم بدانند .

عکس اهدایی شاهد صالح شهر



تاريخ : 6 / 6 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

یکی از علمای شیعه الجزایری گفت: وهابی‌ها از گسترش تشیع بیمناک هستند زیرا می‌دانند اگر مکتب اهل بیت(ع) گسترش یابد مشروعیت آن‌ها از بین رفته و چیزی برایشان باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شیخ فضیل الجزائری دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهادت شیخ حسن شحاته که در حسینیه شهدای قم برگزار شد اظهار کرد: شیعیانی که در کشورهای اسلامی و عربی زندگی می‌کنند هر لحظه منتظر هستند که دستگیر شوند یا در حملات تروریستی به شهادت برسند.

وی افزود: پس از بیداری اسلامی دولت‌هایی در کشورهای عربی شکل گرفت که دارای نگاه تردید آمیز توأم با شک به شیعیان هستند.

این عالم الجزایری با بیان اینکه حکومت‌ها باید دارای مشروعیت عمومی باشند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند گفت: مشروعیت حکومت اهل بیت(ع) با دلایل متقن ثابت شده و به همین دلیل شیعیان امروز مشروعیت حکومت‌های موجود در کشورهای عربی را زیر سئوال می‌برند.

وی ادامه داد: شیعیان بدون اینکه به زور و خشونت متوسل شوند مشروعیت برخی گروه‌های سیاسی حاکم در کشورهای عربی را زیر سئوال می‌برند و این بهترین شیوه اعتراض است زیرا حقانیت شیعیان را ثابت می‌کند.

الجزائری شهادت مظلومانه شیخ حسن شحاته در مصر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از علمای اهل سنت مصر هم این فاجعه را لکه ننگی برای کشور خود می‌دانند.

این عالم شیعی با بیان اینکه کشتن فردی به دلیل اعتقادات او بازگشت به تحجر و عقب‌گردی بزرگ است عنوان داشت: امروز علمای مصر این حقیقت را دریافته‌اند و به همین دلیل این جنایت وحشتناک را محکوم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: وهابی‌ها از گسترش تشیع بیمناک هستند؛ در گفت‌وگویی که با برخی از مفتی‌های آن‌ها داشتم به صراحت اعلام می‌کردند که اگر مکتب اهل بیت(ع) گسترش یابد مشروعیت وهابیت از بین رفته و چیزی برای آن‌ها نخواهد ماند.

الجزائری با اشاره به هراس شدید وهابیت از حوزه‌های علمیه شیعی به دلیل قدرت استنباط و بحث علمی شیعیان گفت: حوزه‌های ما مسائل را به خوبی مطرح کرده و از آنها دفاع می‌کنند به همین دلیل مورد دشمنی وهابیت قرار گرفته‌اند.

این عالم شیعه افزود: وهابیت تکفیری به دلیل اینکه قدرت بحث علمی شیعه را ندارد دست به جنایت می‌زند و به شهادت رساندن شیخ حسن شحاته با آن وضع فجیع یکی از آثار بارز این ضعف علمی و منطقی است.

وی با اشاره به ثبات قدم شیعیان در مسیر حقی که در پیش گرفته‌اند بیان داشت: شیعه هیچ گاه از روشی‌هایی چون فحاشی و قتل برای پیشبرد اهداف خود استفاده نکرده و بر خلاف فرهنگ اهل سنت حرکت نمی‌کند.

الجزائری با تاکید بر پرهیز برخی افراد از توهین به عقاید اهل سنت گفت: امروز شاهد هستیم در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای بعضی اشخاص بدون در نظر گرفتن مصالح توهین‌هایی را علیه اهل سنت مطرح می‌کنند در حالیکه نمی‌دانند همین امر یکی از عوامل حملات وحشیانه به شیعیان به شمار می‌رود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر عصام العماد در نشست علمی پژوهشی رویکردهای وهابیت در مقابله با تشیع، با بیان این مطلب گفت: غرب زدگی یعنی عدم پایبندی به تمسک. شخصی که غرب زده است به هیچ چیز اعتقاد ندارد.

وی با اشاره به مکتب کمونیستی و ارتباط آن با وهابیت گفت: نزدیک ترین مکتب به وهابیت، مکتب کمونیست است. در واقع وهابیت یک مکتب مادی نگر است.

عصام العماد تصریح کرد: بیداری اسلامی و تحولات آن، فاتحه وهابیت را خواند.

این عالم گرویده به تشیع، بصیرت را مهم ترین عامل رخ داد بیداری اسلامی دانست و افزود: بیداری اسلامی یعنی بصیرت. بیداری اسلامی قیام علیه طاغوت است.

یادآوری می شود دکتر عصام یحیی عماد، محقق علوم اسلامی، و یکی از علمای وهابیت بود که شیعه شد. او شیعه‌شناس، متخصص در علم رجال و حدیث و تاریخ، مدرس مجمع جهانی اهل بیت و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مذاهب عربستان سعودی است.

او هم اکنون به دلیل شیعه شدن مورد تکفیر وهابیون است.



تاريخ : 20 / 5 / 1392برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شهید علیرضا مقامی در سال ۱۳۴۲ در یک خانواده متدین و مستضعف پا به عرصه وجود نهاد.

شهید مقامی در کودکی بسیار زیرک و پرجنب و جوش بود ،هر چند غبار فقر و محرومیت در چهره زادگاهش هویدا بود. اما همانند سایر مردم نجیب روستایش از علم و بصیرت و معنویت بسیار غنی برخوردار بود.

مشکلات اقتصادی نتوانست ذره ای در اراده این شهید گرانقدر خللی ایجاد کند ، وی با تلاش بسیار به تحصیل پرداخت و در کنار تحصیل در کارهای کشاورزی دوشادوش خانواده اش عرق ریخت.

شهید علیرضا مقامی به دلیل هوش فراوانش همواره مورد توجه معلمین خود بود و چندبار به عنوان دانش آموز ممتاز معرفی شد .

شهید مقامی بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل شوراهای اسلامی به عضویت شورا درآمد و در دبیرستان شهدای ترکالکی در رشته اقتصاد دیپلم گرفت.

او مفسر قرآن بود و به معنا و محتوای کتاب خدا اعتقاد عمیق داشت و به آن عمل می کرد، به مطالعه کتابهای شهید مطهری و نهج البلاغه علاقه بسیار داشت و اوقات خود را به مطالعه می گذراند.

با شروع جنگ تحمیلی شهید مقامی چندین بار به جبهه اعزام شد و در عملیاتهای خیبر ، بدر و والفجر ۸ شرکت کرد و درنهایت مجروح و به افتخار جانبازی نائل شد اما روحیه شهادت طلبی او امکان استراحت در منزل و بیمارستان به او نداد و مجددا به جبهه برگشت.

شهید مقامی قرآن را با صوت و لحن دلنشینی قرائت می کرد به گونه ای که هرجا علیرضا مشاهده می شد یا مشغول قرائت قرآن بود یا ذکر می گفت.

او فرمانده ای دلیر با روحیات معنوی بسیار بالا بود به طوری که نماز شب را ترک نمی کرد ،خوش خلق و گشاده رو بود و به همین دلیل چون نگینی در بین نیروهای تحت امرش می درخشید.

این شهید والا مقام در عملیات بدر هنگامی که تمام نیروهایش زیر آتش تیربار عراقی ها زمین گیر شده بودند شجاعانه برخاست و با آر پی جی به سوی دشمن یورش برد و تیربار را از کار انداخت و رزمندگان تکبیرگویان مواضع دشمن را فتح کردند.

در تک یا مهدی (عج) ادرکنی که در منطقه فکه انجام شد وی فرمانده نیروهای خط شکن بود که در سپیده دم بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۵ در حال پاکسازی شیار از لوث بعثیان در کمین نیروهای عراقی گرفتار و در یک نبرد جانانه با دشمن شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر مطهرش همچنان نظاره گر رمل های روان و تفتیده فکه می باشد.



تاريخ : 19 / 5 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مردم صالح شهر روز جمعه نماز عید سعید فطر را به امامت حاج آقا طلاوری امام جماعت این شهردر مسجد جامع صالح شهر اقامه کردند.

امام جماعت صالح شهر در خطبه های نماز عید فطر با تاکید بر پرداخت زکات فطره گفت: پرداخت به موقع زکات فطره نشان از تاثیر ماه مبارک رمضان بر انسان و همدردی با نیازمندان است.
حاج آقا طلاوری بر رعایت تقوای الهی به عنوان ثمره یک ماه عبودیت و بندگی ماه مبارک رمضان در دیگر روزها و ماه های سال تاکید کرد و افزود:باید دقت کرد پس از ماه رمضان نیز روحیه دینی ومعنویت های کسب شده در ضیافت الهی در طول سال حفظ و تقویت شود تا فضای جامعه از زشتی ها و آلودگی های اخلاقی و رفتاری پاک شود.

طلاوری در این خطبه ها از مردم عزیز و همیشه در صحنه صالح شهر و خلق حماسه سیاسی در روز انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر ، تقدیر و تشکر و همچنین از اعضای شورای محترم و منتخبین مردم سپاس و قدردانی بعمل آورد و حمایت از سوی مسئولین و مشورت با مردم و نخبگان و جوانان را توصیه نمودند .  

لازم به ذکر است که نماز عید فطر در صالح شهر در مسجد حضرت محمد (ص) این شهر نیز برگزار گردید .



تاريخ : 14 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماز عید سعید فطر ، روز عید و رأس ساعت 7 صبح در مسجد جامع صالح شهر برگزار خواهد شد و همشهریان می‌توانند با حضور در این مکان نماز عید ر ا به جای آورند.

صالح شهر با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر هرساله شاهد برگزاری مراسمات مذهبی در این شهر    می باشد .



تاريخ : 12 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 



تاريخ : 11 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همزمان با سراسر کشور مردم صالح شهر  از صبح امروز خود را آماده حضور حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس کردند تا ضمن محکومیت جنایات های رژیم اشغالگر قدس، آزادی قدس شریف و بازگشت آن به آغوش اسلام و مسلمین را فریاد بزنند.

در این راهپیمایی با شکوه که از ساعت 9 صبح از مسجد جامع صالح شهر شروع شد بمدت 2 ساعت به طول انجامید .

بعد از پایان مسیر راهپیمایی ، مردم عزیز و همیشه در صحنه صالح شهر با ورود به مسجد جامع صالح شهر مراسم پایانی این روز را با سخنرانی امام جماعت صالح شهر به پایان رساندند .

در این سخنرانی حاج آقا طلاوری گفت : در این روز، ملتهای مسلمان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند .

ایشان افزود : روز قدس نشان‌دهنده‌ صف‌بندی حق و باطل، صف‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌ دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌دهنده‌ این است که امت اسلامی اولاً زیر بار ظلم نمی‌رود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد. چقدر سعی کردند روز قدس را تضعیف کنند و امسال بیش از همیشه تلاش کردند؛ اما روز قدس در ایران اسلامی، به همه‌ی دنیا نشان داد که عقربه‌ی انقلاب و ملت ایران به کدام سمت و کدام جهت است؛ نشان داد که اراده‌ ملت ایران چیست؛ نشان داد که ترفندها و حقه‌ها و پول خرج‌کردن‌ها و خباثت‌های سیاسی آن‌ها بر روحیه‌ ملت ایران اثری ندارد.

حاج آقا طلاوری در ادامه سخنرانی هتک حرمت به صحابه پیامبر (ص) را محکوم کردند و افزود : بار دیگر دشمنان پلید اسلام و گروههای مزدور و دست نشانده استکبار جهانی دست به جنایتی هولناک و جانگداز زدند و صفحه سیاه دیگری بر صفحات زندگی ننگین خود افزودند و امت اسلام را در غم و اندوه بردند و به جهانیان ثابت نمودند که کینه توزی آنان نسبت به دین، قرآن و خاندان عصمت و رسالت (ص) حد و مرز ندارد.

در ادامه افزود : چنین اقدامی بدون شک هیچ خللی در «بیداری اسلامی» ایجاد نکرده و قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت چرا که مسلمانان جهان در پی اهانت و هتک حرمت به نبی مکرم اسلام (ص) سکوت نکرده و مراتب اعتراض و انزجار خود را نسبت به این اقدام موهن به گوش جهانیان خواهد رساند.



تاريخ : 10 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 



تاريخ : 9 / 5 / 1392برچسب:, | 21 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جماعت صالح شهر گفت: قدس یکی از مسائل اساسی و مهم در جهان اسلام به شمار می‌رود.

حاج آقا طلاوری امروز در گفت‌وگو با شاهد در صالح شهر  با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: آخرین شب پرفیض و برکت قدر را پیش‌رو داریم و باید با تمام وجود از معنویات و فضائل این شب بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روز قدس تصریح کرد: مردم ایران اسلامی امسال نیز چون هر ساله با حضور گسترده در روز قدس با آرما‌ن‌های انقلاب و امام تجدید پیمان خواهند کرد.

امام جماعت صالح شهراضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای روز قدس، مخالفت همگانی امت اسلامی با رژیم غاصب تبدیل این روز به اهرم فشار بر رژیم غاصب است و همین امر است که هر ساله مسلمانان را به راهپیمایی‌هایی منسجم می‌کشاند.

و همچنین بنا بر فرمایش ائمه (ع) هر کس صدا و ندای مظلومیت مسلمانی را بشنود و به داد او نرسد ، مسلمان نیست .

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها سال‌هاست که با آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کرده‌ و به آرمان‌های فلسطین خیانت کرده‌اند و امید است در روز قدس فریادهای مسلمانان، گوشه‌ای از دل سیاه و مرده آنها را بیدار کند.

حاج آقا طلاوری با اشاره به اینکه قدس یکی از مسائل اساسی و مهم در جهان اسلام به شمار می‌رود، عنوان کرد: مردم در روز قدس با حضور گسترده خود خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس اعلام می‌کنند و می‌گویند طاقت تماشای این همه ظلم را ندارند.

ایشان افزودند: مردم شهیدپرور و ولایتمدار صالح شهرنیز هم‌پا و هم‌صدای سایر شهرهای کشور در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، اتحاد و برادری خود را نشان داده و حمایت خود را از برادرهای دینی و مسلمان خود اعلام می‌دارند.



تاريخ : 8 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر امروز پیکر شهیدان حمید شاهمرادی و روزعلی اسدی از شهدای تازه تفحص شده شهرستان گتوند میان اشک و آه عزاداران علوی تشییع و به خاک سپرده شد.

 به گزارش سلام گتوند:این مراسم با وجود گرمای هوا و روزه‌دار بودن مردم بسیار باشکوه و گسترده برگزار شد. مردم شهیدپرور گتوند بار دیگر نشان دادند که ادامه دهنده راه شهدا و امام شهدا هستند و پس از گذشت سالها باز هم مانند دوران دفاع مقدس به استقبال عزیزانشان می آیند و دست بیعت به آنها می دهند.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح کشور امروز گفت: این شهیدان به تازگی در تفحص درون مرزی به همت جستجوگران قرارگاه عملیاتی کمیته جستجوی مفقودان در منطقه ابوغریب استان ایلام کشف و شناسایی شدند .
سرهنگ عشقی افزود: این شهدای والامقام در سال 1365 و در عملیات تک محدود با رمز یامهدی (عج) ، در منطقه ابوغریب استان ایلام به شهادت رسیدند .

 صبح امروز نیز مردم شهرستان گتوند با حضور در مراسم تشییع پیکر پاک شهید مقامی در روستای ایستادگی این شهید والا مقام را تا خانه ابدی بدرقه کردند.

 



تاريخ : 7 / 5 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همزمان با فرا رسيدن شب های قدر و ايام ضربت خوردن و شهادت مولای متقيان علی (ع)، مراسم احياء شبهای قدر ماه رمضان در محل حسینیه صاحب الزمان (عج) صالح شهر با جمع کثيری از عاشقان و دلسوختگان امير المومنين (ع) برگزار شد.

اين مجلس با مرثيه سرائی، قرائت دعای زيارت عاشورا و جوشن کبير و مراسم احياء ادامه يافت و با ضيافت سحری به پايان رسيد.

هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان (عج) – صالح شهر هر ساله به مناسبت شبهای قدر، مراسم ضیافت سحری را برگزار می نماید .

در اینجا جا دارد تشکر و قدردانی ویژه ای از این عزیزان داشته باشیم .



تاريخ : 7 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

گتوند، دزفول- پیکر مطهر سه شهید دفاع مقدس ساعاتی پیش ( یکشنبه شب ) از اهواز به زادگاهشان در شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پیکرهای شهیدان ˈحمید شاه مرادیˈ ، ˈروزعلی اسدیˈ و ˈ علیرضا مقامیˈ با حضور خانواده معظم آنان و نیز جمعی از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به شهر گتوند منتقل شده و آیین وداع با شهدا در مساجد محل زندگی آنان برگزار شد.
آیین وداع با پیکر این شهدا همزمان با دومین شب از لیالی قدر فردا شب در مصلای شهر گتوند و با حضور اقشار مختلف مردم این شهر برگزار می شود.
پیکر پاک این سه شهدا همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، در زادگاه شان شهرستان گتوند تشییع و به خاک سپرده می شود.
پیکرهای پاک این شهدا به تازگی توسط جستجوگران کمیته جستجوی مفقودان دفاع مقدس کشف و شناسایی شده است.
این شهدای والامقام در سال 1365 و در عملیات تک محدود با رمز یامهدی (عج)، در منطقه ابوغریب استان ایلام به شهادت رسیده بودند.



تاريخ : 6 / 5 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت شبهای مبارک قدر و شهادت حضرت علی (ع) ، حسینیه ها و مساجد صالح شهر مراسم شب 19 ماه مبارک رمضان را برگزار کردند.

 در كنار برگزاري مراسم احيا، مراسم خطابه و سخنراني، دعا و محفل انس با قرآن نيز برگزار گردید .

مراسم احياي شب‌هاي ماه مبارك رمضان شبهای بیست و یکم و بیست و سوم نیز در مساجد و حسينه‌های صالح شهر برگزار مي‌شود و شهروندان مي‌توانند از فضاي معنوي اين شب‌ها به خوبي استفاده نمایند.

 



تاريخ : 25 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) گتوند از برگزاری جشن باشکوهی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام گتوند باقر ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: جشن باشکوهی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان گتوند برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن، چهارشنبه شب دوم مرداد ماه سال جاری مصادف با 15 رمضان ساعت 22  با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در محل مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

 مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) گتوند با اشاره به اینکه برای برگزاری این جشن از هفته‌های گذشته برنامه‌ریزی شده است، خاطر نشان کرد: در این باره تلاش کرده‌ایم تا این جشن به عنوان محوری‌ترین جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان گتوند باشد.

 وی ادامه داد: این جشن همچون سالیان گذشته با حضور و مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود و شامل پخش شیرینی و شربت و مولودی خوانی ذاکران اهل بیت و برگزاری مسابقات فرهنگی و سخنرانی حجت‌الاسلام ممبینی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی گتوند خواهد بود.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه تلاش شده است تا محتوای این جشن با نیاز جامعه همخوانی داشته باشد، گفت: با توجه به مشارکت گسترده مردم و به ویژه جوانان در این مراسم تلاش شده است تا برای شناخت امام حسن(ع) به نسل جوان تلاشی مضاعف انجام شود.



تاريخ : 22 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گتوند از جمع آوری 500 میلیون ریال زکات در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

 
حجت الاسلام ˈ علی نظر ممبینی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان آغاز برداشت گندم تاکنون این مقدار زکات در شهرستان گتوند جمع آوری و معادل آن به مودیان زکات پرداخت شده است.

ممبینی افزود: با تمهیداتی که دولت در سال 92 اندیشیده معادل زکات بدون تأخیر در اختیار مودیان زکات قرار می گیرد تا صرف مساجد و افراد نیازمند شود.
وی گفت: با تلاش روحانیون ،ائمه جماعات و انجام فعالیت های تبلیغی در مناطق روستایی فریضه زکات در جامعه احیاء شده و مردم شریف و متدین توجه ویژه ای به این مسأله دارند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی گتوند تصریح کرد: شهرستان گتوند برخلاف وسعت کم در سال های اخیر همواره رتبه اول جمع آوری زکات در استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اه شعبان و در آستانهٔ ماه رمضان خطابه مهمی ایراد فرموده‌اند.

حضرت امام رضا(ع) از پدر گرامی خود و او از پدران بزرگوارش، و آنان هم از امیرالمؤمنان امام علی(ع) نقل کرده‌اند که آن حضرت چنین فرمود: یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانهٔ ماه رمضان پیامبر خدا، خطاب به ما، خطبهٔ مهمی خواند که مضمونش چنین است:

۱- ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است.

۲- ماهی است که از همه ماه‌ها ارزشمندتر و با فضیلت‌تر است.

۳- روزهایش ارزشمندترین روزهاست.

۴- شب‌هایش با فضیلت‌ترین شب‌هاست.

۵- ساعت‌هایش از همهٔ ساعت‌ها ارزشمند‌تر و ارجمندتر است.

۶- ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شده‌اید.

۷- و خدا شما را در این ماه گرامی داشته است.

۸- نفس‌های شما در ماه رمضان تسبیح است.

۹- و خوابتان عبادت خداست.

۱۰- و عمل شما مورد قبول درگاه خداست.



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

يك متخصص تغذيه گفت: بهترين روش براي باز كردن روزه در ماه رمضان خوردن غذاهاي سبك در وعده افطار و مصرف غذاهاي سنگين در وعده سحري است.
دکتر فريده شيشه‌بر اظهار كرد: با توجه به شرايط موجود، يعني طولاني بودن مدت روز در رمضان امسال، فاصله زماني ميان افطار و زمان خواب و حتي سحري بسيار كوتاه است؛ بنابراين بايد مواد غذايي مصرفي در اين فاصله زماني به گونه‌اي باشد كه علاوه بر تامين تركيبات مورد نياز بدن، از چاقي مفرط و ضعف بدنی روزه‌داران جلوگيري شود.
وي درباره غذاهاي مناسب براي وعده افطار روزه داران گفت: بهترين و كارآمدترين شيوه باز كردن افطار از نظر كارشناسان آغاز كردن وعده افطار با غذاهاي سبك مانند شير، خرما، نان و پنير به همراه گردو و يا خيار و گوجه است. پس از آن نيز تا هنگام خواب بايد از ميوه هاي مختلف فصل به منظور تامين آب مورد نياز بدن استفاده شود، چرا كه مایعاتی مانند آب، شربت و چاي به سرعت از بدن دفع مي‌شوند ولي ميوه‌ها ذخيره خوبي براي آب مورد نياز بدن در طول روز هستند.
اين متخصص تغذيه غذاهاي كامل و كافي را براي وعده سحري پيشنهاد كرد و ادامه داد: خوردن برنج و خورشت و يا هر غذاي سالم و كاملي در وعده سحري موجب مي‌شود فرد در طول روز دچار ضعف و بي‌حالي نشود.
شيشه‌بر ‌در توصيه به كساني كه به دليل مهماني‌هاي ماه رمضان قادر به خوردن غذاي سبك در وعده‌هاي افطار نيستند، گفت: از آنجايي كه ميل انسان، نياز بدن اوست، بسياري از افراد در ماه رمضان با مصرف بیش از حد غذا و شيريني‌ از يك طرف و كم تحركي از طرف ديگر دچار چاقي مي‌شوند؛ از اين رو توصيه مي‌شود ميان باز كردن افطار با چاي و يا شير گرم به همراه خرما و صرف غذاي اصلي حدود نیم ساعت فاصله داده شود تا از ولع اوليه فرد كاسته شود.
وي تاكيد كرد: نوشيدني كه روزه‌دار، روزه خود را با آن باز مي كند حتما بايد گرم باشد؛ زيرا در طول روز معده روزه‌دار جمع مي‌شود و خوردن نوشيدني سرد، اين جمع شدگي را بيشتر خواهد كرد. خوردن خرما نيز كه داراي قند طبيعي است، قند خون فرد را بالا برده و ضعف وي را برطرف مي‌كند.
اين متخصص تغذيه با اشاره به مناسب بودن مصرف غذاهاي ايراني براي ماه رمضان، تصريح كرد: غذاهاي ايراني شامل برنج و انواع خورشت‌ها با دارا بودن فيبر، كربوهيدرات، گوشت و تركيبات مورد نياز بدن در صورتي كه در تهيه آنها از روغن و نمك به طور متعادل استفاده شود، منبع غذايي مناسبي براي روزه‌داران هستند.



تاريخ : 19 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
این حالاتى که شما در کسانى مثل امام رضوان‌اللَّه‌علیه در سنین بین هشتاد و نود سالگى مى‌بینید، ادامه‌ى حالات جوانى ایشان است. چون امام، تقریباً ۷۹ ساله بودند که به ایران آمدند و جمهورى اسلامى شروع شد؛ یعنى امام از نزدیک هشتاد سالگى این مسؤولیتهاى سنگین را شروع کرده‌اند! وقتى که همه‌ى انسانها در این سنین، بازنشسته مى‌شوند و اهل افتادن در یک گوشه و در بستر و بى‌رغبتى و بى‌نشاطى نسبت به همه‌ى کارها؛ امام در آن سن، بزرگترین کارهاى عالم را شروع کردند. اداره‌ى یک کشور، بلکه ایجاد یک نظام و قدم به قدم پیش بردن این نظام! این از جهت مشاغل و مسؤولیتهاى مهم.

امام رضوان‌اللَّه‌علیه، از جهت معنوى هم همین‌طور بودند. بنده این را مکّرر گفته‌ام. معمولاً امام در ماه رمضان، دیدار نداشتند. البته ما گاهى بین ماه رمضان مى‌رفتیم و با ایشان ملاقات مى‌کردیم – افطارى، یا به دلیل دیگرى پهلوى ایشان بودیم؛ یک بار یا دو بار – اما غالباً مردم ایشان را نمى‌دیدند؛ ما هم کمتر از معمول مى‌دیدم. بعد از ماه رمضان که انسان ایشان را مى‌دید، در یک دیدار و ملاقاتى که با مردم حرف مى‌زدند، آدم به طور محسوس مى‌فهمید که ایشان در این یک ماه، نورانیتر شده‌اند آدم، این را حس مى‌کرد. پیرمرد هشتاد و چند ساله – نزدیک نود ساله – این یک ماهه حرکت مى‌کرد و پیش مى‌رفت! همیشه در حال حرکت بودند؛ امّا ماه رمضان، بیشتر و جدّیتر! چون میدان، میدان مناسبترى است.

در دیدار تعدادی از دانشجویان تشکّلهای اسلامی در مراسم افطاری شب بیست‌و‌سوم ماه رمضان ۱۳۷۶/۱۱/۰۱



تاريخ : 2 / 4 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در صالح شهر

مسئول امور مساجد و کانون های شهرستان گتوند از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در صالح شهر با حضور مردم و مسئولان خبر داد.

امین علیخانی امروز در گفت وگو با شاهد صالح شهر با تبریک به‌مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک شعبان و اعیاد این ماه پربرکت، در این شهرستان برنامه‌های ویژه‌ای را توسط ارگان‌های مختلف اجرایی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در صالح شهراز برنامه‌های ویژه این مناسبت است که فردا شب دوشنبه ساعت 9 برگزار خواهد شد.

علیخانی با اشاره به مکان برگزاری و سخنران و مولودی خوان این مراسم عنوان کرد: این جشن معنوی در فضای خالی منبع آب در خیابان مسجد جامع و با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود که سخنران حاج آقا پورشاه آبادی و مولودی خوان آقای ثمری خواهند بود .

وی در پایان ماه شعبان و حضور یافتن در مراسم‌های ویژه اعیاد شعبانیه را فرصتی برای استقبال از ماه رمضان دانست و افزود: از همه اقشار شهروندان به‌ویژه جوانان می‌خواهیم زینت‌بخش مراسم‌های شعبانیه باشند.



تاريخ : 23 / 3 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- به مناسبت اعیاد شعبانیه جشن بزرگ میلادمولای عشق در پارک گلستان گتوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این جشن بزرگ چهارشنبه شب همزمان با میلاد باسعادت امام حسین(ع)وحضرت ابوالفضل (ع)با حضور واستقبال پر شور مردم شهرستان گتوند برگزار شد.

اجرای موسیقی،نمایش،مولودی خوانی از جمله برنامه های این جشن بود.

این جشن توسط سپاه پاسداران گتوند برگزار شد.



تاريخ : 15 / 3 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به مناسبت 14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) مجلس بزرگداشتی دیروز سه شنبه در مسجد جامع صالح برگزار شد .

شرکت کنندگان در این مجلس ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره) با ویژگی های شخصیتی معمار کبیر انقلاب آشنا شدند.
در این آیین ، حاضران ضمن سوگواری ، با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.
 



تاريخ : 4 / 3 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏‌هاى زندگی مادى غرق شده، دوباره به خود بازگردد و اعمال و رفتار گذشته را بازبینی کند و از خداوند متعال بخواهد فرصتی دیگر در اختیارش قرار دهد تا بتواند کاستی‌های معنوی خود را جبران کند.

آرى! اعتکاف فصلى است ‏براى گریستن، براى ریزش باران رحمت، براى شستن آلودگی‌هاى گناه، براى تطهیر صحیفه اعمال ، براى نورانى ساختن دل و صفا بخشیدن به روح.

همه ساله همزمان با سراسر کشور، از 13 تا 15 رجب در مساجد صالح شهر نیز با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان آیین معنوی اعتکاف انجام می‌شود.

مراسم اعتکاف در صالح شهر بدلیل بازسازی بخشی از مسجد جامع صالح شهر ، در مسجد سید آقا میری در حال برگزاری می باشد .

 

 



تاريخ : 28 / 2 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

صالح شهر - نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه گتوند و دیگر مسؤولان اجرایی و فرهنگی این شهرستان در محل دفتر امام جمعه گتوند برگزار شد.

در بخش نخست این نشست حجت الاسلام سید حسین علوی اصل، امام جمعه گتوند با بیان این که در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید مسایلی مطرح شوند که زیربنای فرهنگ جامعه باشند، اظهار داشت: تبادل نظر درباره دین و معارف اسلامی زیربنای اصلی فرهنگ جامعه اسلامی است.

امام جمعه گتوند با تأکید بر این که دغدغه اصلی در جامعه امروزی نهادینه کردن دین در همه عرصه ها است، ابراز داشت: قرآن کریم بهرتین وسیله در جهت شکوفایی و ارتقای فرهنگ دینی و اسلامی جامعه است.

حجت الاسلام علوی اصل با بیان این که شورای فرهنگ عمومی اتاق فکر هر شهر در زمینه فرهنگی و اجتماعی است، بیان داشت: در این زمینه باید از سوی شورای فرهنگ عمومی تصمیمات لازم اتخاذ شود و به دستگاه های مربوطه ابلاغ شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی گتوند خواستار تشکیل ستاد فعالان قرآنی در شهرستان گتوند شد و گفت: این ستاد باید زیر نظر شورای فرهنگ عمومی گتوند فعالیت کند تا با تقسیم کار و تدبیر مناسب مسایل و مشکلات مورد نظر در زمینه مباحث و انجمن های قرآنی حل شوند.

گفتنی است، در بخش دیگری از این نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند، رییس اداره تبلیغات اسلامی گتوند و فرماندار گتوند در سخنانی جداگانه به بیان دیدگاه های خود در زمینه مسایل دینی و فرهنگی و فعالیت های قرآنی این شهرستان پرداختند.



تاريخ : 22 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام موسی کاظم(ع) در حدیثی در باب اهمیت ماه «رجب‌المرجب» فرمودند: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود و هر کس ۳ روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود.
در اهمیت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهى که حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور می‌شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود.
امام موسی کاظم(ع) در یک روایتی در باب اهمیت ماه رجب‌المرجب فرمود: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود، همچنین فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است، هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد، البته از آن نهر بیاشامد.
برای این ماه خدا اعمال مختلفی ذکر شده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 2 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 به نقل از ایکنا:سجاد عبدی‌زاده، مدير كانون قرآن ثقلين گتوند در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خوزستان، با اعلام خبر معرفی برگزيدگان جشنواره قرآنی «ثقلين» گتوند گفت: اين جشنواره به‌منظور شناسايی نيروهای مستعد و توان‌سنجی جلسات قرآن مساجد در دو بخش مربيان و قرآن‌آموزان برگزار شد.

 وی ادامه داد: روز گذشته جمعه، 6 ارديبهشت‌ماه در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان نفرات برگزيده معرفی و مساجد برتر نيز هديه خود در قالب كمك هزينه برگزاری جلسات قرآنی را دريافت كردند.

عبدی‌زاده گفت: مسجد امام سجاد(ع) با كسب 2970 امتياز اول شد و مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) خيابان آزادی و مسجد امام حسين(ع) مقام‌های دوم و سوم را كسب كردند.

مدير كانون قرآن ثقلين گتوند اضافه كرد: جشنواره قرآنی ـ ورزشی ثقلين در بخش قرآن‌آموزان در 7 رشته قرآنی احكام، اذان، حفظ، تفسير، ترتيل، صوت و لحن و نهج‌البلاغه و 4 رشته ورزشی فوتسال،‌ تنيس روی ميز، طناب‌كشی و دوميدانی و بخش مربيان جلسات قرآن نيز در چهار رشته كتابخوانی (اصول تعليم و تربيت تأليف شهيد مطهری)، احكام،‌ فوتبال و تنيس روی ميز برگزار شد.

عبدی‌زاده با بيان اينكه اين مسابقات در همه مقاطع سنی ويژه پسران برگزار شد، گفت: شعار جشنواره با توجه به منويات مقام معظم رهبری تحصيل، تهذيب، ورزش در نظر گرفته شده بود و فعاليت مساجد و قرآن‌آموزان در هر سه موضوع مورد ارزيابی قرار می‌گرفت.

مدير كانون قرآن ثقلين گتوند با بيان اينكه 12 مسجد با 300 شركت‌كننده در اين جشنواره حضور داشتند، خاطرنشان كرد: مسابقات مربيان نيمه اول اسفندماه 91 و مسابقات قرآن‌آموزان از نيمه دوم اسفندماه 91 تا هفته اول فروردين 92 برگزار شد.



تاريخ : 25 / 1 / 1392برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عاشقان اهل بیت (ع) درجای جای شهر صالح شهردر سالروز شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) با برپایی آیین های عزاداری به سوگ نشستند.

ارادتمندان به ساحت مقدس یگانه دردانه عالم هستی حضرت زهرا (س) شب گذشته با حضور دراماکن متبرکه همچون حسینیه صاحب الزمان (عج) ، مسجد حضرت محمد (ص) ، مسجد امام حسین (ع) ، مسجد جامع صالح شهر ، مسجد امام رضا (ع) و سایرمساجد شهر با برپایی آیین های سوگواری و عزاداری ، عشق و ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.