تاريخ : 23 / 11 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم صالح شهر روز یکشنبه برگزار شد.

به گزارش نشریه اینترنتی صالح شهر ، اقشار مختلف مردم صالح شهر از اقوام مختلف با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شرکت کرده و بار دیگر با امام راحل (ره) ، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند.
راهپیمایان در صالح شهر در حالیکه شعار ،  ˈ22 بهمن ماه یوم اللهˈ،خامنه ای کوثر است، خمینی دیگر استˈ و ˈ 22 بهمن ماه روز شکست دشمنˈ سر می دادند مسیر راهپیمایی از خیابان بسیج ، جاده کندرو و خیابان چمران را پیمودند.
موج گسترده مردم در مسیر راهپیمایی اعم از کودک ، جوان و سالخورده با مشت های گره کرده با سردادن شعار ˈ مرگ بر آمریکا ˈ و ˈ مرگ بر اسرائیلˈ مشت دوباره ای بر دهان دشمنان اسلام و انقلاب زدند.
همبستگی و وحدت مردم صالح شهر با کنار هم قرار گرفتن اقوام و طایفه های مختلف ، بسیار افتخارانگیز بود و صحنه بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت.

پس از پیمودن مسیر راهپیمایی در مسجد جامع صالح شهر مراسمی از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر تدارک دیده شده بود .

این مراسم 2 مهمان ویژه داشت آقای جلال کرمی رئیس آموزش و پرورش گتوند و همچنین آقای حیدری پور بخشدار مرکزی گتوند حضور داشتند .

سخنران این مجلس نیز آقای کرمی بودند.

کرمی ، یوم الله 22 بهمن را روزی بسیار ارزشمند در تاریخ میهن اسلامی دانست و گفت: این تحول و دگرگونی بزرگترین انقلابی بود که در قرن بیستم ثبت و ضبط شد.
در پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن قطعنامه ای قرائت شد که مفاد آن با ندای الله اکبر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.

 



تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از گتوندنیوز ، سرهنگ کنگری با تبریک دهه فجر به همه هموطنان و مردم شهرستان گتوند و گرامیداشت یاد امام و خون شهدای دفاع مقدس ، اهم برنامه های دهه ی فجر را به شرح ذیل اعلام کرد .



 

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است، بلكه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید. در سال روز نهم ربیع الاول كه یادمان آغاز امامت ولی عصر علیه السلام است، تصمیم گرفتیم در چند سطر كوتاه به رخ دادهایی كه پس از شهادت امام حسن عسكری علیه السلام در سامرا روی داد، اشاره كنیم.

روز جمعه، هشتم ربیع الاول سال 260 هـ.ق، امام حسن عسكری علیه السلام پس از این كه نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری كه هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید. این حادثه در شرایطی روی داد كه امام یازدهم افزون بر این كه مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده كرده بود، شب پیش از شهادت شان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند. خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام او عزاداری كردند. به گفته مورخان، در روز شهادت امام، سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود.
عثمان بن سعید عمری، به نمایندگی از حجت بن الحسن علیه السلام متصدی غسل و كفن و دفن حضرت شد و بر اساس گفته شیخ صدوق، خود امام زمان علیه السلام با كنار زدن عمویش جعفر كه قصد نمازگزاردن داشت، بر بدن پدر بزرگوارش نماز خواند.

لطفاً ادامه مطلب را نیز بخوانید ...



ادامه مطلب

امروز صبح که خبر برگزاری مراسم رحلت پیامبر و شهادت امام رضا (ع) در حسینیه صاحب الزمان (عج) منعکس شده بود ، هم اکنون یکی از همشهریان محترم و مخاطب همیشگی نشریه صالح شهر با ارسال خبری مبنی بر اینکه این مراسم در مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر نیز برگزار گردیده ، ما را بر این داشت تا با تماس با یکی از  هیئت امنای مسجد حضرت محمد (ص) صالح شهر جویای این مراسم شویم .

ایشان با بیان این مطلب که در مسجد حضرت محمد (ص) این مراسم با استقبال زیاد مردم همراه بوده و با مداحی حاج آقا پیمان ، به سوگ این عزای بزرگ نشسته بودند .

ضمناً مراسم شام نیز جهت کلیه خواهران و برادران عزادار تدارک دیده شده بود .

 

 



گزارش اختصاصی نشریه صالح شهر :

عاشقان خاندان عصمت و طهارت در صالح شهر به مناسبت 29 صفر سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و همچنین رحلت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) به سوگ نشستند.

این مراسم طی دو شب  در حسینیه صاحب الزمان (عج) همراه با مداحی آقایان گماری ، مجید علیزاده و حمید سوخته نژاد برگزار گردید .

در این جا شایان ذکر است هیئت های مذهبی و تکایا و مساجد دیگر صالح شهر تنها مراسم ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش را به سوگ می نشینند ، و از مراسمات دیگر به هر دلیل غیر موجه ای سر باز می زنند .

مدیریت نشریه اینترنتی صالح شهر این موضوع را طی گزارشی که پس از اربعین حسینی نیز منتشر و گله مند از هیئت امنای مساجدی که اینگونه مراسمات را برگزار نمی نمایند تا بتوانیم الگوی نسل های آینده مان شویم ، از مسئولین مربوطه استدعا می نمایم که این موضوع را مورد بررسی و پیگیری های لازم  قرار دهند .

امید آنکه در تمام هیئت های مذهبی و مساجد شهر صدای نجوای عزاداری عاشقان به اهل بیت (ع)به گوش برسد .



تاريخ : 24 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند، از افزایش کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به 27 واحد خبر داد.

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از مهر، احمد عبدالهی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از کانونهای فرهنگی هنری مساجد گتوند، اظهار کرد:در چند ساله اخیر با رویکرد مثبت دولتهای نهم و دهم کانونهای فرهنگی هنری زیادی در سطح مساجد شهرستان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تأسیس کانون ‌های فرهنگی هنری گامی مؤثر در راستای تخصصی کردن فعالیت‌ های هنری و فرهنگی در مساجد است، افزود: در این بخش برنامه ریزی مدون و فعالیتهای مطلوبی صورت گرفته است.
عبداللهی با اشاره به فعالیت 24کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان گتوند، از صدور مجوز سه کانون دیگر خبر داد و گفت: به این ترتیب کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان به 27 کانون افزایش می یابد.
وی به تشریح فعالیتهای این کانونها اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاسهای خوشنویسی، نقاشی، انجمنهای شعر، و کلاسهای مشاوره و عدم اعتیاد از جمله برنامه هایی است که توسط این کانونها برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند اظهار کرد: رونق بخشیدن به فعالیت ‌های فرهنگی و دینی، استعدادیابی فرهنگی میان نیروهای مذهبی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای موجود در نهادهای مذهبی به ویژه مساجد از اهداف تاسیس و راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد است.


تاريخ : 17 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 



با فرا رسیدن اربیعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) ، مردم مذهبی و دین مدار صالح شهر نیز مانند سایر مسلمین جهان این روز را به سوگ نشستند .

روز پنجشنبه صبح هیئت مذهبی مسجد امام حسین (ع) (بنه حاج رضا) پس از عزاداری شب گذشته بصورت زنجیر زنی و سینه زنی و با نظم خاصی به طرف گلزار شهدای علی پهونده حرکت کردند .

بعد از ظهر همان روز نیز هیئت های حسینیه صاحب الزمان (عج)(پهونده سفلی) و همچنین هیئت مسجد جامع (پهونده علیا) بصورت زنجیر زنی و سینه زنی به طرف گلزار شهدای علی پهونده حرکت کردند و بعد از رسیدن به آنجا توسط مداحان این هیئت ها چند دقیقه ای به عزاداری پرداختند و سپس به طرف صالح شهر حرکت کردند .

امید آنکه این مجالس همیشه در صالح شهر و تمام هیئت های این شهر برقرار و پایدار بماند .



تاريخ : 30 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

احمد عبداللهی : جشنواره قرآنی گلدسته‌های بهشتی با هدف شناخت و تجلیل از فعالان قرآنی و سوق دادن هنرمندان به سقف برنامه‌های معنوی بهمن‌ماه در گتوند برگزار خواهد شد.

به گزارش نشریه صالح شهر به نقل از فارس وی اظهار داشت: در این جشنواره علاقمندان می‌توانند در محورهای حفظ، ترتیل و صوت قرآن در رده‌های سنی مختلف و مقاله و خوشنویسی با موضوع قرآن و نماز ویژه نوجوانان و جوانان و نقاشی با موضوع قرآن و نماز در همه رده‌های سنی شرکت می‌کنند.

 وی با اشاره به شرایط سنی شرکت‌کنندگان اظهار داشت: طبق فراخوان منتشر شده این جشنواره گروه سنی کودکان برای شرکت در جشنواره، 4 تا 9 سال، نوجوانان 10 تا 17 سال و جوانان 18 تا 30 سال اعلام شده است.

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام و یا ارایه آثار خود تا دوم بهمن ماه 91 به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند مراجعه کنند و داوری این جشنواره در دهه فجر انجام می‌شود.

این جشنواره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون فرهنگی هنری طاهره مسجد صاحب‌الزمان (عج)، انجمن‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی گتوند، امور قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند از برگزاری جشنواره قرآنی گلدسته‌های بهشتی با هدف شناسایی فعالان قرآنی بهمن ‌ماه در این شهرستان خبر داد.



تاريخ : 16 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حرم مطهر امام حسین (ع) دیشب بعد از چندیدن ساعت انتظار ساعت 10 شب وارد صالح شهر شد . به عینه شاهد بودیم مردم غیرتمند صالح شهر و همچنین مسئولین محترم و دیندار صالح شهر و شهرستان گتوند در زیر شدید ترین باران و با شور و هیجان به عزاداری و تدارک برنامه ، پرداخته بودند . در این مراسم استقبال که درحومه شهرستان تنها ایستگاه توقف حرم مطهر صالح شهر بود ،  تعداد کثیری از زنان و مردان  شهرهای اطراف از جمله گتوند ، جنت مکان ، بخش های عقیلی و ترکالکی ، شهرک حمزه و .... بخاطر عشق و علاقه ای که به امام حسین (ع) داشتند ، به صالح شهر آمدند ، تا بتوانند به حرم مطهر امام حسین (ع) حرف دلشان را بزنند . ان شاءا... بتوانیم این حرم مطهر را در خود کربلا و بین الحرمین نیز یک بار دیگر زیارت کنیم . 

در اینجا جا ، جا دارد ، از کسانی که این چند روز واقعاٌ زحمات فراوانی کشیدند تا این مراسم استقبال با کیفیت بالایی برگزار گردد ، تشکر و قدردانی فراوانی داریم . 

از جمله : امام جمعه شهرستان گتوند ، فرمانده سپاه گتوند ، رئیس پلیس راه گتوند ،ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات گتوند، کلانتری صالح شهر ، شهرداری و شورای محترم صالح شهر ، حوزه یکم امام حسین (ع)، هیئت امنای مساجد صالح شهرو همچنین مداحان اهل بیت که واقعاً سنگ تمام گذاشتند تا این مراسم به نحو احسنتی برگزار گردد .

 

خوشا به سعادتمان ، خوشا به سعادتمان ، خوشا به سعادتمان

در زیر عکس هایی از استقبال این حرم مطهر گرفته شده که خواهیم دید :

 

 



تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از شهرداری صالح شهر :

جلسه هماهنگی جهت ورود ضریح جدید امام حسین(ع)به منطقه شهرستان گتوندوصالح شهر روز سه شنبه مورخ 91/9/14با حضور حاج آقا علوی اصل امام جمعه محترم شهرستان گتوند ،فرماندهی سپاه ناحیه گتوند،فرماندهی کلانتری 11 صالح شهر ،جناب مهندس رستمی شهردار صالح شهرواعضاء شورای اسلامی شهر ومداحان اهل بیت درمحل شهرداری صالح شهربرگزار شد.
مهندس رستمی شهردار صالح شهر ضمن خیر مقدم به مدعوین در خصوص ورود ضریح جدید امام حسین(ع)به منطقه صالح شهر گفت :این افتخار بزرگی است که نصیب مردم شریف وولایتمدار صالح شهر وگتوند گردیده است وباتمام امکانات به استقبال این قطعه بهشتی خواهیم رفت وباید آثار ورود ضریح جهت کارفرهنگی ماندگارثبت وضبط گردد.




تاريخ : 14 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

گتوندنیوز:

 ضریح سید الشهداء در شهر حسینیه از توابع شهرستان اندیمشک مورد استقبال مردم حسینیه قرار خواهد گرفت و استقبال استانی در پادگان دوکوهه انجام می شود.

پس از زیارت ضریح مطهر امام حسین (ع) توسط مردم دیار هزار شهید، کاروان سفینةالنجاة از اندیمشک به سمت دزفول حرکت خواهد کرد و یک شب نیز میهمان مردم این شهر مقاوم و شهید پرور خواهد بود.

 صالح شهر، شوشتر، مهدی آباد، عرب حسن، ملاثانی، ویس، باوی و اهواز مسیرهای بعدی عبور ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند که مردم این مناطق نیز به زیارت این قطعه بهشتی می‌روند.

 پس از عبور از اهواز شهرهای حمیدیه، آبادان و خرمشهر نیز از جمله شهرهای دیگر استان خوزستان هستند که میزبان ضریح منور امام حسین (ع) و کاروان سفینةالنجاة خواهند بود.

 

 



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از شهرداری صالح شهر :

براساس گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات ضریح جدید امام حسین (ع)درمسیر حرکت به سمت شلمچه جهت اعزام به کربلای معلی در صالح شهر توقف خواهد داشت .تا دوستداران وعلاقمندان بتوانند این قطعه بهشتی رازبارت کنند.
درهمین راستا امروز مورخ 13/9/91 مهندس محمدپورفرماندارشهرستان گتوندوجناب سرهنگ کنگری فرماندهی سپاه شهرستان گتوند و جناب سروان رحیمی فرماندهی راهنمایی ورانندگی شهرستان گتوند باتفاق شورای شهر صالح شهر از مسیر حرکت ومحل توقف ضریح بازدید کردند.
این ضریح که به دست هنرمندان ایرانی طی پنج سال در شهرمقدس قم ساخته شده است آماده اعزام به کربلای معلی است .درطراحی این ضریح از هنر استاد محمود فرشچیان بهره برده شده واستاد مصطفی خدادادزاده نیز قلم زنی اثر راانجام داده است وسید محمد حسینی موحد سوره هایی از قرآن -احادیث واسماء جلاله وامامان معصوم راروی ضریح خطاطی کرده است.
تمامی هزینه های ساخت ضریح امام حسین(ع)ازنذورات مردمی تامین شده است وباتوجه به اعلام مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار شده درطول مسیرازجمع آوری نذورات خودداری شود.
این ضریح پس از عبوراز استان خوزستان به سمت کربلای معلی ازمرز شلمچه خارج می شود.
برادر حاج امیر حسین زمانی نژاد ریئس شورای اسلامی شهردرگفت وگو با روابط عمومی شهرداری صالح شهر اعلام داشت براساس بازدید فرماندارشهرستان گتوند ومسئولین مربوطه مکان توقف ضریح جدید امام حسین (ع)درصالح شهر روبروی مدرسه ابتدایی درپارک ورودی شهر می باشد.وزمان ورود ضریح به صالح شهر روز چهارشنبه اعلام شده است.



تاريخ : 13 / 9 / 1386برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به اطلاع میرساند ، میزبانی مراسم معنوی استقبال از ضریح جدید امام حسین (ع) همراه با مداحی در پارک ورودی صالح شهر ، زمان استقبال متعاقباً اعلام میگردد .

شهرداری و شورای اسلامی صالح شهر و سپاه ناحیه گتوند 

 



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

چرا عزاداری برای امام حسین (ع) ویاران با وفایشان از اول محرم آغاز می شود با این که ایشان در دهم محرم به شهادت رسیدند ؟
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ تا شهادت با ولایت در جدیدترین نوشته خود آورده است:

اولا: با آغاز مام محرم مصائب امام حسین (ع) ویارانش تداعی می شود وسیره ائمه علیهم السلام نیز   احیای دهه محرم بود همان طوری که  امام رضا (ع) می فرمایند  کان أبی إذا دخل شهر المحرم  لا یری ضاحکا و کانت الکآبة تغلب علیه حتی یمضی منه عشرة أیام فإذا کان یوم العاشر کان ذلک الیوم یوم مصیبته وحزنه وبکائه ویقول: هو الیوم الذی قتل فیه الحسین صلی الله علیه.

یعنی:  وقتی ماه محرم فرا می رسید  در پدرم امام کاظم علیه السلام آثار شادی  دیده نمی شد و همواره غمگین بودند ،  روز دهم ، روز مصیبت و اندوه و گریه او بود و می فرمود : در این روز بود که حسین علیه السلام را به شهادت رساندند.

امالی صدوق، ص 78 و بحار الانوار، ج 44 ص 284.

ثانیا: در عرف رسم براین است که  تجلیل از خاطره خوب و یا تلخ به صورت دهه برگذار می شود مانند دهه فجر و دهه ولادت رسول اکرم (ص) و  دهه فاطمیه و غیره.

ثالثا: به خاطر  این که در طول ده روز فرصت مناسی باشد برای  تبین اهداف عالی حضرت سید الشهداء علیه السلام و فلسفه سوگواری برای آن حضرت مانند:

1 .  حیات مجدد اسلام  واحیای سنت .

2 .  حفظ مکتب و شریعت بود .

3 .  تحکیم باورهای دینی مردم با آشنا شدن توده هابا معارف دینی.

4 .  پیوند عمیق عاطفی میان امت والگوهای راستین.

5 .  اعلام وفاداری نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم

 



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول/اندیمشک -ضریح مطهر سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امروز (دوشنبه) از طریق اندیمشک وارد استان خوزستان می شود.

 

سرپرست فرمانداری اندیمشک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جوش و خروش مردمی از چندین روز پیش برای استقبال از ضریح مطهر امام حسین (ع) در اندیمشک آغاز شده گفت:با تشکیل کمیته های هفت گانه تمهیدات لازم برای برگزاری آیین های عزاداری و دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی با ورود ضریح در نظر گرفته شده است.

خداداد محمدی افزود:مردم شهید پرور اندیمشک در مبادی ورودی استان خوزستان در پل زال ، بیدروبه و حسینه چشم انتظار ورود ضریح مطهر به استان خوزستان بوده و پیش بینی می شود ساعت 14 امروز ضریح مطهر وارد استان خوزستان شود.

وی گفت: به منظور رفاه حال استقبال کنندگان ، محل استقبال از این ضریح از دوکوهه به میدان آزادی کوی لور اندیمشک تغییر یافته و ضریح با حضور مردم تا مقبره شهدای گمنام اندیمشک حمل می شود.

سرپرست فرمانداری اندیمشک خاطر نشان کرد:مقبره شهدای گمنام نقطه اصلی استقبال است که مردم و هیئت های مذهبی با اجرای آیین های سوگواری ماه محرم و برنامه های دعا و ادعیه ضریح مطهر را بدرقه خواهند کرد.

وی استقبال پرشور مردم دیگر استان ها از ضریح مطهر امام حسین (ع) را نشان دهنده جایگاه والای ائمه اطهار (ع) دانست گفت: مردم ولایتمدار اندیمشک نیز استقبال پر شور و تاریخی از ضریح مطهر خواهند داشت.

محمد حمزه علی رییس اداره راهنمایی و رانندگی اندیمشک نیز گفت: مسیر حرکت کاروان حامل ضریح مطهر امام حسین (ع) از میدان آزادی کوی لور - بلوار انقلاب تا مقبره شهدای گمنام ،امروز بر روی خودروها بسته می باشد.



تاريخ : 13 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر تملکات سد گتوند علیا گفت: با آبگیری کامل سد گتوند علیا، 3 زیارتگاه در مخزن این سد به زیرآب می‌رود.

به گزارش سلام گتوند شهرام محتشم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار داشت: در فازهای بعدی آبگیری سد گتوند، سه زیارتگاه در مخزن این سد به زیر آب می‌رود و شرایط لازم برای مستغرق شدن این زیارتگاه‌ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این زیارتگاه‌ها همگی تملک شده‌اند، افزود: این سه زیارتگاه از سوی شرکت آب و نیروی ایران در توافقی با سازمان اوقاف و امور خیریه خریداری شده‌اند.

محتشم خانی با اشاره به اینکه این زیارتگاه‌ها همگی قدمگاه هستند، افزود: این زیارتگاه‌ها از سند تاریخی و دینی مستحکمی نیز برخوردار نبوده‌اند.

مدیر تملکات سد گتوند علیا خاطر نشان کرد: هزینه اراضی این زیارتگاه‌ها با احتساب عرصه و اعیان آنها به اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تملکات در محدوده مخزن سدگتوند در حال انجام است، افزود: بر اساس قانون اراضی مخزن سدگتوند خریداری می‌شود و هرچه که قانون در نظر گرفته باشد به مالکان پرداخت می‌شود.

مدیر تملکات سد گتوند علیا با اشاره به اینکه سدگتوند علیا با چند مشکل مواجه است، از جمله این مشکلات را محرز نبودن مالکیت افراد، وجود مشاجره بین مالکان موروثی، ادعای بی‌محتوای برخی درباره مالکیت اراضی بدون ارائه سند و نبود انحصار و وراثت برخی اراضی به ارث رسیده نام برد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 250 میلیارد ریالی برای تملکات این سد اعتبار هزینه شده است، خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برای توافق با مالکان می‌توان تا بیش از 15 درصد از قیمت تعیین شده از سوی شورای سه نفره به مالکان پرداخت کرد که در بیشتر موارد نیز از این اختیار استفاده شده است.



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - همایش فرهنگی ، سیاسی ، شعر عاشورایی در سالن اجتماعات قیصر امین پور گتوند برگزار شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا سرهنگ ˈمجید کنگریˈ فرمانده سپاه ناحیه گتوند در این همایش که با حضور جمعی از فرهنگیان ، شاعران و دانشجویان برگزار شد با اشاره به لزوم بصیرت افزایی در بین جوانان گفت: برگزاری اینگونه همایش ها گامی در راستای آگاهی بخشی به جوانان و دانشجویان می باشد.

حجت الاسلام ˈمهدی پور شاه آبادیˈ مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گتوند نیز در این همایش با اشاره به قیام عاشورا گفت: مشعل فروزان امام حسین (ع) راه رسیدن به کمال و پیروزی بر فتنه را نمایان می کند.

در این همایش تعدادی از شاعران در وصف امام حسین (ع) و یارانش و قیام عاشورا اشعار خود را قرائت کردند.



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرها حاکی از این است که  روز 15 آذر ماه حرم مطهر امام حسین (ع) بعد از گذشتن از اندیمشک ، دزفول و شوش به شهر صالح شهر می رسد . استقبال از حرم مطهر سومین امام شیعیان در 15 آذر ماه سال جاری در پارک صالح شهر انجام میشود که حدود 2 ساعت است . مسئولین محترم صالح شهر اهم از بسیج و شورای اسلامی شهر بدنبال تدارک مراسم ویژه ای برای استقبال از این حرم مطهر می باشند . و از مردم دعوت میشود تا در این مراسم حضور پررنگ داشته باشند .

خبرهای تازه از این مراسم ان شاءا... در روزهای آینده در وبلاگ ثبت خواهد شد ...

 



تاريخ : 9 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
فرماندار شوشتر خبر داد:
15 آذر؛ استقبال از حرم امام حسین(ع) در شوشتر

خبرگزاری فارس: فرماندار شوشتر از استقبالمردم این شهرستان از حرم امام حسین(ع) در شوشتر در روز پانزدهم آذرماه خبر داد و گفت: همه امکانات برای حضوری پرشور و استقبال از حرم متبرک فراهم شده است. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حیدر نجفی  در جلسه  ستاد  استقبال از حرم  مطهر  امام حسین (ع)  اظهار

داشت : استقبال از حرم مطهر سومین امام شیعیان در روز 15 آذرماه سال‌جاری در ورودی شهر شوشتر انجام می‌شود و از مردم دعوت می کنیم در این مراسم حضوری پررنگ داشته باشند.

وی افزود: حرم مطهر امام حسین(ع) قرار است روز 13 آذرماه به استان خوزستان وارد شود و پس از گذر از شهرهای اندیمشک، شوش و دزفول به شوشتر وارد می‌شود.

 

 



تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام خمینی ( ره ) : اين محرم را زند ه نگه داريد؛ ما هر چه داريم از اين محرم است

به گزارش اختصاصی گتوندنیوز برخی ادارات شهرستان گتوند ، در سیاهپوش کردن ادارات تنها به یک بنر کوچک آن هم به صورت آویزان، یا فقط 2 یا 3 پرچم کوچک ، یا کمتر از آن بسنده کرده اند و این امر در حالیست که فرماندار شهر ، قبل از فرا رسیدن ماه محرم ، در شورای اداری بر سیاه پوش کردن ادارات تاکیدات لازم را کرده بود.

 عدم سیاه پوش کردن ، تنها در ادارات نبوده ، و در سطح شهر نمود بیشتری داشته است به طوری که در ورودی گتوند ، جز مواردی نادر ، هیچ اثری از محرم و سیاهپوش کردن شهر ، و تغییر فضای روحانی و معنوی شهر دیده نمی شود و این در حالی است که همه ی ما میدانیم امام خمینی (ر ه )  فرمودند :  اين محرم را زند ه نگه داريد؛ ما هر چه داريم از اين محرم است و در جایی دیگر فرمودند : محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

 امید ، که بتوانیم محرم و صفر را زنده نگهداریم .

 



تاريخ : 8 / 9 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 7 / 9 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



هیئت عزاداران پهونده سفلی اولین تعزیه خود را در محرم سال 91 اجرا میکند . این تعزیه در تاریخ 91/09/01 از ساعت 7:30 شب در محل حسینیه صاحب الزمان (عح) صالح شهر برگزار میگردد . هر ساله هیئت عزاداران پهونده سفلی به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مراسم تعزیه خوانی را به نمایش همگان قرار می دهند  .

اینگونه مراسمات با زحمات فراونی اجرا می شوند که امیدواریم این مراسمات از طرف مسئولین محترم صالح شهر  مورد حمایت خاصی قرار بگیرند .

 



بمانسبت آغاز هفته بسیج و ایام الله سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) هیئت (( عاشقان ولایت)) مراسم عزاداری و سینه زنی  برگزار کردند.

این مراسم که از ساعت 10 صبح از مکان سپاه ناحیه گتوند آغاز شده بود ، با عبور این هیئت از خیابان استقلال ( بازار اصلی شهر ) ادامه یافت و در محل مصلی امام خمینی ( ره ) با مداحی و سپس اقامه نماز ظهر و عصر پایان یافت .

فرمانده سپاه ناحیه گتوند ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) و گرامیداشت هفته بسیج گفت ، این مراسم سینه زنی جهت برقراری اتحاد و برادری نیروهای سپاه و نیروی انتظامی شهرستان گتوند برگزار گردید . 

سرهنگ پاسدار مجید کنگری در ادامه افزود نیروهای سپاه و نیروی انتظامی الگوی کامل بسیجی در خط ولایت و پیروان راستین اباعبدالله الحسین بر شمردند و تصریح کرد که لباس پاسداری و بسیجی لباس سربازی ابا عبدالله است .



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هیئت جوانان بنی هاشم که چند سالی است از جمعی از جوانان عاشق به امام حسین (ع) و دوست دار قمربنی هاشم (ع) با هزینه های شخصی تشکیل شده است ، از تکایای فعال در محرم می باشد .

به همین مناسبت امشب راس ساعت 19:30 دقیقه شب در خیابان امام خمینی (ره) صالح شهر مراسم زیارت عاشورایی را برگزار می کند که در این مراسم حاج آقا طلاوری سخنران ، و محمد آسیابانی مداح این مراسم می باشند . امیدواریم که با شرکت در این مراسم معنوی بینش حسینی یعنی وابستگی فکری و عملی به تمامی اعتقادات امام حسین (ع) و تبعیت زینب وار از آن داشته باشیم .



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مطلب زیر به نقل از وبلاگ قوم نگاری آقای محمد زاده صفری است که از کتاب نخل گردانی استاد بلوک باشی می باشد .

شیدونه شوشتری ها مانند ضریح زیارتگاه یا حجله حضرت قاسم است . آن را از چوب با چهار دیواره به نام طاق می سازند . هر یک از دو دیواره پیش و پس آن یک در ، و دو دیواره جانبی آن هریک دو در مشبک دارند. این ضریح بر روی دو تخت چوبی مربع مستطیل پایه دار وصل است. سقف شیدونه نیز مشبک است وروی آن یک گنبد فراز آمده است ، در پیش روی شیدونه یک طارمی کوچک سقف دار با دو ستون چوبی هست که ستون ها روی تخت ها استوار شده اند. رویه طاق ها یا دیواره ها و گنبد و گلدسته ها و طارمی را رنگ آمیزی و نقاشی کرده و بازرورقهای طلایی و نقره ای پوشانده اند . بر کتیبه های دورادور شیدونه اشعاری مذهبی ، به ویژه ابیاتی از شعر معروف محتشم کاشانی ، با خطی زیبا نوشته اند. 

شیدونه را روز هشتم محرم با پارچه های رنگین و گوی های رنگارنگی به نام ((تخم سیمرغ)) تزئین می کنند و می بندند. دسته های عزادار هر محله شیدونه تزئین شده محله خود را در روز تاسوعا و عاشورا از حسینیه شان بر می دارند و در پیشاپیش دسته های عزاداری با خود حمل می کنند. از این رو تاسوعا و عاشورا به روز ((شیدونه وردارون )) ( =شیدانه برداران، شیدانه برداشتن و حمل کردن ) معروف است .

برای برداشتن و حمل شیدونه چند مرد تنومند دو تیره چوبی کلفت و بلندی را که در  زیر شیدونه به تخت ها بسته اند ، می گیرند و بلند می کنندو روی شانه های خود می گذارند. شیونه کشان شیدونه را همراه با نوای مخصوص دهل و سرنا و طبل و سنج حرکت می دهند . عصر روز تاسوعا شیدونه را از حسینیه به مزار براءابن مالک ، و صبح روز عاشورا آن را به مزار امامزاده عبدالله در بیرون از شهر می برند و باز می گردانند. در راه چند جا شیدونه کش ها شیدونه را روی چهار پایه های مخصوص می گذارند و خستگی در می کنند یا جای خود را با دیگران عوض می کنند . هنگامی که شیدونه روی چهار پایه ها هست ، افراد دسته سینه زن و عزادار دور آن می دوند و (( یزله می کنند)) یعنی شعار می دهند . مثلا" می گویند (( صاحب شیدونه شیر نری یه )) یعنی صاحب شیدونه شیر نری است . این اشاره به سالار شهیدان امام حسین ( ع ) است . بنابر رسم معمول ، اهالی محله ای که شیدونه دارند روز تاسوعا و عاشورا حلوا می پزند و در نان تافتون می گذارند و می پیچند و میان عزاداران پخش می کنند. ( بلوک باشی . علی . نخل گردانی. 1383. تهران . دفتر پژو هشهای فرهنگی .چاپ دوم )

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کم کم محرم از راه رسید و در هر کوچه و محله داربستهای فلزی سر هم شدند و تکایای محرم با عطر اسپند و پرچمهای سیاه همه شهر را با نوای حسینی عجین کرد. بزرگ و بزرگتر می شویم اما هیئت محله همچنان هر محرم پر رونق تر از قبل چادر سیاه بر سر می کشد و میزبان عزاداران حسینی از تمامی قشرهای مردم است.

به راستی این چه سنتی است که گذر ایام گرد فراموشی بر آن برجای نمی گذارد و عاشقان حسینی هر محرم به یاد دلاوریهای سردار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) رخت سیاه بر تن می کنند و از عمق جان بر سر و روی خود کوفته و بر مظلومیت حسین(ع) و خاندانش مویه می کنند.

محرم که از راه می رسد، سر و روی شهر هم تغییر می کند. سر در خانه ها و ادارات پرچمهای سیاه بالا می رود و تکایا یکی پس از دیگری آماده استقبال از ماه محرم می شوند.

محبان اهل بیت در صالح شهر نیز مانند سایر مسلمانان جهان بطور مداوم و مستمر این عزاداری ها را برگزار میکنند . لازم به ذکر است که در صالح شهر بعضی از هیئت ها که مکان مناسب برای عزاداری ندارند ، در خیابان به اجرای مراسم خود مپردازند . این مراسمات به صورت زنجیر زنی و سینه زنی صورت می گیرد .

امدواریم این قلیل عزاداری از ما قبول باشد .



تاريخ : 28 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هیئت عزاداران پهونده سفلی صالح شهر در گفتگو با نشریه اینترنتی صالح شهر گفت : در ششم  ، هفتم ، هشتم و تاسوعا و صبح عاشورا این هیئت برنامه های شبیه خوانی خود را به اجرا در می آورد .

این هیئت خاطر نشان کردند :  در عصر روز هشتم محرم تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) و روز نهم محرم تعزیه حضرت عباس (ع) و روز عاشورا تعزیه امام حسین (ع)شبیه خوانی می گردد . تعزیه های روز ششم و هفتم هنوز مشخص نشده اند ولی از بین تعزیه های طفلان مسلم ، حر (ع) ، مسلم (ع) ، موسی بن جعفر ، 2 تعزیه انخاب می شود .

هیئت عزادارن پهونده سفلی صالح شهرهمچنین اعلام کردند در صبح روز عاشورا تعزیه فاجعه خونین کربلا و شهادت امام حسین ( ع ) و یاران این امام ، شبیه خوانی و اجرا می گردد .

همه ساله این مراسم در حسینیه صاحب الزمان (عج) و به مدت پنج روز به اجرا در می آید که جمع کثیری از مردم شاهد اجرای زنده شبیه خوانی در این ایام می باشند . همچنین تصویربرداران این هیئت از اجرای مراسم شبیه خوانی فیلمبرداری  می نمایند .

 



تاريخ : 27 / 8 / 1391برچسب:, | 17 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم شیرخوارگان ابا عبدالله الحسین (ع) امروز عصر در مسجد سید آقامیری در صالح شهر برگزار گردید ، در این مراسم با شکوه که تعداد کثیری از مادران به همراه فرزندان خرد سال خود شرکت داشتند 2 ساعت به طول انجامید . این مراسم چندین سال است که توسط هیئت امنای این مسجد برگزار می گردد که با زحمات فراوان عاشقان اهل بیت (ع) هر ساله با شکوه و عظمت خاصی اجرا میشود . امید میرود که این مراسم در تمامی مساجد و هیئت های مذهبی این شهر با کمک و همیاری مسئولین محترم صالح شهر برپا شود .