تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

ارباب ، صدای قدمت می آید * هنگامه اوج ماتمت می آید

ما در تب و تاب غم تو میسوزیم*چند روز دگر محرمت می آید

مردم صالح شهر نیز همانند تمامی شیعیان جهان عشق و علاقه و وفاداری خاصی نسبت به اهل بیت (ع) دارند ، به همین خاطر ، در حالی که هنوز یک هفته به شروع اولین روز محرم سال 1391 مانده است هیئت های مذهبی شروع به آذین بندی و پرچم زنی در مساجد شده اند . در این بین هیئت عزادارن پهونده سفلی حسینیه صاحب الزمان (عج) بخاطر یادواره ای که در اولین روز محرم  در  حسینیه  این  هیئت برگزار می شود از امروز  مراسم  پرچم زنی را   برگزارمی کنند تا برای یادواره 5 شهید این هیئت و همچنین محرم امسال خود را آماده کنند .



تاريخ : 20 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: خاکستر سوخته‌های باقیمانده نیشکر کشت و صنعت‌های شوشتر خیابان‌های شهر شوشتر و شهرهای اطراف از جمله صالح شهر را سیاه‌پوش کرد .

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، خاکستر سوخته‌های نیشکرهای کشت و صنعت‌ها در سطح شهرستان شوشتر و حومه برای مردم این شهرستان مشکل آفرین شد. بر اساس این گزارش، خاکسترهای متصاعد شده از کشت و صنعت کارون شوشتر که در فاصله پنج کیلومتری شهرستان شوشتر واقع شده است همه خیابان‌های شهر شوشتر را متاثر کرده است. بر این اساس، آسمان شهرستان شوشتر و خیابان‌های شهر همگی مملو از دوده‌هایی است که به دلیل نزدیکی این کشت و صنعت به این شهرها خیابان‌ها و حیاط منازل را سیاه‌پوش کرده است. شهردار شوشتر در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در شرایط کنونی شهرداری شوشتر تنها باید تاوان فعالیت کشت و صنعت‌های حاشیه شهر را در بخش خدمات شهری بدهد و در این باره نیز هیچ نهادی حاضر نیست به مشکلات شهرداری شوشتر رسیدگی کند.

آرش دُر با تاکید بر اینکه این کشت و صنعت‌ها از لیست آلایندگی‌ها خارج شده‌اند، تاکید کرد: کشت و صنعت‌های حاشیه شهر شوشتر از لیست دستگاه‌های آلاینده خارج شده‌اند و این حادثه خود جای تاسف است.

وی خواستار رسیدگی به این مشکل از طرف سایر دستگاه‌های خوزستان شد و افزود: باید در این باره دستگاه‌های مرتبط با محیط زیست اقدام کنند.

 

 



تاريخ : 19 / 8 / 1391برچسب:, | 19 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر امروز در اولین بازی از هفته اول لیگ صالح شهر وحدت این شهر توانست در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر استقلال را شکت دهد و تمام 3 امتیاز این دیدار را از آن خود کند . در این بازی که از ساعت 3 برگزار شد دو گل را سعید زاده ایستادگی و یک گل را عبدالرحیم انصاری به ثمر رساندند . بعد از این دیدار که با داوری داود بلیوند انجام گرفت آبی های پهونده به نحوه قضاوت معترض بودند و این نتیجه را دستخوش قضاوت داور این دیدار می دیدند .

امید میرود سرپرست های این تیم ها بتوانند بازیکنان را هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ تیمی و تاکتیکی آماده ادامه این دیدار ها بکنند چون من دیروز در بین تماشاگران مهمانهایی میدیدم که از شهرهای هم جوار به تماشای این دیدار پرداخته بودند .   

 



تاريخ : 17 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از محمد زاده صفری : سال 1385 به پیشنهاد آقای طالب شوشتری رئیس وقت اداره ارشاد  شوشتر به فکر تولید فیلم کوتاهی در مورد آئین نخل گردانی در شوشتر افتادم مراحل تحقیقات آن انجام و از نزدیک نخل رو مشاهده کرده و به دوست عریزمان منصور غلامی پیشنهاد کار داده شد با توجه به تخصص ایشان .تصاویر با دوربین دی وی روابط عمومی فرمانداری شوشتر انجام شد که روزهای هفتم تا دهم عاشورا طول کشید . تدوین فیلم که راشهای آن بالغ بر 600 دقیقه بود توسط وحید گلستان انجام ،هرچند فیلم کوتاه روز دهم نیز ساخته شد ولی بیشتر سعی و تلاشمان در مورد آئین نخل گردانی بود . فیلم در جمع اهالی هیئت  محله مقام حسین ( ع ) که این نخل در آنجا نگهداری می شود، رئیس اداره ارشاد شوشتر و بچه های کانون فیلم وعکس شوشتردر سالن فرهنگ نمایش داده شد هنوز از خاطرم نرفته که با چه سختی مبلغ 500 هزارتومان از طالب شوشتری گرفتیم که 300 هزارتومان برای تدوین و 200هزار تومان برای منصور . این فیلم بارها و بارها در جشنواره ها به نمایش در آمد و هنوز یک کار برتر و قابل دفاع است .امسال نیز در بخش جنبی ششمین جشنواره سینما حقیقت در سینما فلسطین به نمایش در آمد.



تاريخ : 17 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از پورتال شهرداري صالح شهر : مهندس رستمی شهردار صالح شهر درگفت وگو با روابط عمومی شهرداری صالح شهر اظهار داشت :جهت رفاه حال شهروندان وفرهنگ سازی وآموزش شیوه های صحیح پسماند ومواد زائد شهرداری اقدام به نصب سطل زباله درسطح خیابانهای شهر نموده است .
وی اظهار داشت بابرنامه ریزی های انجام شده روزانه پرسنل شهرداری نسبت به جمع آوری ودفع بهداشتی زباله ها وتخلیه سطل های زباله اقدام خواهند کرد.

مهندس رستمی اظهار داشت فراهم نمودن امکانات رفاهی وتجهیز پارکها وفضای سبز ازجمله فعالیت های ویژه خدمات شهری می باشد که امیدواریم شهروندان محترم بارعایت بهداشت محیط شهری وحفظ نظافت عمومی ضمن برخورداری ازفضای پاک وزیبای شهری شهرداری را درتوسعه وایجاد امکانات رفاهی جدید یاری نمایند.



تاريخ : 16 / 8 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول - معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی دزفول از اجرای طرح پزشک خانواده از اوایل آذر ماه در شهرستان گتوند خبر داد .

مهدیه توکلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:مراحل سرشماری ،ثبت نام پزشکان ، پیراپزشکان و هماهنگی لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان گتوند به پایان رسیده و این طرح آماده اجراست.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری شرکت مخابرات برای تشکیل پرونده الکترونیکی افراد ، طرح پزشک خانواده از اوایل آذرماه در شهرستان گتوند اجرایی شود.

دکتر توکلی گفت:طرح پزشک خانواده یک طرح جامع سلامت محور است که افراد هر خانواده زیر پوشش یک پزشک قرار گرفته و در حالت سلامت نیز معاینه و غربال می شوند.

در این طرح پرونده الکترونیکی برای هر فرد تشکیل و پزشک ، بیماری و سلامت افراد را در این پرونده ثبت می کند.

 



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی اظهار داشت: خرید محصول سیب‌زمینی و پیاز همه ساله دچار مشکلاتی است که در سال‌جاری با همت دولت این مشکل برطرف شده است. وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی سیب‌زمینی و پیاز در خوزستان با مشکلی مواجه نمی‌شود، افزود: تلاش می‌شود مشکلات کشاورزان در فروش محصولات زراعی و باغی امسال به حداقل برسد. 

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بیژن تاجوند مدیر جهاد کشاورزی گتوند  اظهار داشت: سالانه در سطح این شهرستان 310 هزار تن صیفی‌ تولید می‌شود از این رو شایسته است با این حجم تولید و توانمندی، از کشاورزان این منطقه بیشتر حمایت شود.

وی با اشاره به تولیدات محصولات کشاورزی در این شهرستان گفت: در سال‌جاری در گتوند حدود 27.5 تن عسل تولید می‌شود که این رقم در نوع خود در این شهرستان بی‌نظیر است.
رئیس جهاد کشاورزی گتوند خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به نوعی حمایت از تولید اشتغال پایدار در جامعه است و این مهم در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است و در این باره در حال اجرای برنامه‌های تعیین شده هستیم.

تاجوند افزود: هر سال به طور متوسط شهرستان گتوند بیش از 50 تن گندم تولید می‌کند که نشان از تلاش کشاورزان و گندم‌کاران این شهرستان در تولید این محصول استراتژیک دارد.
وی افزود: حمایت از بخش کشاورزی در سال حمایت از سرمایه‌های ایرانی در اولویت قرار گرفته است و با توجه به توانمندی‌های شهرستان گتوند در بخش کشاورزی می‌توان گام‌های اساسی در این زمینه برداشت. شهرستان گتوند به دلیل دارا بودن آب کشاورزی بسیار زیاد و زمین‌های حاصلخیز توان بسیار زیادی برای تولید محصولات کشاورزی دارد.



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برگزاری  مسابقات فوتبال جام صالح شهر

بالاخره بعد از چندین هفته کش و قوس فراوان زمان برگزاری جام فوتبال توسط هیئت فوتبال صالح شهر اعلام شد . زمان برگزاری این بازیها از جمعه 1391/08/19 با بازی افتتاحیه استقلال و وحدت کار خود را آغاز می کنند . این بازی ها بصورت دوره ای برگزار خواهند شد که گفته میشود تا اواخر آذر ادامه خواهند داشت .

 طبق اعلام هیئت فوتبال بعد از هفته اول ، این بازی ها به مدت 10 روز تعطیل  و بعد از  محرم الاحرام 91 دوباره از سر گرفته خواهند شد . 

جدول بازی های هفته اول این لیگ به شرح ذیل می باشد :

جدول بازی های هفته اول لیگ فوتبال صالح شهر

روز

تاریخ و ساعت

نام تیم ها

جمعه

1391/08/19 ساعت 3:00

استقلال - وحدت

دو شنبه

1391/08/22 ساعت 3:00

شاهین - کشاورز

جمعه

1391/08/26 ساعت 3:00

پاس - پرسپولیس

 

 

 

 



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

نماینده مردم شوشتروگتونددرمجلس شورای اسلامی گفت:باپرداخت 7میلیاردریال مشکل حقوقی ملکیت آموزش وپرورش شهرستان شوشترپس از20سال به طورکامل  حل شد.

به گزارش دفترارتباطات مردمی نماینده ی مردم شوشتروگتوند،حجت الاسلام سیدمحمدسادات ابراهیمی درمراسم حل مشکل مذکور که باحضورمدیرکل آموزش وپرورش خوزستان،مسئولین شهرستان شوشتروجمع کثیری ازفرهنگیان همراه بود اظهارداشت: اقدامات خوبی در آموزش وپرورش صورت گرفته اماشهرستان های شوشتروگتوندهمچنان ازکمبودفضاهای آموزشی به شدت رنج می برندکه بایددراین زمینه چاره اندیشی شود .

لطفاً ادامه مطلب رو نیز بخونید....



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

رئيس شوراي اسلامي شهر شوشتر خواستار تامين روشنايي پل روگذر شوشتر شد و گفت: روشنايي خطرات احتمالي را در اين روگذر كاهش مي دهد.

حميد سالم پور عصر امروز در جلسه شوراي اسلامي شهر شوشتر اظهار داشت: روگذر شوشتر بيش از شش ماه است كه به بهره برداري رسيده است ولي هنوز براي تامين روشنايي آن اقدامي انجام نشده است و شهرداري بايد در اسرع وقت در اين باره اقدام كن.

لطفا ادامه مطلب رو نیز بخونید .....



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

برگزاری اولین یادواره 5 شهید پایگاه صاحب الزمان (عج) صالح شهر

دیشب در جلسه ای که در حسینیه صاحب الزمان (عج) برگزار گردید مقرر شد که اولین یادواره 5 شهید پایگاه صاحب الزمان (عج) در تاریخ 1391/08/25 مصادف با اولین شب محرم الحرام 1391 در حسینیه صاحب الزمان (عج)برگزار گردد . در این جلسه فرمانده حوزه یکم امام حسین (ع) ، فرماندهان پایگاه های تابعه ، شورای حوزه و شورای پایگاه های تابعه و جمعی از بسیجیان و هیئت امنای حسینیه صاحب الزمان (عج) حضور داشتند که تاریخ ، محل و همچنین گروه هایی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تشکیل و سازماندهی گردید .

 



تاريخ : 15 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم بزرگداشت سیزدهم آبان با شکوه خاصی در مدرسه شهید دستغیب صالح شهر با حضور دانش آموزان ومسئولین شهر برگزار شد .مراسم با تلاوت آیاتی چند ازکلام ا... مجید آغاز شد .خواندن مقاله ،سرود ،واجرای برنامه های طنز برنامه های بعدی بودند که توسط دانش آموزان خلاق وبااستعداد شهید دستغیب اجرا گردید دربین مراسم جوایزی به دانش آموزان برتر اهدا شد.ودرپایان با قرائت قطعنامه  تظاهرات سراسری یوم ا... 13 آبان توسط برادر خواجه زاده وتائید دانش آموزان با شعار ا... اکبر به پایان رسید . درآخر از زحمات برادر امیری مدیر محترم مدرسه شهید دستغیب وکلیه همکاران که دراجرای مراسم نهایت همکاری راداشتند تشکر و قدردانی گردید .



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

راه‌اندازی دفتر یونسکو در شوشتر

نماینده مردم شوشتروگتوند در مجلس از تاسیس دفتر یونسکو در شهرستان شوشتر خبر داد و گفت: دفتر یونسکو به زودی تاسیس می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: رایزنی‌های لازم با معاون سازمان میراث فرهنگی کشور برای تاسیس دفتر یونسکو در این شهرستان انجام شده است و قرار است این دفتر به زودی راه‌اندازی شود .

وی تاکید کرد: شوشتر به دلیل ثبت جهانی آثار تاریخی که دارد در سازمان جهانی یونسکو بیشترین استحقاق راه‌اندازی این دفتر در خوزستان را دارد و به این دلیل رایزنی‌هایی در این باره انجام شده تا این دفتر در اسرع وقت در شوشتر راه‌اندازی شود و مسئول آن نیز مشخص شود.

سادات ابراهیمی با اشاره به اینکه برای ....... 

لطفا ادامه مطلب رو نیز بخونید.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرگزاری فارس از گتوند، همزمان با سراسر کشور پس از برگزاری نماز دشمن شکن جمعه راهپیمایی باشکوه روز 13 آبان در گتوند برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که بعد از نماز جمعه و از محل مصلی امام خمینی (ره) به طرف خیابان استقلال برگزار شد با حضور گسترده مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار گتوند به ویژه دانش آموزان همراه بود.

مردم انقلابی گتوند در این راهپیمایی پرشکوه با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و «الله اکبر» و« لا اله الا الله» یکبار دیگر استکبارستیزی خود را نشان دادند.

در پایان این راهپیمایی عظیم قطعنامه‌ای قرائت شد که حاضران با شعارهای «الله اکبر» و «خامنه ای رهبر» یکبار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید پیمان کردند.

 



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از وبلاگ صالح شهر آقای جوری فر: در پی سرقت کامپیوتر های کارگاه کامپیوتر هنرستان کمال الملک صالح شهر که حدود 2 هفته پیش رخ داد همچنان هنرجویان سال سوم رشته کامپیوتر این هنرستان از برگزاری کلاس دروس عملی خود محروم هستند لذا  از مسئولین مربوطه انتظار می رود جهت رفع این مشکل هر چه سریع تر اقدام نمایند.

هنرستان کمال الملک صالح شهر از سال گذشته (سال 91-90) فعالیت خود را با رشته کامپیوتر و در فضای دبیرستان دکتر شریعتی آغاز نمود.

 



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

باز هم بی احتیاطی و باز هم تصادف

متاسفانه ساعت 9  دیشب بر اثر بر خورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه تریلر که دستگاه پراید از سمت دزفول به شوشتر و دستگاه تریلر برعکس در جریان حرکت بودند به هم برخوردند  ، در این تصادف که راننده پراید بطور جدی آسیب دیده بود بقیه سرنشینان خداروشکر بدون هیچ آسیبی از ماشین خارج شدند . در این بین مردم صالح شهر نیز با کمک اورژانس جاده ای توانستند مسدومین را به بیمارستان انتقال دهند . ما باید از زحمات مردم خوب و همیشه در صحنه صالح شهر تشکر و قدردانی بکنیم . بعد از بررسی های بعمل آمده توسط پاسگاه و پلیس راه اعلام کردند که دستگاه تریلر از مسیر خود منحرف شده و با ماشین پراید برخورد کرده است .

ضمنا باید قدر دان شهردار و شورای محترم اسلامی شهر نیز باشیم که بعد از سانحه و حضور در صحنه محل تصادف را پاکسازی و شستشو دادند که محل برای عبور امن و آرام باشد .



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شوشترروز:رئیس اداره ثبت احوال شوشتر گفت: در پاسخ به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) طی بخشنامه‌ای هرگونه تغییر نام به «محمد» امکا‌ن‌پذیر است.

شاهرخ خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: به دلیل توهین آشکار به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام از سوی استکبار جهانی و عوامل آن در ساخت فیلمی موهن، هرگونه تغییر نام به «محمد» امکان‌پذیر شد و در اسرع وقت در شعب ثبت احوال انجام می‌شود.

وی با اشاره به مراحل انجام این کار افزود: مراحل درخواست بسیار آسان است، کافی است شخص درخواست خود را در اداره ثبت احوال شهرستان تحویل دهد و به ثبت برساند، با توجه به تفویض اختیار به اداره کل ثبت احوال استان، درخواست‌ها به این اداره ارسال و پس از مدت زمان کوتاهی پاسخ مثبت برای این تقاضا ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول مدت زمان پاسخ به تقاضای افراد برای تغییر نام به محمد را کمتر از یک ماه اعلام کرد و گفت: مراحل بررسی این کار بسیار کوتاه شده است و در زمان کوتاهی پاسخ مثبت صادر خواهد شد.

خدادادی افزود: پیش بینی می‌شود استقبال عمومی از این طرح بسیار زیاد باشد و حضور مردم برای چنین کاری در شعب ثبت احوال افزایش یابد.



تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

اهواز- خبرگزاری مهر: مدیر امور مهندسی عمران طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا گفت: با وجود دریافت مجوزهای لازم برای انتقال آب شور سد گتوند به خلیج فارس، اما باتوجه به شرایط مطلوب سد، این راهکار در حال حاضر منتفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش محجوب دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سد گتوند علیا، اظهار کرد: انتقال آب شور سد گتوند به خلیج فارس از جمله راهکارهایی بود که برای افزایش کیفیت آب سد در شرایط بحرانی عنوان شده بود. وی با تاکید براینکه در حال حاضر کیفیت آب مطلوب است و هیچگونه مشکل و نگرانی در رابطه با وضعیت سد وجود ندارد، افزود: با توجه به شرایط....

ادامه مطلب رو نیز لطفا بخونید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند از اختصاص 570 میلیون ریال اعتبار به مساجد این شهرستان خبر داد و گفت: با این اعتبار مساجد روستاها رونق می‌گیرد.

احمد عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار داشت: این اعتبار از ردیف ملی و برای بخش عمرانی مساجد با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جذب و برای عمران مساجد هزینه خواهد شد.



تاريخ : 11 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کارگران فصلی که به کار تخصصی بریدن نی اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین افزایش دستمزد ماهانه خود هستند.

شوشتر -خبرگزاری ایلنا: كارگران فصلی «نی‌بر» كشت و صنعت شوشتر در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای چندمین بار متناوب طی یك سال اخیر در یك اعتراض صنفی تجمع کردند.

 

نماینده این کارگران به ایلنا گفت: دو هزار کارگر «نی بُر» کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، از صبح روز یکشنبه در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند.

این کارگر افزود: کارگران فصلی که به کار تخصصی بریدن نی اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین افزایش دستمزد ماهانه خود هستند.

رفع مشكلات سنوات و باقی ماندن معضل طبقه‌بندی مشاغل

دبیر اجرایی خانه کارگر اهواز ضمن تایید اعتراض صنفی و تجمع کارگران نی بر کارون شوشتر، اظهار كرد: کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر برای چندمین بار است كه نسبت به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و محاسبات سنواتی خود تجمع و اعتراض می‌کنند.

آقایار حسینی ادامه داد: مشکلات سنواتی این کارگران هم اکنون رفع شده است ولی همچنان قانون طبقه‌بندی مشاغل در خصوص این كارگران اجرا نمی‌شود.

به گفته این فعال کارگری بسیاری از این کارگران به سن بازنشستگی رسیده‌اند اما به دلیل تعویق در پرداخت حق بیمه توسط کارفرما امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای تامین اجتماعی را ندارند.

دبیر خانه کارگر اهواز اضافه کرد: مشکلات صنفی کارگران با واحد‌های تولیدی استان همچنان به قوت خود باقی است و در بخشهای مختلف تولیدی کماکان کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد مواجه‌اند.

تماس خبرنگار ایلنا برای پی گیری مشکلات کارگران با مسئولان این کارخانه بی‌نتیجه مانده است، علاوه بر آن رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوشتر نیز حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشد.

 

 



تاريخ : 10 / 8 / 1391برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کاربران و مشترکین سرویس های اینترنتی در گتوند از قطع مداوم اینترنت در این شهرستان شمالی خوزستان گله مندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اینترنت شهرستان گتوند از ساعت 14 دیروزسه شنبه قطع شده و این قطعی تاکنون ادامه دارد که باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم بویژه در ارایه خدمات از سوی دستگاههای اجرایی و بانکها شده است.  اینترنت شهرستان گتوند هفته پیش نیز به همراه دیگر شهرهای شمالی خوزستان برای چند ساعت قطع بود و مشکلاتی نیز به دنبال داشت. چند کافی نت و خدمات کامپیوتری در شهرستان گتوند نیز با ابراز گله از وضعیت اینترنت در این شهرستان خواستار حل سریع مشکل و بازگشتن به روال عادی شدند.

کارمندان و دانشجویان نیز نسبت به وضعیت اینترنت و قطعی طولانی مدت آن گلایه مندی کردند. از ابتدای تیرماه تاکنون چند بار شبکه اینترنت شهرستان گتوند با قطعی مواجه بوده و در ارایه خدمات به شهروندان اختلالاتی ایجاد شده است.

در این خصوص جعفر گتوندی رییس مخابرات شهرستان گتوند به خبرنگار ایرنا گفت: در حال پیگیری و حل مشکل از مرکز استان هستیم ولی تاکنون درخصوص علت مشکل، توضیحی ارایه نشده است.

 



تاريخ : 10 / 8 / 1391برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به دلیل وجود برخی شبهات

خبرنگاران از مخزن سد گتوند بازدید کردند .

خبرگزاری فارس: به دلیل وجود برخی شبهات درباره شوری آب مخزن سد گتوند خبرنگاران از این سد بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، به دلیل وجود برخی شبهات درباره منشا شوری آب رودخانه کارون پس از سد گتوند خبرنگاران رسانه‌های عمومی برای تنویر افکار از مخزن این سد بزرگ بازدید کردند .

بر اساس این گزارش، در این بازدید که بیش از شش ساعت به طول انجامید کارشناسان و اساتید مجرب مطالعات سد گتوند علیا این تیم خبرنگاران را همراه می‌کردند.

بر این اساس، بازدید انجام شده در سطح مخزن این سد پس از گشت در مخزن این سد و خوردن از آب آن در محل یکی از چشمه‌های فوق شوری که به مخزن این سد می‌ریزد حاضر شدند و مشکلات و شوری آب این محل را نیز اندازه گیری کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس برخی اظهار نظرهای کارشناسان در زمستان سال‌جاری کیفیت آب رودخانه کارون در اثر سیلاب‌های احتمالی به شدت تغییر خواهد کرد و می‌توان گفت که این بازدید در راستای تنویر افکار عمومی در این باره و پاسخ‌گویی به شبهات انجام شده است.

بر این اساس، مصاحبه‌های مفصل و گفت‌وگوهایی در این برنامه انجام شده است که متعاقبا ارسال می‌شود.

 

 



تاريخ : 9 / 8 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی

سیزدهم  آبان درتاریخ انقلاب اسلامی همواره روز حق وباطل بوده است .دقیقا"به همین دلیل پس ازشهادت دانش آموزان دردانشگاه ودرست درسالروز آبان 58 ایران اسلامی شاهد جلوه دیگری ازاین رویارویی میان جبهه حق علیه باطل بود.دراین روز به حیات سیاسی مملو ازخباثت امریکا وعملکرد سازمان جهنمی سیادرایران خاتمه داده شد ومزدورانی که پس از پیروزی انقلاب دائما" به فتنه انگیزی وماجراجویی علیه نهضت اسلامی ایران مشغول بودند به گروگاه گرفته شدند ولانه پرازفساد وجاسوس آنان که به اشتباه (سفارت)لقب گرفته بود،تعطیل گردید.

اشغال لانه جاسوسی امریکا درتهران وگروگانگیری جاسوسان دیپلمات نمای کاخ سفید تنها یک حادثه سیاسی درحد تعطیل شدن سفارتخانه یک کشور درکشوردیگر نبود بلکه آغاز تحول عمیقی بودکه در خاورمیانه ودرسطح جهان درجهت عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران واشنگتن وگردانندگان سیاست خارجی امریکا بوقوع پیوسته بود.

بمناسبت سیزدهم آبان ماه روزدانش آموز مراسم باشکوهی با حضور معاونین محترم اداره آموزش وپرورش شهرستان گتوند،شورای محترم اسلامی وشهردارمحترم مدیران ومعلمین محترم ودانش آموزان در مدرسه شهیددستغیب برگزار شد .

 

 



ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم/۵ سال بدون قیصر امین پور گذشت http://www.khabaronline.ir/Images/Kind/1.png

 هشتم آبان یادآور صبحی تلخ در تقویم تاریخ معاصر است؛ روزی که خبر درگذشت یکی از خلاق ترین و با اخلاق ترین شاعران زمانه ما با پیامی کوتاه «صبحانه؛ اشک...» دست به دست شد و شاعر واژه های باران خورده و غزل های داغدار از میان ما رفت.

قیصر امین‌پور دوم اردیبهشت‌ماه سال 1338 در گتوند خوزستان متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در زداگاهش گذراند و دوره‌ راهنمایی و دبیرستان را در شهر دزفول سپری کرد. در سال 1357 در رشته‌ دامپزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد؛ ‌اما یک سال بعد، از این رشته انصراف داد و به دانشکده‌ علوم اجتماعی همین دانشگاه رفت. در همان سال با همکاری گروهی در شکل‌گیری حلقه‌ هنر و اندیشه‌ اسلامی همکاری داشت؛ گروهی که بنیان‌گذاران جوان حوزه‌ هنری نام گرفتند. البته هشت سال بعد یعنی در سال 66، به‌همراه بسیاری از هم‌دوره‌یی‌هایش، از حوزه‌ هنری خارج شد. از دیگر نهادهایی که قیصر امین‌پور در شکل‌گیری آن‌ها نقش داشته است، به تشکیل دفتر شعر جوان در سال 68 می‌توان اشاره کرد

لطفا ادامه مطلب رو نیز بخونید



ادامه مطلب
تاريخ : 8 / 8 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

باز هم موتور ، بازهم تصادف ، و بازهم مرگ جوان

خبرها حاکی از این است که دیشب یکی از جوانان صالح شهری بنام مهدی محمدی که بعد از برگشت از محل کار از سمت دزفول به صالح شهر در حرکت بود با یک دستگاه پژو برخورد می کند که جان خود را از دست میدهد . بنده حقیر  به نوبه خودم این داغ بزرگ را به خانواده ایشان تسلیت عرض مینمایم  :

متن تسلیت

همه از اوییم و به سوی او باز خواهیم گشت.

           با تالم و تاثر فراوان ، درگذشت مرحوم مهدی محمدی را خدمت خانواده محترم ایشان و همه خویشاوندان و دوستان و نزدیکان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه باری تعالی رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و تحمل برای خانواده ایشان مسالت دارم.



تاريخ : 6 / 8 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

با اورژانس ها بیشتر آشنا شوید

اورژانس به محلی گفته می‌شود که خدمات پزشکی اورژانس به بیماران ارائه می‌شود. اورژانس‌ها معمولا به عنوان یک بخش به انگلیسی  Ward یا Department از بیمارستان محسوب می‌شوند ولی معمولا به جهت دسترسی بهتر و سریعتر بیماران در محلی جدا از ساختمان اصلی بیمارستان قرار می‌گیرند. اورژانس‌ها می‌توانند همچنین بسته به نیاز و امکانات در داخل یک درمانگاه هم ساخته شوند. از مهمترین قسمت‌های اورژانس اتاق احیا به همراه تمام امکانات لازم آن است. حدود ۴ دهه از تعریف طب اورژانس به عنوان یکی از تخصص‌های پزشکی می‌گذرد و امروزه به عنوان یکی از رشته‌های شاخص و تعریف شده در برنامه‌های دستیاری پزشکی ارائه می‌شود.

ساختار اورژانس

معمولا اورژانس‌ها شامل تریاژ، اتاق غربالگری، بخش تحت‌نظر و بخش اصلی اورژانس هستند. بسته به شرایط و امکانات اورژانس‌ها می‌توانند شامل بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل سرپایی و عمومی هم باشند.

نیروی انسانی شامل افراد زیر است

  • متخصصان طب اورژانس به عنوان رئیس و مسئول اصلی اورژانس
  • پزشکان عمومی
  • پرستاران
  • بهیاران
  • امدادگران
  • منشی‌ها
  • کارشناسان آزمایشگاه
  • کارشناسان رادیولوژی
  • خدمات

مثالی از علامت‌گذاری در یک بیمارستان

در اطراف اوژانس معمولا برای نشان دادن مسیر اورژانس از رنگ قرمز استفاده می‌شود. در خود اورژانس معمولا از رنگ‌ها برای نشان دادن قسمت‌های مختلف اورژانس استفاده می‌شود.

تجهیزات

  • تخت‌های اورژانس می‌بایست تجهیزات مانیتورینگ قلبی را داشته باشد.
  • ونتیلاتورها از اجزای مهم در اورژانس محسوب می‌شوند

 



تاريخ : 4 / 8 / 1391برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امروز دعای عرفه در گلزار شهدای علی پهونده - صالح شهر برگزار شددر این مراسم که خواهران و برادران شرکت کرده بودند حجه السلام و المسلمین حاج آقا طلاوری امام جماعت صالح شهر نیز با سخنان خود محفل را نورانی تر کردند . در این مراسم جمعیت از حد انتظار کمتر بودند ولی برای اینکه اولین سالی هست طی سالهای گذشته که مراسم در این مکان مقدس برگزار میشود رضایت بخش بود . این مراسم به همت حوزه یکم امام حسین (ع) و پایگاه صاحب الزمان (عج) - حسینیه صاحب الزمان (عج) برگزار گردید و امید میرود که این مراسمات بطور مداوم و با کیفیت معنوی بیشتری برگزار شود .

 



به نام خدای دانا و توانا

اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم

با سلام و خسته نباشید خدمت یکایک آن عزیزان که به نوعی مقام و عنوان نمایندگی شهروندان را در امور شهری به عهده دارند و البته هم که تلاش آنان از نگاه مردم دور نیست و ما خود واقفیم که عمران و آبادانی در شهر صالح شهر که در گذشته زیرساخت های شهری آن یا اصلا" نبوده  و یا هم اگر بوده بقدری جزئی است که در مقابل کوه مشکلات و معضلات امروز شهری قابل قیاس نیست . با این حال هستند مسائلی که هنوز به مشکل جدی مبدل نشده اند ولی در آینده نظر هر شهروند را به خود معطوف خواهد کرد . یکی از این مسائل تیرهای چراغ برق در سطح شهر و همچنین پارک ورودی شهر می باشد که بعضی از آنها خاموش هستند و  نیاز به بازسازی دارند . چون بعضی از مادران و پدران پیر برای عبور، نبود نور کافی باعث کاهش دید این عزیزان میشود و ممکن است مشکلاتی را بوجود آورد، به همین خاطر لازم دانستم که این مسئله را مطرح کنم . 

دوستان گرامی و نمایندگان محترم ، می دانم که این عریضه کوتاه موجب رنجش آن بزرگواران نخواهد بود و یقین که مورد توجه واقع خواهد شد و انشاء الله از این پس شاهد بهبود وضعیت خیابانهای شهرمان خواهیم بود .

                                                       با تشکر

                                                                                                    مجتبی رحیمی نیا