بهداشت روان، دانش و هنری است كه به افراد كمك می‌كند تا با ايجاد روش هايی صحيح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محيط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب‌تری را برای حل مشكلاتشان انتخاب نمايند.

خانم شفیعی زاده در گفتگویی با ما گفت : دهم اکتبر مصادف با نوزدهم مهر ماه از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان(WFMH) به عنوان "روز جهــــــانی بهـــــــداشت روان " نامگذاری شده است.در ایران هفته پایانی مهر ماه (24 لغایت30 مهر) به نام هفته بهداشت روان نام گذاری شده است وعمده ترین هدف در این هفته ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییرو اصلاح نگرش مردم نسبت به مسائل بهداشت روان می باشد. 

مدیر آموزشگاه پروین اعتصامی در ادامه افزود : به همین مناسبت نمایشگاه و کلاسهای آموزشی و آگاهی به همت دبیران و دانش آموزان و با کمک اداره بهداشت شهرستان گتوند برگزار گردید و در پایان به جمعی از دانش آموزان که روزنامه دیواری به همین مناسبت تهیه کرده بودند ، هدایایی اهداء گردید .

عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید ...



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 8 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گتوند چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور تمامی اعضای شورا ی فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه شهرستان گتوند برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آقای محمد علی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوندضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای فرهنگ عمومی گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل را ارائه نمودنند و دستورکار جلسه راکه شامل تشکیل ستاد برگزاری مراسمات محرم و بررسی اولویت های فرهنگی ارئه شده توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی را بیان نمودند.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای شاه آبادی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی در خصوص روز فرهنگ عمومی اظهار داشتند. داشتن فرهنگ عمومی اسلامی در جامعه ما به دلیل پایبندی به ارزشهای و سنت های دین اسلام است و در حقیقت  اتکای ما به منبع این اسلامی می باشدو این فرهنگ را اباحیگری تهدید می کند چیزی که رهبر معظم انقلاب اسلامی  تحت عنوان شبیح خون فرهنگی  از آن نام می برند لذا ما باید در این شورا با اهتمام بیشتر در جهت ارتقاع سطح فرهنگ  مصوبات و برنامه ی خوب و مهمی داشته باشیم و ضمن دسته بندی اولویت های فرهنگی نواقص و مشکلات را تبدیل به فرصت نماییم .

مهندس مجید صالحی فرماندار ونایب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند نیز بیان داشتند اولویت های که درشورای فرهنگ عمومی مشخص شده است می توان راه گشا ومفید باشد درعین حال که باید مراقب بود در کار نهاد های متولی این امور نیز تداخلی بوجود نیابد بلکه کمک رسان آن نهادها و ادارات در جهت اجرای وظایف آنها باشد و از اعضای شورا خواستند که در جهت اجرایی نمودن مصوبات جلسه شورا همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.

درادامه دیگر اعضای شوای فرهنگ عمومی به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

گفتنی است مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی در مورخ 11 آبان ماه سالجاری بدین شرح می باشد:

1-    مشخص نمودن ترتیب اولویت های فرهنگی

2-    مشخص نمودن دستور کار جلسه بعدی ( آگاه سازی نسبت به مضرات شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی)

 

لطفا عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 8 / 1394برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به نقل از مدرسه راهنمایی پروین اعتصامی در روز سیزدهم آبان دانش آموزان این آموزشگاه هم نوا با دانش آموزان سراسر کشور روز سیزدهم آبان را جشن و فریاد مرگ بر آمریکا را سر دادند.

علاوه بر برگزاری مراسمات مناسب با این ایام ، این دانش آموزان در راهپیمایی خود در شهر صالح شهر که به همین مناسبت برگزار گردیده بود ، حضور یافتند .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 8 / 1394برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش گتوندنیوز رزمایش دو روزه الی بیت المقدس (مدافعان حرم ) در منطقه عمومی امامزاده محمدبن زید(ع) در  شهرستان گتوند برگزار شد.

سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در حاشیه این رزمایش گفت: رزمایش الی بیت المقدس سال ۹۴ به نام رزمایش مدافعان حرم با حضور چهار گردان رزمی و حضور بیش از ۶۰۰ بسیجی گردان های الی بیت المقدس در گتوند برگزار گردید.

سرهنگ مجیدکنگری در خصوص هدف از برگزاری این رزمایش گفت: این رزمایش موجب حفظ آمادگی بسیجیان شده و نیروها آموخته های خود و روش های نوین رزمی جهت دفاع از کوی و برزن را در فضایی شبیه به میدان واقعی نبرد اجرا کردند.



تاريخ : 14 / 8 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم راهپیمایی 13 آبان در صالح شهر هم‌زمان با سایر شهرهای کشور با حضور اقشار مختلف مردم ، دانش آموزان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان امسال با فریاد رساتر و بلندتر مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، آمریکا مرگ به نیرنگ تو برگزار شد.

مراسم ویژه تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله 13 آبان در صالح شهر از ساعت 9:30 صبح آغاز و سرهنگ کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند در این مراسم سخنرانی کرد.

در پایان این مراسم که از مدرسه بیهقی تا مسجد جامع ادامه داشت ، فرمانده محترم سپاه ناحیه شهرستان گتوند سخنران این مراسم گفت : با اتحاد مردم و رهنمودهای امام راحل در سال 57 شاه سرنگون شد و از طریق تسخیر لانه جاسوسی راه نفوذ آنها مسدود شد و به دنبال آن ملت‌های مظلوم جهان اعتماد به نفس پیدا کردند.

سرهنگ کنگری گفت : 13آبان بهترين روز براي سردادن شعار مرگ بر آمريکا است و افزود : اقشار جامعه بخصوص دانشجويان و دانش آموزان رهرو امام راحل بايداز لحاظ هوشياري وبصيرت هميشه يک گام از آحاد جامعه جلوتر باشند و توطئه هاي تبليغاتي دشمنان انقلاب اسلامي ايران را بشناسند.



تاريخ : 14 / 8 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

بخشدار محترم مرکزی شهرستان گتوند در پیامی گرامیداشت یوم الله 13 آبان ، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوی را به دانش آموزان و دانشجویان و مردم فهیم ایران اسلامی خاصه دانش آموزان شهرستان و مردم شهرستان گتوند تبریک گفت.

 متن این پیام بدین شرح است :

          امروز دانش‌آموزان باید سعی کنند تاریخ انقلاب اسلامیمان را و نقش وحدت بین خودشان و دانشگاهیان با روحانیون بیاموزید.

امام خمینی (ره)

روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند .

بی گمان، دانش آموزانِ آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در13 آبان ، به مردم مسلمان ایران، شور و شعور و عشقی دوباره بخشیدند. آنان از آینه ی احساس و شعور مردم انقلابی، غبار بر گرفتند و هویت مسلمانی، خود اتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ سفید انداختند. این جوانان و دانش آموز بودند که با قیام خویش، به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته ی خود، باید با ستم گران جهانی بستیزند. اینک، آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، ایجاب می کند که قشر دانش آموز ما، در مبارزه با استکبار، سهم مهمی بر عهده گیرند و هم چون گذشته از پیش گامان این قیام ملّی باشند.

بخشدار مرکزی شهرستان گتوند همچنین در آخر اشاره ای به تبعید حضرت امام خمینی (ره ) و تسخیر لانه جاسوسی نمودند و از دانش آموزان و جوانان خواست حمایت قاطعانه ای از منویات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) بنمایند .

با فرا رسیدن این روز بر خود لازم و واجب میدانم این روز را به تمامی دانش آموزان ایران اسلامی علی الخصوص دانش آموزان شهرستان گتوند و حومه تبریک و تهنیت عرض بنمایم و ان شاءالله 13 آبانی که برگ زرین  و بسان ستاره ای فروزان در آسمان میهن اسلامی میدرخشد ، این دانش آموزان ادامه دهنده راه و رشادت های آن بزرگواران  باشند .

 



طی حکمی از سوی فرامرز کیانی زاده ،مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان،امیدوار جمالپور رئیس اداره ورزش و جوانان گتوند با حفظ سمت ، به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لالی منصوب شد.

به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان گتوند ، طی حکمی از سوی فرامرز کیانی زاده ،مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان،امیدوار جمالپور با حفظ سمت ، به عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان لالی منصوب شد.

متن حکم ایشان به شرح زیر است:

جناب آقای امیدوار جمالپور

با سلام و احترام

احترما پیرو ابلاغ سرپرستی شهرستان گتوند به شماره ۱۱۹۸۵/۱/۲۰۹ مورخ ۲۷/۷/۹۳ بدینوسیله همزمان سرپرستی اداره ورزش و جوانان شهرستان لالی به شما محول می نماید.امید است در انجام وظایف محوله با اتکال به عنایات خداوند متعالی و با بهره گیری از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود و با همدلی،تلاش و مساعدت مسئولین ارجمند آن شهرستان در راستای تحقق اهداف و راهبردهای این اداره کل موفق و موید باشید.

فرامرز کیانی زاده-مدیرکل اداره ورزش و جوانان خوزستان



فرمانده سپاه ناحیه گتوند : مردم کوی شهید سلطانی از سال ۱۳۶۱ در پی حمله هم جانبه رژیم بعثی به ایران از شهرستان های دشت آزادگان ، هویزه و بستان به این منطقه اعزام و سکونت پیدا کردند.

سرهنگ مجید کنگری فرمانده سپاه ناحیه گتوند گفت : مردم کوی شهید سلطانی از سال ۱۳۶۱ در پی حمله هم جانبه رژیم بعثی به ایران از شهرستان های دشت آزادگان ، هویزه و بستان به این منطقه اعزام و سکونت پیدا کردند.

کنگری در ادامه افزود : جمعیت کوی شهید سلطانی ۳ هزار نفر می باشد  که اکثر مردم آن به شغل کشاورزی مشغول می باشند و با توجه به فاصله  اندک با شهر گتوند جزئی از  این شهر محسوب می شود.

وی تصریح کرد : در سال ۱۳۶۵ بعد از آنکه رژیم بعث نتوانست در جبهه ها کاری از پیش ببرد به نیت بمباران سد گتوند به این منطقه آمدند و در کنار آن شهرک شهید سلطانی هم استقرار داشت که مردم را نیز بمباران کردند که در این حادثه ۱۲ نفر از مردم ما به شهادت رسیدند و ۲۲ نفر هم زخمی شدند.

فرمانده سپاه ناحیه گتوند بیان کرد : تا امروز این مردم در همه صحنه ها حضور داشته اند و کوی شهید سلطانی با داشتن مردمان خوب و مسجد و پایگاه فعال در سطح شهرستان جوانان خوبی را تربیت کرده اند و ما وحدت و همدلی آنان را با مردم گتوند می بینیم.



تاريخ : 9 / 8 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

کسانی که در سوریه به دنبال صلح می گردند خود دستشان تا مرفق آلوده به خون است/حکم اعدام شیخ نمر یک سناریو عربستانی صهیونیستی است

گتوندنیوز: امام جمعه گتوند: مروز کسانی که برای حمایت از مردم سوریه مذاکره می کنند خود دستشان تا مرفق به خون مردم مسلمان و بی گناه آغشته است و همه می دانند که آبی از این شعله گرم نمی شود.

شاه ابادی

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شاه آبادی امام جمعه گتوند گفت : زیاده خواهی های اسرائیلی ها تمام ندارد و این شهرک سازی ها نشان دهنده این امر و نقض قوانین بین المللی است و امروزه شاهد هستیم که چگونه در مقابل جوانانی که جز سنگ سلاحی ندارند می ایستند و آنها را می کشند.

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی در ادامه افزود : امروز کسانی که برای حمایت از مردم سوریه مذاکره می کنند خود دستشان تا مرفق به خون مردم مسلمان و بی گناه آغشته است و همه می دانند که آبی از این شعله گرم نمی شود و کسی به عادل الحبیر پررو که امروز دنبال صلح در سوریه می گردد بگوید که ای بچه وهابی امروز در یمن و بحرین چه خبر است؟

وی همچنین تصریح کرد : دفاع و حمایت از مقاومت یکی از اصول اساسی انقلاب ما است و تمام برنامه های دشمنان برای ضربه زدن به مقاومت یک خیال خام است زیرا این جزو اصول تغییر ناپذیر انقلاب اسلامی می باشد.

خطیب نماز جمعه گتوند بیان کرد : صادر کردن حکم اعدام برای شیخ نمر روحانی مبارز شیعه در عربستان یک سناریو عربستانی صهیونیستی است و این ترس حاکمان سعودی را نشان می دهد و این حکام آلزایمری عربستان باید بدانند که خون های پاک شهدای شیعه استمرار قیام عاشورا است.



تاريخ : 9 / 8 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش بزرگداشت هشتمین سالگرد در گذشت قیصر امین پور شاعر صاحب نام خوزستانی با عنوان در کوچه آفتاب در زادگاه این شاعر در شهر گتوند برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرماندار گتوند پنجشنبه شب در این آیین از قیصر امین پور به عنوان یکی از پیشتازان شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نام برد و گفت:قیصر برجسته ترین شاعر دفاع مقدس است.
سیدمجید صالحی به جایگاه والای این شاعر فرهیخته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: قیصر با به یادگار گذاشتن آثار زیادی از خود خدمات ارزنده ای به فرهنگ و ادب کشور کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده با برنامه ریزی بهتر همایش بهتری برای قیصر امینپور برگزار شود و بیشتر به جایگاه رفیع این شاعر متعهد و انقلابی پرداخته شود .
حجت الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر وگتوند نیز در این آیین ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان به خاطر برگزاری برنامه همایش شعر قیصر افزود:خوشبختانه امسال برنامه ای بهتر ومتفاوت تر از سالهای گذشته به مناسبت سالگرد در گذشت این شاعر بزرگ برگزار شد.
وی افزود:گتوند از جمله شهرستانهای مهم وتاثیرگذار استان خوزستان می باشد که شخصیت های بزرگی را درطول تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم نظام وانقلاب کرده است .
سادات ابراهیمی قیصر امین پور را یکی از چهره های شاخص و ماندگار کشور معرفی کرد و افزود:آوازه این شاعر جهانی شده است.
همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز ضمن تقدیر از مدیران ومسوولان شهرستان گتوند واهالی فرهنگ وهنر که به احترام قیصر دراین مراسم حضور پیدا کردند گفت:تلاش می شود تا سال آینده با دعوت از شخصیت های ملی و فرهنگی کشور همایش بزرگداشتی در شان این شاعر بزرگ در گتوند برگزار شود.
در این آیین شاعران استانی با موضوع قیصر شاعر انقلاب و دفاع مقدس و همچنین حماسه کربلا و عاشورا به شعرخوانی پرداختند و پیام دکترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد این شاعرگرانقدر توسط سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتروگتوند قرائت شد.
در هشتمین سالروز در گذشت قیصر امین پور آرامگاه این شاعر نامی با صرف اعتباری افزون بر 4،5 میلیارد ریال در ورودی شهر گتوند افتتاح شد.
عملیات ساخت آرامگاه قیصر امینپور با زیربنای دو هزار و 200 مترم مربع از سال 1391 آغاز شده بود.
قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر آنجا پیوست و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند. گزینه اشعار او هم در سال 1378 منتشر شد.همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار او هستند.
دکتر قیصر امین پور در دوم اردیبهشت ماه 1338 در گتوند متولد شد و در هشتم آبان ماه سال 1386 در گذشت.
7278/6068



تاريخ : 6 / 8 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
هشتمین همایش شعر «در کوچه آفتاب» پنج شنبه هفتم آبان ماه در گتوند برگزار می شود

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند و انجمن شعر قیصر امین پور در نظر دارد، هم زمان با فرا رسیدن هشتمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور، شاعر انقلاب و دفاع مقدس، همایش شعر «در کوچه آفتاب» را برگزارکند.

براساس این گزارش، این همایش با حضور شاعران، نویسندگان، فرهیختگان ادبی و علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.



تاريخ : 6 / 8 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج.
بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید.
با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید.
بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند ، فراهم کنید.
مطالعه کنید. کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد.
کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند.
خودتان را مجهز کنید . مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال .
بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید . با سماحت و مدارا.
فرمود:" سنة من نبیه" که ظاهر عبارت است از : "مداراه الناس" . ممکن است ظاهر زننده ای داشته باشد ؛ داشته باشد .

بیانات مقام معظم رهبری در باره کانون های فرهنگی هنری مساجد.
(19 مهر ماه 91 . خراسان شمالی )



تاريخ : 26 / 7 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عموی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند در مورخ 24 مهرماه جلسه ی هماهنگی جهت ساماندهی آرامگاه دکترقیصر امین پور با حضور رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، رییس شورای اسلامی شهرگتوندو پدر مرحوم دکتر قیصر امین پور در محل فرهنگسرای اندیشه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند برگزار شد.

محمدعلی اسدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند گزارشی از روند اتمام پروژه آرامگاه ارائه نموده و از شهردار و شورای شهر درخواست نمودنند که در خصوص حفظ و نگهداری این بنا همکاری لازم را با این اداره مبذول دارند.

حاج مراد امین پور پدر مرحوم قیصر امین پور ضمن تشکر از ادارات و نهادهایی که در ساخت این پروژه همکاری نمودند قدردانی نمودند وخواستار برای حفظ و حراست آرامگاه شدند.

محمد کریم آقاجانی رییس شورای شهر گتوند افزود: در خصوص بکار گیری نگهبان جهت حفظ و نگهداری آرامگاه  در جلسه شورا که در این هفته برگزار می شود این موضوع را به بحث خواهد گذاشت تا نتیجه مطلوبی  به تصویب برسد.

گفتنی است: سالگرد دکتر قیصر امین در مورخ 7 آبان ماه برگزار می شود.



تاريخ : 26 / 7 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش شیرخوارگان حسینی به منظور همنوایی با مادر داغدار دشت نینوا و توسل به حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین شهید حماسه کربلا در مسجد سید محسن آقامیری صالح شهر برگزار شد.

در این آیین معنوی که با هدف تکریم کوچکترین شهید کربلا به عنوان بزرگترین سند مظلومیت اهل بیت امام حسین(ع) برگزار شد، مادران دلسوخته طفلان خود را بر روی دست گرفته و با اشک های خود، همنوا با رباب، مادر علی اصغر(ع) در دشت کربلا شدند.

حجت عبدالهی سردبیر این همایش گفت : از تمامی خواهران ، مادران ، شهروندان حسینی صالح شهر و کسانی که ما را در این امر یاری رساندن تشکر می نمایم و ان شاءالله که مورد قبول درگاه احدیت و آقا امام زمان عج قرار بگیرد.

گفتنی است این مراسم با سخنرانی مداحی مداحان اهل بیت(ع) همراه بود .

 لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 22 / 7 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مراسم شیرخوارگان حسینی بمناسبت شهادت حضرت علی اصغر (ع) در صالح شهر

دعوت از تمام مادران و خواهران شهرستان در این مراسم

حجت عبدالهی در گفتگویی با ما گفت : اولین جمعه از ماه محرم به‌عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گرفته که به همین مناسبت همه‌ساله مراسمی با عنوان همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر شهرهای کشور عزیزمان و شهر صالح شهر برگزار می‌شود .

عبدالهی در ادامه افزود : این مراسم هر ساله در صالح شهر و در مسجد مرحوم سید محسن آقامیری برگزار میگردد و امسال نیز با شروع ماه محرم مراسم با شکوه و ویژه برنامه های زیادی از جمله مداحی ، سخنرانی و ... برگزار خواهد شد .

ایشان در ادامه زمان برگزاری مراسم را ساعت 13:00 روز جمعه 94/07/24 واقع در خیابان شهید مطهری 4 و در محل مسجد آقا میری (ره) اعلام کرد و افزود : ضمن دعوت از تمام مادران و خواهران صالح شهر ، درخواست میگردد در صورت امکان لباس متناسب با این مراسم بر تن شیر خوارگان خود بپوشانند . 

هیئت عزاداران حضرت زینب (س) - هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل العباس (ع) - واحد فرهنگی مسجد حاج سید محسن آقامیری



تاريخ : 18 / 7 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

پاس قهرمان فوتبال جام یادواره صالح شهر شد/پاس در صدر فوتبال صالح شهر

روز گذشته و از سری مسابقات فوتبال جام یادواره دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر ، این تیم توانست در یک بازی حساس و فیزیکی تیم پرمهره شاهین را شکست دهد و در سکوی اول مسابقات قرار گیرد .

در این دیدار که برخوردهای فیزیکی بازیکنان از همان ابتدای بازی شروع شده بود ، تیم پاس با تک گل عادل سوخته زاده در دقیقه 80 این دیدار را به نفع خود به پایان رساند و توانست پس از برد در دور مقدماتی مقابل شاهین برای دومین بار در این مسابقات شاهین را ناکام بگذارد و 5 بازی و 5 برد بدون باخت قهرمان شود.

این سری از مسابقات برای دومین بار به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطر شهدای پایگاه مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج) ، درگذشتگان تیم پاس صالح شهر و عبدالحسین غلامزاده مسئول سابق فوتبال صالح شهر برگزار گردیده بود .

مسئولین برگزاری مسابقات ، سرپرست و مربیان دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر از اعضای محترم شورای اسلامی ، خانواده شهدا ، پیشکسوتان و تمامی شهروندان محترم صالح شهری تقدیر و تشکر نمودند و این قهرمانی را به شهدای عزیز کشور و درگذشتگان این تیم در سالهای گذشته ، تقدیم کردند.

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

گتوندنیوز: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان گتوند: دریافت پول از دانش آموزان در مدارس کاری خلاف قانون است وبه  تمام همکاران گوش زد شده است که هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت کمک به مدرسه را دریافت نکنند.

یوسف-علیدادیبه گزارش گتوندنیوز یوسف علیدادی ریاست آموزش و پرورش شهرستان گتوند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دریافت پول از دانش آموزان در مدارس کاری خلاف قانون است و با توجه به جلساتی که گرفته شده به تمام همکاران گوش زد شده است که هیچ‌گونه هزینه‌ای بابت کمک به مدرسه را دریافت نکنند و در غیر این صورت با متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

علیدادی در ادامه افزود: مدارس ابتدایی و پیش دانشگاهی هزینه‌ای برای تهیه کتاب و بیمه دارند که این هزینه برای سایر مدارس فقط مختص بیمه به مبلغ  ۷۵۰۰ تومان است.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع که مدت سه سال است که هیچ‌گونه سرانه‌ای به مدارس تعلق نگرفته تصمیم گرفتیم تا از طریق انجمن اولیا درخواست کمک کنیم و چنانچه کمکی صورت می‌گیرد حتماً با مصوبه انجمن اولیا است و مدیران دخالتی در این کار ندارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گتوند بیان کرد: افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و همچنین افراد بی بضاعت که تحت پوشش هیچ نهادی نمی‌باشند اما از طریق مدرسه شناسایی شدند در این طرح مستثنا می‌باشند و هیچ گونه هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند و لازم به ذکر است که همین طرح انجمن اولیا هم اختیاری می‌باشد و هیچ اجباری بر اولیا دانش آموزان برای پرداخت پول نمی‌باشد.

علیدادی در پایان اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ انرژی و بالا رفتن هزینه‌ها در مدارس تنها راه این مشکلات کمک اولیا می‌باشد و در این چند سال هم مدارس به کمک اولیا توانسته‌اند به فعالیت خود ادامه دهند.



تاريخ : 11 / 7 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در ادامه مسابقات و از نیمه نهایی این بازی ها روز گذشته تیم پاس توانست در ضربات پنالتی استقلال صالح شهر را شکست دهد .

دیدار حساس و یکی از داربی های و بازی های همیشه هیجانی بین تیم های استقلال و پاس روز گذشته برگزار گردید و دو تیم در یک بازی بسیار فشرده در 90 دقیقه تلاش به نتیجه 2 - 2 مساوی بازی را تمام کردند . در این دیدار که تیم استقلال یک پنالتی را در حین بازی نیز از دست داده بود با گلهای اسد انصاری و علی بهداروند و تیم پاس با گلهای محمد امامقلی زاده و هادی فامیلی به رختکن رفتند و نتوانستند بازی را در 90 دقیقه با برد پشت سر بگذارند و فینالیست شوند .

در ادامه این مسابقات که وقت اضافه ای نداشت و تیم ها مستقیم به ضربات پنالتی رفتند تیم پاس توانست با نتیجه 8 بر 7 موفق به شکست استقلال گردد . و یک سهمیه بازی فینال را از آن خود کنند .

طرف دیگر فینال امروز شنبه و از ساعت 17 در دیدار بین تیم های شاهین صالح شهر و پاس شهرک حمزه مشخص خواهد شد .

گفتنی است این دوره از مسابقات دومین جام یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج صاحب الزمان (عج) ، درگذشتگان تیم پاس و مسئول سابق فوتبال صالح شهر مرحوم غلامزاده و به همت دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر برگزار گردیده است .



تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دهمین نشریه شاهد صالح شهر ویژه هفته دفاع مقدس در پاییز 94 از امروز توزیع خواهد شد .

در این نشریه که 20 صفحه همراه با جلد است ، مطالب متنوع و گوناگونی قرار دارد که از آن جمله :

سخن سردبیر ، سخن ریاست اداره ارشاد شهرستان ، سخنی از اعضای شورای اسلامی صالح شهر ، گفتگو با خانواده شهیدان چوپان گماری ، اهم اخبار شهرستان ، گفتگو با امیدوار جمالپور ریاست تربیت بدنی شهرستان ، گفتگو با بیتا زنگنه نوجوان نخبه صالح شهر ، گفتگو با هنرمند مشبک کار صالح شهر رحیم رحیمی ، گفتگو با اسحق غلامی نژاد بهورز خانه بهداشت ، اشعار و آثار شاعران صالح شهر و ... مطالب دیگری به چشم می خورد .

گفتنی است نشریه شاهد صالح شهر وابسته به اداره ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و کانون هنری شاهد ، یکی از برترین نشریه های منتخب جشنواره کشوری محراب قلم در سال 94-93 گردیده است .



تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در بازی اختتامیه دومین جام بازیهای والیبال در صالح شهر تیم شاهین توانست در یک بازی نزدیک پیروز و قهرمان این بازی ها گردد .

در ادامه این مسابقات و از بازی آخر تیم شاهین روبروی تیم فولاد قرار گرفت و توانست 3 بر 2 این را شکست دهد و قهرمان این بازی ها شود .

این دوره از مسابقات توسط هیئت ورزش صالح شهر و در زمین تیم عقاب صالح شهر برگزارگردید . علی بهداروند رئیس هیئت ورزش صالح شهر در گفتگویی با ما گفت : در پایان این مسابقات به تیم اول یک دست کامل پیراهن ورزشی بهمراه یک کاپ و به تیم های دوم و سوم هر کدام یک دست لباس ورزشی اهداء گردید . بهداروند از اعضای محترم شورای اسلامی و کلیه کسانی که کمک کردند تا این مسابقات بهتر برگزار گردد تقدیر و تشکر نمود .  

جدول کامل این مسابقات در زیر آمده است :

 



سرعت گیرهای روبروی صالح شهر عامل حادثه یا مانع حادثه؟

سرعت‌گیرهای روبروی صالح شهر استاندارد نیستند و به جای مانع شدن حادثه باعث بروز حادثه میشوند

استفاده از سرعت‌گیر به عنوان یکی از مهمترین راه‌های کنترل سرعت خودروها در دستور کار مسئولان ترافیک قرار گرفته است و در کمتر کوچه و خیابانی می‌توانیم برویم که سرعت‌گیر وجود نداشته باشد که البته بسیاری از این سرعت‌گیرها غیر فنی بوده و خود عاملی برای تصادفات و ایجاد حادثه هستند .

سرعت بالا به عنوان یکی از مهمترین عوامل حادثه ساز در رانندگی است که بسیاری از رانندگان توجهی به سرعت مجاز در جاده ها ندارند و این موضوع باعث بروز تصادف می‌شود.

سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت در سال‌های اخیر در برخی از جاده‌های بین شهری نصب شده است و این موضوع باعث شده است تا خودروها کمترین تخلفات سرعت غیر مجاز را در این محورها داشته باشند.

البته راهکارهای دیگری نیز برای کنترل و البته بهتر بگوییم کاهش سرعت خودروها وجود دارد و آن هم نصب سرعت‌گیرها است که به نوعی سرعت را به صورت اجباری کم می‌کند  و شهر ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و در دو طرف جاده رفت و برگشت موانع و سرعت گیرهایی نصب شده است.

افزایش تعداد خودروها و بروز تصادفات باعث می‌شود تا همواره شاهد افزایش نصب این سرعت‌گیرها باشیم و البته برخی از این سرعت‌گیرها غیر استاندارد هستند.

وجود سرعت‌گیرهای غیر مجاز در صالح شهر که شیب و ارتفاع مناسبی ندارند و همچنین وجود برخی سرعت‌گیرهایی که تا فاصله چند متری قابل مشاهده نیستند، به جای آنکه باعث کاهش خطرات و تصادفات شود، خطرات را افزایش داده و خودشان باعث بروز حادثه می شوند.

برخی سرعت‌گیرها به خودروها آسیب می‌زند

علیرضا یکی از رانندگان که در این مسیر تردد می کند از نصب سرعت گیرها گله مند است و میگوید این سرعت گیرها استانداردهای لازم را ندارند و باعث آسیب به ماشین ها میشوند.

محمد یکی دیگر از رانندگان میگوید بنده با نصب سرعت گیر مشکلی ندارم و شاید به خاطر تردد زیاد وسائط نقلیه سنگین ، جلوی بروز خیلی از حوادث را بگیرد ولی اینکه هیچگونه علائم مشخصی برای دیدن این موانع وجود نداشته باشد کار خطرناکی است .

یکی از همشهریان میگوید متاسفانه برخی از رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و این موضوع منجر به بروز حادثه می شود که لازم است این سرعت‌گیرها برای جلوگیری از بروز حادثه نصب شوند البته بصورت استاندارد.

محمدزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گتوند در گفتگویی با ما اظهار داشت :

بروز تصادفات متعدد در برخی از جاده ها باعث می‌شود تا بررسی برای یافتن علت تصادفات صورت بگیرد و نصب سرعت‌گیرها نیز در شورای ترافیک مطرح و به بحث گذاشته می شود و در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود  در حالی که در آیین نامه ها تعریفی از نصب و ایجاد سرعت گیرها در جاده های بین شهری وجود ندارد.

جاده شوشتر – دزفول روبروی شهر صالح شهر با توجه به اینکه از پر تردد ترین جاده های شمال استان خوزستان و ترانزیتی بودن آن ، پس از بررسی های بعمل آمده تصمیم به نصب سرعت گیرهایی در دو طرف جاده آن شده است .

محمدزاده در ادامه گفت : اداره راه و شهرسازی شهرستان طی سال اقدام به نصب علائم هشدار دهنده و چراغ راهنما نموده و هر شش ماه با توجه به آسفالتی بودن این سرعت گیر ها ، طی هماهنگی قبلی با شهرداری صالح شهر  این موانع و سرعت گیرها رنگ شوند تا به دید رانندگان محترم کمک گردد .

رئیس راه و شهرسازی شهرستان از رانندگان محترم خواست تا با توجه به پرتردد بودن مسیر به تابلوهای هشدار دهنده و علائم راهنمایی در حین رانندگی توجه بیشتری نموده و با سرعت مطمئن تری حرکت نمایند تا شاهد حوادث کمتری باشیم و سفر خوبی را داشته باشند .

لطفاً تصاویر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

در ادامه مسابقات دومین جام یادواره دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر ، تیم های شاهین و استقلال توانستند هر سه امتیاز دیدارهای خود را کسب کنند .

در دیدار تیم های وحدت و استقلال تیم استقلال توانست با تک گل اسد انصاری از صد تیم وحدت بگذرد و 3 امتیاز شیرین را کسب کند .

در بازی دوم گروه اول تیم شاهین در یک دیدار پرتنش که یک مصدوم هم داشت توانست با دو گل مهرداد جمالپور و میلاد امیر مقدم در مقابل تک گل حسن انصاری از تیم اسپادان بلادیه پیروز شود و سه امتیاز دیگر به اندوخته های خود اضافه کند .

از حاشیه های این دیدار مصدومیت شدید بازیکن تیم اسپادان بلادیه بود که اورژانس 115 صالح شهر به مداوای این بازیکن پرداخت . جا دارد همین جا از اکیپ اورژانس 115 صالح شهر تقدیر و تشکر ویژه بعمل آید .

جدول مسابقات و گلزنان این بازی ها :

 

جدول مسابقات گروه اول :

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 شاهین صالح شهر 2 2 0 0 7 1 6+ 6
2 پاس صالح شهر 2 2 0 0 4 0 4+ 6
3 اسپادان بلادیه 3 1 0 2 4 1 3+ 3
4 پارس شوشتر 3 0 0 3 0 0 0 0

 

گلزنان برتر گروه اول :

1) میلاد امیر مقدم 2 گل شاهین

2) محمد امامقلی زاده  1 گل شاهین

3) کورش محمدی 1 گل شاهین

4) مهرداد جمالپور 1 گل شاهین

5) حسن انصاری 1 گل اسپادان

جدول مسابقات گروه دوم:

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 استقلال صالح شهر 1 1 0 0 1 0 1+ 3
2 پاس شهرک حمزه 0 0 0 0 0 0 0 0
3 عقاب صالح شهر
0 0 0 0 0 0 0 0
4 وحدت صالح شهر
1 0 0 1 0 1 1- 0

گلزنان برتر گروه دوم:

1) اسد انصاری 1 گل استقلال



به گزارش سفیر شوشتر، شرکت کشت و صنعت کارون سال های گذشته زمینی با مساحت بیش از ۱۴۰ هکتار را به باغ مرکبات تبدیل کرده است.
شرکت کشت و صنعت کارون در روز های گذشته تعداد ۲۰۰ اصله درخت و حدود یک هکتار از درختان این باغ را قطع کرده است.

بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر در خاورمیانه قصد دارد با تخریب این باغ آن را به مزرعه نی شکر تبدیل کند.
حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با سفیر شوشتر درباره قطع درختان توسط شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، اظهار داشت: قطع درختان توسط شرکت کشت و صنعت کارون باید متوقف شود و این کار باعث تخریب محیط زیست و کشاورزی می‌شود.

وی افزود: باید جلوی قطع درختان گرفته شود و قطع درختان نه تنها مشکلاتی در زیست محیطی ایجاد می‌کند بلکه باعث نگرانی مردم منطقه شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ درخت کاری، بیان کرد: قطع درختان یک فرهنگ غلط بوده که در گذشته صورت می‌گرفت لذا مسئولین باید با اقدامات لازم و ترویج در فرهنگ درختکاری  مردم را تشویق و ترغیب به کشت درخت و درخت کاری کنند.

وی به اهمیت روز درخت کاری و کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هر ساله مقام معظم رهبری به صورت نمادین با توجه به تمام مسائل کشور در روز درخت کاری اقدام به کاشت نهال می‌کنند زیرا اهمیت و موضوع کشت درخت را برای مسئولین کشوری با توجه به بیانات و اقدامات مقام معظم رهبری حائز اهمیت است.

سادات ابراهیمی عنوان کرد: متأسفانه وقتی دیده می‌شود در یک منطقه اقدام به قطع درختان می‌شود این کار نه در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نه درراستای مسائل زیست محیطی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اهمیت کشاورزی در تمام دنیا اشاره کرد و تصریح کرد: امروزه درخت کاری و بخش کشاورزی یکی از بزرگ‌ترین راه‌های کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا بوده و در دنیا نسبت به درخت و درخت کاری توجه خاصی دارند و درخت کاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور‌ها است.



رییس محیط زیست گتوند: کشت و صنعت کارون باغ مرکبات دو هزار هکتاری را تخریب کرد

اهواز- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گتوند از اقدام دوباره شرکت کشت و صنعت کارون برای تخریب باغ مرکبات دو هزار هکتاری در این شهرستان خبر داد و خواستار جلوگیری از قطع درختان این باغ شد.

عبدالحسین کریمی دوشنبه درگفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت کارون از حدود 30 سال پیش زمینی با مساحت بیش از 140 هکتار را به باغ مرکبات تبدیل کرده است که این باغ از دو سه سال پیش به دلیل سوءمدیریت و نگهداری نامناسب دچار مشکلاتی شده است.
وی افزود: شرکت کشت و صنعت قصد دارد با تخریب این باغ آن را به مزرعه تبدیل کند.
کریمی اظهار کرد: تیر امسال تخریب یک هکتار از این باغ با قطع 200 اصله درخت آغاز شد که با پیگیری محیط زیست و تذکر جهاد کشاورزی تخریب متوقف شد.
وی اضافه کرد: این شرکت تخریب را از دیروز دوباره آغاز کرده و حدود یک هکتار از درختان این باغ را قطع کرده است.
این مقام مسول با بیان اینکه در این باغ مرکبات، بیش از دو هزار اصله درخت وجود دارد گفت: علاوه بر اشتغال و تولید، با توجه به اینکه استان در شرایط خشکسالی قرار دارد این باغ در کاهش اثرات ریزگرد و تلطیف هوا بسیار موثر است.
وی با تاکید بر توقف تخریب این باغ مرکبات، افزود: این باغ هم اکنون تبدیل به زیستگاه جانوران و پرندگانی است که در معرض خطر هستند از جمله انواع شاهین و سه مورد از گربه سانان که با تخریب باغ در معرض نابودی قرار می گیرند.
کریمی احیای این باغ را خواستار شد و افزود: طرح احیای این باغ ظرف مدت چهار سال را پیشنهاد داده ایم تا ماهیت آن حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخلف به شمار می آید، برخورد حقوقی با این تخریب را بر عهده جهاد کشاورزی دانست.
کریمی شرکت کشت و صنعت کارون را جزو صنایع آلاینده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه باغ مرکبات حدفاصل صالح شهر و شرکت کشت و صنعت قرار دارد، حفظ آن اثرات زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
صالح شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند در23 کیلومتری غرب این شهرستان در کنار جاده منتهی به شهرستانهای دزفول – شوشتر قرار دارد.
در دهه 50 طرح توسعه کشاورزی استان خوزستان و ایجاد طرح های صنعتی و کشاورزی زمین های این منطقه برای کشت نیشکر از طریق ایجاد کشت و صنعت کارون مدنظر قرار گرفت.



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر دیروز و از ادامه مسابقات هفته اول فوتبال جام یادواره دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر ، تیم پرقدرت شاهین توانست با 2 گل تیم پارس شوشتر را شکست دهد و صدرنشین گروه 1 شود .

در این دیدار که از ساعت 17:30 برگزار گردید تیم شاهین با گلهای کورش محمدی و میلاد امیر مقدم ، در دقایق 27 و 35  توانست هر سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند .

 

جدول مسابقات گروه اول :

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 شاهین صالح شهر 1 1 0 0 2 0 2+ 3
2 پاس صالح شهر 1 1 0 0 1 0 1+ 3
3 اسپادان بلادیه 1 0 0 1 0 1 1- 0
4 پارس شوشتر 1 0 0 1 0 2 2- 0

 

گلزنان برتر گروه اول :

1) محمد امامقلی زاده  1 گل

2) کورش محمدی 1 گل

3) میلاد امیر مقدم 1 گل

 

جدول مسابقات گروه دوم:

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 استقلال صالح شهر 0 0 0 0 0 0 0 0
2 پاس شهرک حمزه 0 0 0 0 0 0 0 0
3 عقاب صالح شهر
0 0 0 0 0 0 0 0
4 وحدت صالح شهر
0 0 0 0 0 0 0 0

گلزنان برتر گروه دوم:

 



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شنیده ها محلی حاکی از آن است که 140 هکتار از باغ مرکبات کشت و صنعت کارون روبروی شهر صالح شهر از توابع شهرستان گتوند (مسیر اصلی جاده شوشتر- دزفول) در حال تخریب و قطع درختان می باشد .

این باغ که شامل انواع گوناگون مرکبات از جمله پرتقال ، لیمو ترش ، نارنج ، نارنگی و ... و محل مناسبی برای زیست هزاران گونه از انواع حیوانات و پرندگان و حشرات می باشد چند روزیست که خبر از قطع درختان آن به گوش می رسد .

این مسئله همت و عکس العمل سریع مسئولین محترم را میطلبد تا این موضوع که قبلاً نیز خبر قطع درختان آن به گوش رسیده بود و اینبار بطور جدی تری شنیده می شود را بطور کامل پیگیری نموده و از نابودی آن جلوگیری به عمل آید .

گفتنی است در دیداری که چندی پیش اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار صالح شهر با مدیریت کشت و صنعت کارون شوشتر در خصوص شایعات تخریب باغ مرکبات ۱۴۰ هکتاری داشتند ، مهندس میرزاپور ضمن تایید این خبر به صرفه نبودن و نداشتن توجیه اقتصادی این باغ را دلیل تصمیم خود مبنی بر تخریب و جمع آوری دانستند که شورای محترم شهر از آثار مخرب و زیان آور زیست محیطی در صورت تخریب این باغ و دیگر معایب این کار درآینده نزدیک برای شهر و مردم صالح شهر ایراد سخن نمودند و خواستار توقف این کار شدند.

همچنین شهردار و اعضا محترم شورای شهر طی دیدارهای جداگانه ای با مدیریت جهادکشاورزی و محیط زیست شهرستان گتوند در خصوص تخریب باغ مرکبات کشت و صنعت کارون داشتند که مسئولین ذی ربط قول پیگیری و حل این مشکل را تا حصول نتیجه را دادند  و متاسفانه این پیگیری تا کنون به نتیجه ای ختم نگردیده است .

با توجه به اهمیت در خت ، قطع درختان باعث نابودي ذخاير توارثي زمين، اعم از درختان و گياهان يا جانوران و در پي آن، فوران سيل هاي ويرانگر، حمله شن هاي روان و توسعه بيابان ها، خشك سالي ، شيوع انواع آفت ها همچون سنّ و ملخ و موش، بيماري هاي مضرّ، سرمايه هاي انساني جامعه را تهديد مي كند. درختان ضمن اینکه محیطی زیبا وسالم را فراهم می کنند ضامن سلامتی روح ونشاط افراد نیز هستند .

موارد يادشده، بيانگر تحول و دگرگوني در نعمت هاي خدادادي و تبديل نعمت به نقمت است كه اين امر، مصداق برجسته تبديل نعمتي است كه قرآن كريم، انسان را به شدت از آن برحذر داشته است.

در زیر روایت ها و احادیثی از ائمه در باب اهمیت درخت و مرتع آمده ات :

روایت‌های گوناگونی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین در مورد قداست درختان و کوشش در حفظ و نگهداری آن و مذمت در قطع آن‌ها نقل شده است.

یکی از رایج‌ترین احادیث از پیامبر اسلام این است که می‌فرماید: شکستن شاخه درختان مانند شکستن بال فرشتگان است.

حضرت علی (ع): پرهیز از قطع درختان سرسبز بر طول عمر انسان می‌افزاید.

امام صادق (ع): قطع بی‌رویه درختان میوه‌دار عذاب سخت الهی را در پی دارد.



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
محيط زيست از منظر رهبر معظم انقلاب
«انسان اقتصادي غرب، رفتار بسيار نامناسبي را با موهبت هاي الهي در طبيعت داشته و ردپاي غير قابل دفاعي را از خود بر جاي گذاشته است .» همان طور كه مقام معظم رهبري نيز تاكيد فرموده اند، عامل اصلي تخريب محيط زيست در سطح دنيا، قدرت هاي استكباري هستند كه در استفاده از سلاح هاي شيميايي ، آزمايش سلاح هاي اتمي و توليد سلاح به هيچ حد و مرز و اصول انساني پايبند نيستند. توليد بخش عظيمي از گازهاي گلخانه اي نيز در كشورهاي صنعتي اتفاق مي افتد كه سبب تخريب لايه ازن شده است.
امروزه يكي از دلايل اصلي توجه جهاني به بحث پايداري در توسعه، تخريب بي رويه محيط زيست و منابع طبيعي در پرتو آموزه هاي نظام سرمايه داري مبتني بر حداكثرسازي سود است. اكنون ديگر، اعتماد بشر نسبت به قدرت فناوري و دانش خود متزلزل شده است. از اين رو است كه در رفتار با طبيعت محتاط تر شده و در تكاپوي تدوين اخلاق محيط زيستي برآمده است.
اين در حالي است كه بررسي متون اسلامي، نشان دهنده غني بودن اين متون، از دستورات و قواعد مواجهه صحيح و به دور از هرگونه افراط و تفريط با محيط زيست است ولي غفلت محققان اسلامي سبب شده است كه غربي ها كه خود عامل اصلي تخريب محيط زيست به شمار مي آيند، داعيه دار تدوين و معرفي اخلاق محيط زيست شوند و حتي در آثار خود، دين را به عنوان محرك و مشوق انسان (به منزله خليفه خدا بر روي زمين) در تخريب طبيعت معرفي كنند. ازسوي ديگر، در داخل كشور نيز بخشي از دست اندركاران امور توسعه اي كشور، دغدغه جدي عملي در رابطه با صيانت از محيط زيست نداشته و اين امر ، سبب از دست رفتن منابع طبيعي شده است.
اين مطالعه با هدف معرفي و تبيين نظرات مترقي مقام معظم رهبري پيرامون محيط زيست و منابع طبيعي انجام شد تا در حد امكان، دو خلافوق را برطرف سازد.
بررسي بيانات مقام معظم رهبري در رابطه با محيط زيست و منابع طبيعي نشان مي دهد كه ايشان معتقدند: اسلام انسان را به آباد ساختن زمين براي ايجاد حيات طيبه موظف كرده است كه البته اين اقدام بايد در چارچوب حدود الهي انجام شود.
ايشان به درستي بر عدالت بين نسلي اشاره و تاكيد كرده اند كه بشر، امانتدار اين نعمت الهي (طبيعت) براي نسل هاي بعدي بوده و منتفع شدن وي از طبيعت نبايد منجر به تخريب محيط زيست شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: حفاظت از محيط زيست، جنگل ها و منابع طبيعي و فراهم كردن فضايي سالم و با طراوت براي زندگي از اساسي ترين وظايف است كه مسئولان بايد آن را در اولويت كاري خود قرار دهند.
ايشان لازمه زندگي شيرين را وجود محيط زيستي سالم در كنار پيشرفتهاي علمي، صنعتي، اقتصادي و شهرسازي دانستند و خاطرنشان كردند: منابع طبيعي از ثروتهاي ملي است كه مربوط به ملتها و نسلهاي مختلف در طول تاريخ است بنابراين بايد در خصوص حفظ منابع طبيعي و جنگل ها اهتمام جدي تري شود.
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه موكد به دولت و مجلس براي در اولويت قرار دادن مسائل محيط زيست و حفظ منابع طبيعي در برنامه ريزيها، از طرح باغشهرها اظهار نگراني جدي كردند و افزودند: اين موضوع كه اخيراً مطرح شده است، زمينه را براي ورود افراد سوءاستفاده كننده و تخريب جنگل ها و منابع طبيعي فراهم خواهد كرد.
ايشان با تاكيد بر اهميت بالاي مسائل فرهنگي، فرهنگ را روح زندگي دانستند و خاطرنشان كردند: در مسائل فرهنگي شهرها بايد جهت گيري، ديني و الهي باشد تا زندگي و جامعه مورد نظر اسلام تحقق يابد.ش


تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

  اینفوگرافی بسیار زیبای بیانات مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست

رهبر انقلاب در موارد و به دفعات به قضیه ی حفظ و صیانت از محیط زیست اشاره کرده است و مسئولین را به اصلی دانستن این قضیه توصیه کرده است. اینفوگرافی زیر برخی از بیانات امام خامنه ای درباره حفظ محیط زیست را جمع اوری کرده است.
از نظر اسلام‌، طبیعت‌ متعلق‌ به‌ انسان‌ و او امانتدار این‌ نعمت‌ الهی‌ برای‌ نسلهای‌ بعدی‌ است‌، لذا کسی‌ که‌ اقدام‌ به‌ تخریب‌ محیط زیست‌ کند، به‌ این‌ امانت‌ و به‌ نسلهای‌ بشری‌ خیانت‌ کرده‌ است‌…
کفران‌ نعمت‌ طبیعت‌، عقوبت‌ الهی‌ را در پی‌ خواهد داشت‌ و معضلاتی‌ که‌ بعنوان‌ اثرات‌ ناشی‌ از تخریب‌ محیط زیست‌ در زندگی‌ انسانها بوجود آمده‌ در واقع‌ نتیجه‌ کفران‌ این‌ نعمت‌ است‌..
دیدار با اعضای‌ هیأت‌ علمی‌ همایش‌ محیط زیست‌، دین‌ و فرهنگ
مسئله‌ى گیاه و بوستان و درخت و این چیزها جزو مسائل اصلى است؛ اینها را جزو  مسائل فرعى نباید به حساب آورد. درست است که در شمارش مسائل اساسى کشور، چشمها و نگاه‌ها به سمت اقتصاد، به سمت فرهنگ، به سمت مسائل پولى، به سمت مسائل سیاسى کشانده میشود – معمولاً اینجور است – لیکن اگر با دقت نگاه کنیم، مسائلى که مربوط به زیست انسانى است، بیشتر از آنها اهمیت دارد. سیاست براى چیست؟ اقتصاد براى چیست؟ خدمات گوناگون شهرى و کشورى براى چیست؟ اصلاً پیشرفت کشور براى چیست؟ پیشرفت براى این است که انسانها زندگى سالم و مطلوبى داشته باشند. اگر محیط زیست تخریب شد، همه‌ى اینها باطل خواهد شد.

بیانات در بوستان ولایت به مناسبت روز درختکارى‌

برای مشاهده در سایز بزرگ تر بر روی عکس کلیک کنید



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حسن بهداروندی فعال محیط زست صالح شهری : باغ پهونده باغی مهم و ماندگار برای شهرستان شوشتر و گتوند است و هم از نظر محیط زیست و هم نظر اشتغال برای جوانان این شهر اهمیت بسیار بالایی دارد

 حسن بهداروندی از فعالان محیط زیست صالح شهری با ابراز نگرانی در خصوص آینده باغ پهونده به گفتگو با ماپرداخت و اظهار داشت:  باغ مرکبات شرکت کشت و صنعت کارون با وسعت 135 هکتار در نزدیکی صالح شهر از توابع شهرستان گتوند می باشد. این باغ در دو مرحله نهال کاری شده است که مرحله اول در سال 1361 و مرحله دوم در سال 1377 بوده است و محصولات آن شامل پرتقال - گریپ فروت - لیمو شیرین - نارنج و نارنگی می باشد.

بهداروندی افزود : باغ پهونده باغی مهم و ماندگار برای شهرستان شوشتر است و هم از نظر محیط زیست و هم از نظر اشتغال برای جوانان این شهر اهمیت بسیار بالایی دارد و مسئولین محترم باید در حفظ و نگهداری این باغ نهایت همکاری انجام شود.

اهمیت باغ پهونده برای صالح شهر و منطقه:

   ایجاد اشتغال

   محیط زیست منطقه

ایجاد اشتغال

زمان برداشت محصول این باغ  که  معمولا از مهرماه  تا اسفند ماه ادامه دارد تقریبا تعداد 30 تا 40 نفر از جوانان شهر صالح شهر که  شغل ثابت ندارند و بصورت فصلی کار می کنند در باغ مشغول به کار می شوند از این رو باغ مد نظر ارزش بالایی از نظر اشتغال برای مردم صالح شهر دارد.

محیط زیست منطقه

با توجه به اینکه شرکت کشت و صنعت کارون در فصل برداشت نیشکر با آتش زدن نیشکر مشکلات زیست محیطی برای مردمان منطقه ایجاد می کند و هیچ حرکتی جهت رفع این مشکل نکرده اینک تصمیم به از بین بردن تنها باغ با این وسعت در منطقه که ارزش زیست محیطی متعددی برای این منطقه دارد گرفته است که به برخی از این ارزشها اشاره می شود.

  جذب غبار و ذرات معلق در هوا

   زیستگاه برخی برندگان مهاجر و تحت حفاظت محیط زیست و ..

   تعدیل دما

  کارکردهای روانی

   کاهش آلودگیهای صوتی

  افزایش رطوبت نسبی

مدیریت کشت و صنعت کارون کاهش ثمر دهی درختان را بهانه ای برای از بین بردن این باغ مد نظر قرار داده اند در حالی که حدود 10 هکتار از درختان این باغ جوان هستند و فقط به دلیل نبود مدیریت کافی و سهل انگاری ای باغ به این روز افتاده و اگر مثل طرح احیاء باغات مر کبات دزفول که اقدام به جایگزین کردن نهال بجای درختان پیر و تغییر روش آبیاری کرده اند مدیریت محترم  شرکت تصمیم به احیاء این باغ می گرفت دیگر نیازی به از بین بردن این باغ نبود هر چند که هنوز دیر نیست...

بهداروندی در پایان گفت: حال بدینوسیله ازادارات منابع طبیعی و محیط زیست و دیگر نهادهای مربوطه  شهرستانهای شوشتر و گتوند و کلیه فعالان و دوستداران محیط زیست خواسته می شود که  از تخریب این باغ جلوگیری نمایند.

 

با تشکر

فعال محیط زیست

حسن بهداروندی



تاريخ : 22 / 6 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر دیروز از سری مسابقات جام یادواره دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر ، این تیم توانست در یک بازی نفس گیر و فیزیکی حریف بلادیه ای خود را با یک گل شکست دهد .

در این بازی که از ساعت 17:30 دقیقه در زمین تیم پاس برگزار گردید تیم پاس صالح شهر که با لباس های یک دست مشکی و سبز و تیم اسپادان بلادیه با لباس های یک دست قرمز توانست با گل دقیقه 80 محمد امام قلی زاده برنده این دیدار گردد و هر سه امتیاز را از آن خود کند .

در ادامه این مسابقات و از گروه 1 تیم های شاهین صالح شهر و پارس شوشتر از ساعت 17:30 در مقابل هم قرار خواهند گرفت.

جدول مسابقات گروه اول :

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت تفاضل امتیاز
1 پاس صالح شهر 1 1 0 0 1+ 3
2 شاهین صالح شهر 0 0 0 0 0 0
3 پارس شوشتر 0 0 0 0 0 0
4 اسپادان بلادیه 1 0 0 1 1- 0

گلزنان برتر گروه اول :

1) محمد امامقلی زاده  1 گل

جدول مسابقات گروه دوم:

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت تفاضل امتیاز
1 عقاب صالح شهر 0 0 0 0 0 0
2 استقلال صالح شهر 0 0 0 0 0 0
3 وحدت صالح شهر 0 0 0 0 0 0
4 پاس شهرک حمزه 0 0 0 0 0 0

گلزنان برتر گروه دوم:

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب