پرویز رضایی : بسیج امکانات و مشارکت مردم برای مبارزه با بیسوادی در گتوند

به نقل از ایرنا پرویز رضایی روز دوشنبه در دومین جلسه نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی در سالن جلسات فرمانداری گتوند به رشد علمی و فناوری در کشور اشاره کرد و ریشه کردن بیسوادی را یک مسئله مهم دانست و گفت:ریشه کنی بی سوادی وظیفه ای همگانی است و همه مردم و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه مشارکت کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت تمهیدات ویژه ای در این خصوص اندیشیده است افزود: یکی از راهکارهای مهم درشهرستان گتوند در زمینه ریشه کنی بیسوادی ترویج و ترغیب بیسوادان به شرکت در کلاس های سواد آموزی و استفاده از تمام ظرفیت دستگاههای اجرایی و سازمان های مردم نهاد می باشد.
رضایی گفت:مسوولان ادارات وظیفه دارند برنامه های دولت در زمینه ریشه کنی بیسوادی را درجهت خدمت رسانی به مردم به نحو مطلوب انجام دهند ضمن اینکه دهیاران وشوراها برای شناسایی افراد بیسواد با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
جهانگیر حیدری پور بخشدار مرکزی گتوند نیز در این نشست با تاکید به همکاری ادارات ومردم جهت ریشه کنی بیسوادی افزود: تلاش به منظور ریشه کنی بیسوادی در شهرستان گتوند باید به جد پیگیری شود و این وظیفه خطیر بر عهده مسوولان و مردم است.
وی افزود:اقدامات خوبی در این سال ها در زمینه سوادآموزی در شهرستان گتوند انجام شده است و تلاش می شود تا پایان سال 94 ریشه کنی بیسوادی در این شهرستان را جشن بگیریم.
بخشدارمرکزی گتوند به شوراها ودهیاران وافراد متقاضی سواد آموزی شهرستان اعلام کرد با مراجعه به آموزش و پرورش از مزایای این طرح بهره مند شوند.
از دو هزار و 246 بیسواد شناسایی شده در شهرستان گتوند تعداد یکهزار و 100 نفر امسال باسواد می شوند.
سال گذشته نیز 389 نفر در شهرستان گتوند باسواد شدند.
نرخ بیسوادی در شهرستان 76 هزار نفری گتوند 1.3 درصد اعلام شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: