همایش بزرگداشت سالگرد قیصر امین پور در زادگاه این شاعر برگزار شد
تاريخ : 9 / 8 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

همایش بزرگداشت هشتمین سالگرد در گذشت قیصر امین پور شاعر صاحب نام خوزستانی با عنوان در کوچه آفتاب در زادگاه این شاعر در شهر گتوند برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرماندار گتوند پنجشنبه شب در این آیین از قیصر امین پور به عنوان یکی از پیشتازان شعر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نام برد و گفت:قیصر برجسته ترین شاعر دفاع مقدس است.
سیدمجید صالحی به جایگاه والای این شاعر فرهیخته در سطح کشور اشاره کرد و افزود: قیصر با به یادگار گذاشتن آثار زیادی از خود خدمات ارزنده ای به فرهنگ و ادب کشور کرد.
وی ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده با برنامه ریزی بهتر همایش بهتری برای قیصر امینپور برگزار شود و بیشتر به جایگاه رفیع این شاعر متعهد و انقلابی پرداخته شود .
حجت الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتر وگتوند نیز در این آیین ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان به خاطر برگزاری برنامه همایش شعر قیصر افزود:خوشبختانه امسال برنامه ای بهتر ومتفاوت تر از سالهای گذشته به مناسبت سالگرد در گذشت این شاعر بزرگ برگزار شد.
وی افزود:گتوند از جمله شهرستانهای مهم وتاثیرگذار استان خوزستان می باشد که شخصیت های بزرگی را درطول تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم نظام وانقلاب کرده است .
سادات ابراهیمی قیصر امین پور را یکی از چهره های شاخص و ماندگار کشور معرفی کرد و افزود:آوازه این شاعر جهانی شده است.
همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز ضمن تقدیر از مدیران ومسوولان شهرستان گتوند واهالی فرهنگ وهنر که به احترام قیصر دراین مراسم حضور پیدا کردند گفت:تلاش می شود تا سال آینده با دعوت از شخصیت های ملی و فرهنگی کشور همایش بزرگداشتی در شان این شاعر بزرگ در گتوند برگزار شود.
در این آیین شاعران استانی با موضوع قیصر شاعر انقلاب و دفاع مقدس و همچنین حماسه کربلا و عاشورا به شعرخوانی پرداختند و پیام دکترلاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد این شاعرگرانقدر توسط سادات ابراهیمی نماینده مردم شوشتروگتوند قرائت شد.
در هشتمین سالروز در گذشت قیصر امین پور آرامگاه این شاعر نامی با صرف اعتباری افزون بر 4،5 میلیارد ریال در ورودی شهر گتوند افتتاح شد.
عملیات ساخت آرامگاه قیصر امینپور با زیربنای دو هزار و 200 مترم مربع از سال 1391 آغاز شده بود.
قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر آنجا پیوست و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.
تنفس صبح و در کوچه آفتاب (1363)، آینه های ناگهان (1372)، گل ها همه آفتابگردانند (1380) و دستور زبان عشق (1386) از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند. گزینه اشعار او هم در سال 1378 منتشر شد.همچنین توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (1365)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (1383) و شعر و کودکی (1386)، از دیگر آثار او هستند.
دکتر قیصر امین پور در دوم اردیبهشت ماه 1338 در گتوند متولد شد و در هشتم آبان ماه سال 1386 در گذشت.
7278/6068



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: