دیدار اعضای شورای شهرستان گتوند با امام جمعه
تاريخ : 24 / 9 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دیدار اعضای شورای شهرستان گتوند با امام جمعه این بار از جنس فرهنگ و کمبود های فرهنگی شهرستان

اعضای شورای شهرستان گتوند در محل دفتر امام جمعه با حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی دیدار کردند.

 به گزارش گتوندنیوز اعضای شورای شهرستان گتوند در محل دفتر امام جمعه با حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی دیدار کردند.

این جلسه ۱ ساعته با موضوع و محوریت فرهنگ در شهرستان برگزار شد و هر یک از اعضای شورای شهرستان به ارائه راهکار هایی جهت توسعه و پیشرفت فضای فرهنگی گتوند پرداختند.

در ابتدا ضامن مرادی رئیس شورای شهرستان گتوند گفت : هر گونه هزینه ای که برای توسعه فرهنگ صورت می گیرد در واقع نوعی سرمایه گزاری برای جامعه بشمار می رود.

مرادی در ادامه افزود : می توان با برگزاری جلسات در روستاها و شهرها ، ارائه آموزش های لازم از طریق بروشور ها و بنر ها ، استفاده از سیستم آموزش و پرورش و  با استفاده از اساتید مجرب می توانیم فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

رئیس شورای شهرستان گتوند در خصوص فرهنگ غلط استفاده از سلاح در مراسمات عزاداری و عروسی اظهار داشت : معظل تیراندازی در مراسمات باید مهار شود و این فرهنگ غلط از سطح جامعه برداشته شود.

علی علیزاده عضو شورای شهرستان گتوند اوضاع کتاب خانه های شهرستان گتوند را نامناسب ارزیابی کرد و گفت : برخی کتاب خانه های سطح شهرستان غیر فعال می باشند که مهمترین دلیل این مشکل تبلیغ ناکافی و قوانین دست و پاگیر در ثبت نام کتاب خانه ها می باشد.

وی همچنین تصریح کرد : توسعه کتاب خوانی و کتاب خانه ها می تواند کمک خوبی در ترویج فرهنگ در جامعه داشته باشد ولی متاسفانه شهرستان گتوند آمار مناسبی در خصوص ثبت نام در کتاب خانه ها ندارد.

سید رضا موسوی عضو دیگر شورای شهرستان گتوند نیز اشتغال را مانع اصلی ترویج فرهنگ در جامعه دانست و عنوان کرد : نبود اشتغال در جامعه دغدغه فرهنگ را از بین می برد.

این عضو شورای شهرستان گتوند گفت : نگاه درست به  بخش کشاورزی گتوند و انجام اقدامات کارشناسی و دقیق می تواند بیکاری در این شهرستان را از بین ببرد.

موسوی همچنین افزود : به گفته کارشناسان امر ، تناژ محصولات کشاورزی در شهرستان گتوند نسبت به سال های گذشته نصف شده است که این دلیل بیکاری تعداد زیادی از جوانان محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شاه آبادی امام جمعه شهرستان گتوند نیز تاسیس و ایجاد مراکزی نظیر حوزه علمیه ، موسسات قرآنی ، بنیاد نهج البلاغه و ایجاد مهدهای قرآنی را برای شهرستان گتوند بسیار ضروری دانست.

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی تصریح کرد : شورا بر سنت های حسنه ای نظیر ازدواج های کم خرج و به دور از تشریفات باید تاکید داشته باشد و افراد را بر اجرای این سنت حسنه ترغیب  و حمایت کند تا در جامعه به صورت یک فرهنگ نهادینه شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: