توصیه های بهداشتی در ایام ماه محرم
تاريخ : 30 / 8 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دزفول- مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی دزفول به عزاداران حسینی توصیه کرد برای حفظ سلامت ، اصول بهداشتی را در تهیه و توزیع مواد غذایی و نذری رعایت کنند.

علی افشه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هیات های عزادار در تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی و نذورات در مساجد،تکایا و هیات ها باید اصول و ضوابط بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی افزود:با توجه به احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماریهای عفونی روده ای رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی ، محیطی و مواد غذایی در ایام عزاداری ماه محرم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد:افرادی که وظیفه تهیه و توزیع آب، چای و موادغذایی بین عزاداران را دارند باید دارای کارت معاینه پزشکی معتبر بوده ودر هنگام ارائه خدمات، بهداشت فردی را رعایت کنند.
افشه بر مصرف مواد غذایی بسته بندی شده برای حفظ سلامت تاکید کرد و گفت:باید دقت کرد مواد خام مصرفی سالم و بهداشتی بوده ضمن اینکه فرآورده های خام دامی نیز دارای مهر معتبر بهداشتی باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی دزفول گفت:روغن مصرفی در پخت غذا و نذری باید روغن مایع دارای مجوز ساخت با ترانس پایین بوده ضمن اینکه از نمک های ید دار بسته بندی شده استفاده شود.

وی افزود:در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع چای و مواد غذایی گرم از ظروف گیاهی (بر پایه نشاسته) یا ظروف آلومینیومی یکبار مصرف استفاده شود.

افشه ضمن هشدار نسبت به توزیع هرگونه مواد دخانی در مراسم مذهبی از هیات های عزادار خواست دام نذری را در محل های تعیین شده با هماهنگی دامپزشکی ذبح و قربانی کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: