فرماندار گتوندبر پرداخت تسهیلات کم بهره در راستای اشتغال پایدار تاکیدکرد

به گزارش ایرنا سیدمجید صالحی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اشتغال شهرستان گتوند افزود:در سالهای گذشته به رغم پتانسیل بالای این شهرستان اقدام و سرمایه گذاری مناسبی برای اشتغالزایی در گتوند صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: شواهد و مدارک حاکی از آن است که وضعیت مناسبی از لحاظ اشتغال در سطح شهرستان نداریم و جوانان و افراد تحصیل کرده بیکار زیادی در سطح شهرستان به مراکز کاریابی و ادارات مربوطه مراجعه می کنند.
صالحی به سهم دستگاهها در اشتغال زائی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : صندوق کارآفرینی امید، بهزیستی ، کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی امکانات وتسهیلات جهت اشتغال پایدار و رفع مشکل بیکاری در این شهرستان را به متقاضیان پرداخت کنند.
فرماندار شهرستان گتوند افزود:لازم است با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی دستگاههای ذیربط میزان بیکاری در آینده در شهرستان کاهش یابد و ما شاهد رونق فضای کسب و کار و اشتغال مردم شهرستان به ویژه جوانان باشیم.
صالحی ضمن تاکید بر برگزاری نشست های شورای اشتغال شهرستان طبق برنامه مدون و منظم، بر لزوم دقت نظر مسئولان شهرستان در راستای توجه به افراد بیکار برای بهره مندی از یک شغل مناسب تاکید کرده و خواستار سرعت عمل در رفع مشکلات این افراد شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان نیز ضمن تشریح برنامه های حمایتی و بیان اهداف همچنین نوع و میزان تسهیلات اشتغالزا گفت:یکی از اهداف صندوق کار آفرینی امید پرداخت وام جهت ایجاد اشتغال در زمینه های مشاغل خرد ،مشاغل خانگی و کارگاههای کوچک است.
مهدی امرایی سقف تسهیلات اعطایی از سوی این صندوق را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طرحهای پشتیبانی در اولویت قرار دارند و به این طرح ها با رویکرد تولید تسهیلات پرداخت می شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان با اشاره به اینکه پارسال 17میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ازدواج درگتوند از سوی صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان پرداخت شد افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال برای 170 نفر در بخش تولید، کشاورزی، صنعت، مشاغل خانگی، صنایع دستی فرش، گلیم بافی و خیاطی فراهم شد.
امرایی آمادگی صندوق کارآفرینی امید جهت همکاری در راستای ایجاد اشتغال پایدار با توجه به ظرفیت روستاهای منطقه با تشریح هر روستا یک محصول خواستار هماهنگی کامل دستگاه ها برای تحقق اهداف صندوق و رونق اشتغال در شهرستان گتوند شد.
وی در خاتمه افزود:اجرای این طرح با توجه به ظرفیت‌های خوب هر روستا نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در روستاها دارد.
در این نشست 10 نفر از روسای بانک های شهرستان از سوی کمیته امداد با هدایایی تجلیل شدند.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان با 74 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، صالح شهر ، ترکالکی ، سماله ، جنت مکان و نیز 45 روستا می باشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: