رستم عبداله پور مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گتوند:اقدامات زیادی در بخش آب روستایی صورت گرفته است

به گزارش ایرنا سید مجید صالحی روز جمعه در بازدید از روند اجرایی طرح مجتمع آبرسانی بخش عقیلی این شهرستان از افتتاح فاز دوم این پروژه و بهرمندی هشت روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی تا پایان امسال خبر داد و افزود: در فاز نخست این مجتمع شهر سماله و 6روستا در بخش عقیلی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهرمند شدند و هشت روستا تا پایان امسال و 6 روستای دیگر نیز در سال آینده برخوردارخواهند شد.
وی با بیان اینکه این مجتمع با 77درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست، گفت: با راه اندازی کامل این مجتمع 20روستا و شهر سماله با 2هزار و 530خانوار و جمعیت 13 هزار و 300نفر زیر پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
فرماندار گتوند اضافه کرد: برای اجرای این پروژه 54میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی، پروژه تملک دارایی، درآمد نفتی و ماده 180نمایندگان تخصیص داده شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی گتوند نیز با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 88 آغاز شد ولی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار تا سال 93 پیشرفت چندانی نداشت گفت:پس از سال 93این طرح روند پیشرفت خوبی داشته و به سرعت درحال اجراست.
رستم عبداله پور افزود: اجرای31 کیلومتر شبکه توزیع آب در 20روستا، حفر و تجهیز و راه اندازی سه حلقه چاه عمیق و تاسیسات آن، احداث 12 مخزن هوایی فلزی 100متر مکعبی ، 2هزار و 200متر محوطه سازی و 480متر حصار کشی 2 تاسیسات آب، احداث ساختمان موتور خانه ، ساختمان کلریناتور و تابلو های برق،ساخت تابلو های برق،کارگذاری36کیلومتر خط انتقال با قطر های 12,10 و14اینچ، خرید یک دستگاه الکتروپمپ شناور، به کارگذاری800 متر شبکه برق فشارمتوسط وخرید و نصب 2ترانس برق از جمله اقدامات انجام شده دراین طرح است.
وی ادامه داد: ساخت 2 مخزن هوایی 100متر مکعبی و به کار گذاری 10کیلومتر خط انتقال آبرسانی از دیگر اقدامات این طرح است که درحال اجراست.
عبداله پور افزود: برای اجرای این طرح به طور متوسط از 20 نیروی کار بومی بصورت مستقیم در این بخش استفاده شده است.
به گزارش ایرنا در هفته دولت نیز طرح آبرسانی به شهر جنت مکان و 2 روستای چغامله و سله چین در بخش مرکزی این شهرستان به بهره برداری رسید که در این طرح جمعیتی بالغ هشت هزار و 400 نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهرگتوند،صالح شهر،ترکالکی، جنت مکان ، سماله و نیز 45 روستا است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: