انتقاد یک نماینده روحانی از کم توجهی مجلس به مسائل فرهنگی
تاريخ : 23 / 9 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

انتقاد یک نماینده روحانی از کم توجهی مجلس به مسائل فرهنگی

حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی در حرکت آزادی خواهانه مردم در سراسر جهان داشته است.

وی با بیان این که نظام اسلامی پس از گذشت 33 سال ثابت کرده که می تواند در برابر توطئه های شرق و غرب مقاومت کند و پیروز و سربلند بیرون آید، اظهار داشت: جمهوی اسلامی دارای نظامی اسلامی و مردمی است و در هیچ جای دنیا نظیر آن مشاهده نمی شود.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، این نهاد را از ارکان مهم و مستحکم انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به سخنی از امام راحل مبنی بر این که «مجلس در رأس همه امور است» ابراز داشت: مهم ترین ویژگی مجلس جمهوریت و اسلامی بودن آن است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی اهمیت مجلس را در انتخاب نمایندگان از طریق رأی مستقیم مردم و تأیید ولایت فقیه دانست و افزود: اسلامی بودن در شؤون و حرکات نمایندگان باید ملموس باشد.

وی مهم ترین وظیفه نمایندگان مجلس را گام برداشتن در راستای حفظ مصالح و عزت مردم دانست و گفت: سربلندی مجلس در گرو عمل به تکلیف است و پیروی از خواسته های نفسانی و شخصانی و درگیرشدن با باندهای قدرت و ثروت شأنیت مجلس را تخریب می کند.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با بیان این که هیچ مجموعه ای بدون ضعف نیست و مجلس هم از این مسأله مستثنا نیست، ابراز داشت: مشکل کنونی مجلس این است که توجه اصلی آن معطوف به مسائل غیر فرهنگی شده است و مسائل اعتقادی و مذهبی به خاطر پیچیدگی های خاص و متولیان مختلف، سبب شده مجلس نتواند به صورت مؤثر در این عرصه وارد شود.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس، کمرنگ شدن ارزش های فرهنگی و اخلاقی در جامعه را یک معضل دانست و توجه به آن را در برهه کنونی مهم قلمداد کرد و افزود: دغدغه اصلی مجلس به مسائل غیر فرهنگی تبدیل شده و اهمیت مسائل دینی، اعتقادی و فرهنگی به دلایلی کمرنگ شده است.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در جلوگیری از بروز فساد در جامعه، اظهار داشت: قوانینی را که مجلس تصویب می کند، تأثیر بسزایی در پیشرفت جامعه دارد و می توان با تصویب صحیح قانون بسیاری از مشکلات جامعه و مردم را حل کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: