تاريخ : 3 / 10 / 1391برچسب:, | 14 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

*بازخوانی اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی

در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم انقلابی که برای پیروزی و تداومش قریب به 200000شهید و صدها هزار جانباز تقدیم نموده و علی رغم توطئه های گوناگون پیچیده استبداد داخلی و استعمارخارجی با رهبری امام راحل پیروز گردید همه امید دشمنان به بعد از حیات امام معطوف شد اما جهانیان باالعیان مشاهده کرده و می کنند که چگونه خلف صالح و شایسته اش، مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را از طوفان های سهمگین و کمرشکن با سلامتی و اقتدار نجات داد تا جایی که هم اکنون این انقلاب به الگویی برای بیداری اسلامی در سطح جهان تبدیل شده است.

شایسته و ضروری است در این ایام به بازخوانی انقلاب اسلامی،انگیزه ها و آرمان های ملت انقلابی ایران که در قانون اساسی متبلور است بپردازیم و ببینیم در حال حاضر چه نسبتی از آن آرمان ها و آمال ها محقق شده است.

 

*ریل گذاری مجلس در امور فرهنگی

در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر مبارزه با شبیخون فرهنگی و توجه به مسائل معنوی و ایمانی چه کرده ایم ؟آیا وضعیت موجود فرهنگی زیبنده نظام اسلامی است؟آیا بسترسازی مناسب جهت تعمیق فرهنگ غنی اسلامی صورت گرفته است؟آیا به غیر از برخوردهای فیزیکی ،اقدام  اصولی و ماندگار فرهنگی برای ترویج معارف اسلامی صورت گرفته است؟

چرا در مملکت اسلامی در تبلیغات انتخاباتی انواع و اقسام دروغ ها،تهمت ها، تهدیدها، تطمیع ها، ترور شخصیت ها و همچنین سوء استفاده از مقدسات و امکانات بیت المال صورت می گیرد تا چهره های مردمی و خدوم مخدوش گردند؟!...چرا تمام اصول شرعی و قانونی را زیرپا می گذاریم تا رقیب خود را لجن مال کنیم؟ یا از صفحه خارج نماییم؟

آیا  دستور اسلام این است؟مگر نه اینکه مولای ما امیرالمومنین(ع) است که فرمود:حکومت برای من به اندازه آب بینی بز ارزش ندارد، الا اینکه بتوانم حقی را بپا دارم یا باطلی را براندازم.آیا ما چنین رویکردی داریم؟چرا فقط عدالت لق لقه زبان است؟عدالت محور حرکت کنیم نه عدالت ابزار؟

 

*مجلس باید قدرت فسادآور را مهارکند

چرا هر از گاهی شاهد بروز و ظهور مفسدان اقتصادی در کشور هستیم؟چرا گزارشی از نتیجه فرمان 8 ماده ای حضرت امام راحل به مردم ارائه نمی شود؟مفسدان اقتصادی که اختلاس های هنگفتی می کنند به چه کسان یا مقاماتی وصل اند؟چرا دانه درشت های دولتی و غیردولتی از محاکمه ها و برخوردها مستثنی می شوند؟

ضمن اینکه قوه قضائیه باید به شدت با مفسدان اقتصادی برخورد کند اما انتظار مردم این است که با علت ها و سرشاخه ها برخورد شود، مشکلات اقتصادی معلول است، باید با علل وعوامل به وجود آوردن مفاسد اقتصادی برخورد شود،برخی از مفاسد بخاطر اختیارات بدون حساب و کتاب صاحبان قدرت است،مجلس باید ضمن نظارت، قدرت فسادآور را تحدید کند.

مجلس نباید سکوت کند!آیا ما کارمندان مجلسیم یا نمایندگان ملت!پیشنهاد می شود کمیته ای مشترک از سه قوه تشکیل و نواقص مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی طراحی، تدوین و تصویب  گردد.

 

*جناب آقای رئیس جمهور

در سیاست خارجی عزت کشور ما کجاست؟دوستان جمهوری اسلامی کدامند؟بجز چند کشور که روده آنها به لوله های نفتی ما وصل است دوستان ایران کدامند؟کمک های اقتصادی ایران به دیگر کشورها چه سود و بهره ای برای ملت ما داشته است؟چرا این همه قطعنامه بر علیه ایران صادر می شود؟

قطعا بخشی از علل و عوامل  وضعیت اقتصادی کشور به دلیل سیاستهای خصمانه غرب و امریکاست،اماسئوال اینجاست که شما در مقابل آنها چه ندبیری کرده اید؟ اینکه شما خوب تدبیر کرده اید قطعا قابل تردید است؟

برای نجات اقتصادی دولت چه برنامه ای دارید؟برای مهار گرانی و تورم افسارگسیخته چه کرده اید؟برای اشتغال و ازدواج جوانان چه کرده اید؟برای کاهش آمار طلاق، اعتیاد و سرقت چه کرده اید؟برای بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان و پیشگیری از تکرار حوادث دلخراش و اسفناک سوختن دانش آموزان چه برنامه ای دارید؟

 

*علائم ثابت حاکمیتی

در هر کشوری قلمرو، پول ملی و پرچم از علائم ثابت حاکمیتی هستند، راستی ارزش پول ملی ما در مقایسه با سایر کشورها چقدر است؟دارایی و ثروت مردم با تغییرات و نوسانات اخیر به 50% کاهش یافته است! چه کسی باید پاسخگوی این ضرر هنگفت  به ملت باشد؟ جزدولت!

 

*چه کار باید کرد؟

اگر ما می خواهیم با عزت در مقابل بیگانگان کشورداری کنیم باید توان برنامه ریزی و اداره صحیح کشور و رفاه مردم را داشته باشیم.

بیاییم با وحدت و همدلی کلیه قوا و مردم و جناح های سیاسی با محوریت مقام عظمای ولایت ورهبری یکبار دیگر به بازخوانی آرمانها و اهداف انقلاب اسلامی و همچنین نظام اجرایی و تقنینی و قضایی کشور بپردازیم.

بیاییم از پایگاه دین و معنویت دنیای عامه مردم ایران، آنهم بدست خودشان تأمین کنیم تا ثابت شود دین دارای منافاتی با احیای دنیای مردم ندارد و زمزمه سکولاریزه  کردن حاکمیت را در نطفه بخشکانیم.

 *برخی از مشکلات خوزستان وحوزه های انتخابیه ام:

جاب آقاي رئيس جمهور؛

آیا می دانید انتقال آب از سرشاخه های کارون،یعنی مرگ حیات در خوزستان؟آیا می دانید تاکنون اقدام موثری برای حل مشکل گردوغبار خوزستان انجام نشده است؟ آیا می دانید در شهرستان های شوشتر و گتوند از کشاورزی چیزی جز اسم باقی نمانده است؟!آیا می دانید اکثریت روستائیان و عشایر ما در شوشتر و گتوند از آب شرب،جاده وبهداشت محرومند؟آیا می دانید آثار باارزش میراث فرهنگی در شوشتر و گتوند در معرض نابودی قرار گرفته اند؟آیا می دانید 15هزار نفر از جوانان حوزه اتخابیه اینجانب بیکارند؟آیا می دانید شهرستان های شوشتر و گتوند فاقد بیمارستان مناسب هستند؟

از ریاست جمهوري محترم می خواهم نسبت به اجرای مصوبات سفر هیأت دولت از جمله راه آهن شوشتر،کاغذسازی کارون، بیمارستان گتوند،لاستیک خوزستان، جاده های اهواز-شوشتر و گتوند-دزفول دستورات لازم را صادر نمایند.

 از وزير محترم كشور مي خواهم نسبت به ارتقاء روستاهاي سردارآباد، انديشه، علم الهدي و نورمحمدي به شهر و احداث بخش مستقل ميان آب به مركزيت عرب حسن و حل مشكل پرداخت حقوق كارگران شهرداري هاي شوشتر و گتوند دستورات لازم راصادر نمايد.

از وزير محترم نيرو مي خواهم نسبت به تعمير و مرمت پل تاريخي گرگر و تونل بليتي دستورات عاجل را صادر نمايد.

والسلام وعلیکم ورحمت ا...وبرکاته


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: