مواضع رئیس جمهور در زمینه کشاورزی قابلیت اجرا ندارد
تاريخ : 28 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

 

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس:

مواضع رئیس جمهور در زمینه کشاورزی قابلیت اجرا ندارد

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سخنان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی درباره بخش کشاورزی و دامداری قابلیت اجرایی ندارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای کشت زمین‌های بایر در کشور و آبیاری اراضی بدون کشت غیرقابل اجرا و بدون مبانی علمی و تخصصی است.

وی افزود: در بسیاری از استان‌های کشور زمین‌ها قابلیت کشت ندارند و به این دلیل اجرای طرح رئیس جمهور امکان پذیر نیست، مثلا در برخی استان‌های کویری نمی‌توان از زمین‌های کشاورزی استفاده کرد و یا در همین استان‌ها آبی وجود ندارد که بتوان کشاورزی راه‌اندازی کرد.

*حفاظت از جنگل‌ها وظیفه حاکمیتی است

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفاظت از اراضی جنگلی از وظایف اصلی دولت است و حاکمیت باید در این باره وارد شود و وظایف خود را عملی کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان دامداران را برای حفاظت از جنگل استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: استفاده از مردم برای نگهداری جنگل‌ها در هیچ‌جای قانون پیش‌بینی نشده است و در این صورت نمی‌توانیم کسی را برای تخریب جنگل‌ها بازخواست کنیم چون مردم باید جلوی تخریب‌ها را بگیرند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: این مهم قابلیت اجرایی ندارد زیرا به نوعی چوب حراج زدن به دارایی‌های طبیعی کشور محسوب می‌شود.

*تورم کاهش نداشته است/آمار دولت این را می‌گوید

عضو مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: در سال‌های پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نه تنها شاهد کاهش تورم نبوده‌ایم بلکه شاهد افزایش تورم به صورت سریع بوده‌ایم.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: آمارهای دولت این ادعا را تائید می‌کند و تورم نیز در کوچه و بازار مشخص است و شاهد رشد آن بوده‌ایم.

وی افزود: پیشنهادهای رئیس جمهور به طور قطع در دولت بررسی نشده است زیرا اگر در دولت و کمیسیون‌های تخصصی مطرح شده بود غیرقابل اجرا بودن آن‌ها گوش زد می‌شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: