محدودیت‌های نوروزی برای بازدیدکنندگان آبشارهای شوشتر
تاريخ : 30 / 10 / 1391برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر گفت: احتمالا نوروز آینده گردشگران امکان بازدید از جداره‌ی غربی آبشارها و آسیاب‌های شوشتر را به‌دلیل وجود خطر ریزش نخواهند داشت.

امین محمودزاده” گفت: اگر بودجه‌ی مناسبی در اختیار داشته باشیم، تلاش می‌کنیم طرح‌های استانداردسازی را اجرا کنیم تا پایه‌هایی برای گردشگری در این مجموعه گذاشته شود. در این‌باره به‌جز بخشی از قلعه‌ی سلاسل (۶۰ پله) بقیه‌ی مکان‌ها تقریبا وضعیت ثابتی دارند و با توجه به اقداماتی که انجام شده است، مشکلی ندارند و برای بازدید گردشگران آماده‌اند.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که برای رفع خطر و بحران در جداره‌ی غربی مجموعه‌ی سازه‌ها و آبشارها، مشاور خوبی پیدا کنیم تا طرحی برای جلوگیری از ریزش و استحکام‌بخشی این دیواره تهیه و اجرا شود.

وی با بیان این‌که به‌دنبال این هستیم تا در صورت امکان، از وجود یک مشاور بین‌المللی استفاده شود و قرار است با یونسکو نیز مکاتباتی انجام شود، گفت: با توجه به شرایط این بخش از مجموعه، احتمالا امکان بازدید گردشگران در نوروز امسال وجود نخواهد داشت، زیرا هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد. با این حال، مرحله‌ی اول کاری را تا پایان سال مالی شروع می‌کنیم.

محمودزاده همچنین بیان کرد: اکنون در حال تهیه‌ی یک گزارشی از اقداماتی که برای رفع بحران در مجموعه سازه‌های آبی – تاریخی شوشتر انجام داده‌ایم‌، هستیم تا به یونسکو ارائه کنیم. این گزارش زیر نظر معاون میراث فرهنگی کشور تنظیم می‌شود و با گزارش‌های دوره‌یی که به یونسکو می‌فرستیم، متفاوت است. در این گزارش، علاوه بر روند پیگیری‌ها برای رفع بحران، به تعاملی که در پلان مدیریت در نظر گرفته شده بود نیز اشاره می‌شود. اولین تعامل بین ارگانی هم با وزارت نیرو بود که تلاش می‌کنیم در مراحل بعدی، با شهرداری هم به توافق‌هایی برسیم. (ایسنا)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: