كيفيت آب خروجي سد گتوند روزانه اندازه گيري مي شود
تاريخ : 11 / 11 / 1391برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شيباني اضافه كرد: EC آب خروجي سد گتوند به طور روزانه و در ساعات مختلف اندازه گيري مي شود و كنترل كيفيت آب براي همه مسوولان وزارت نيرو و مقامات استاني اهميت دارد.
وي يادآور شد: EC آبي كه از دريچه تحتاني سد گتوند تخليه مي شود، يك هزار و 800 است كه متاسفانه به دليل اضافه شدن آلاينده ها در مسير اهواز به 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 700 مي رسد و اين رقم هم بر اساس توافقات صورت گرفته با مسوولان استاني است.
مجري سد گتوند با تاكيد بر اينكه در زمان كنوني مشكلي در مخزن سد و EC آب خروجي سد وجود ندارد، گفت: در فصول بارندگي و سيلاب ها، تحولاتي در مخازن همه سدها از جمله سد گتوند ايجاد مي شود ، اما مهم اين است كه كيفيت آب در مخزن سد گتوند و رود كارون بر اساس برنامه تنظيم مي شود.
**اطلاعات مربوط به سد امنيتي نيست/ اگر مشكلي باشد اعلام مي كنيم
شيباني ضمن تكذيب امنيتي بودن اطلاعات مربوط به سد گتوند، اظهار داشت: اطلاعات مربوط به اندازه EC آب همچون دما و رطوبت مشخص بوده و چيزي نيست كه بتوان مخفي كرد و در اين پروژه هم اطلاعات در اختيار مراجع مربوطه قرار مي گيرد.
وي همچنين در خصوص اقدامات انجام شده در مخزن سد اظهار داشت: تمام كارهايي كه درباره حفظ كيفيت آب كارون و مخزن سد گتوند در مراحل مطالعاتي و اجرايي انجام شده، موثر بوده و در زمان كنوني هم هيچ مشكلي در اين سد وجود ندارد و شرايط آن منطبق با پيش بيني ها و مطالعاتي است كه توسط كارشناسان داخلي و خارجي انجام شده است.
مجري سد گتوند با تاكيد بر اينكه شرايط سد گتوند حتي بهتر از پيش بيني هاست، تصريح كرد: اگر روزي مشكلي در اين سد وجود داشته باشد، اعلام مي كنيم و نمي شود اطلاعات چنين پروژه اي را مخفي كرد.
شيباني در بخش ديگري از اظهاراتش افزود: از چهار واحد 250 مگاواتي كه قرار بود در فاز نخست وارد مدار شود، سه واحد به اندازه 750 مگاوات وارد مدار شده و واحد چهارم نيز تا پايان بهمن ماه جاري وارد مدار خواهد شد.
به گفته ي وي همچنين در فاز توسعه اي اين نيروگاه هم يك هزار مگاوات برق توليد خواهد شد كه ساختمان نيروگاه آن در حال اجرا بوده و تفاهم نامه تامين تجهيزات آن نيز امضا شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: