واحد چهارم نيروگاه گتوند وارد مدار شد
تاريخ : 17 / 11 / 1391برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

واحد چهارم نیروگاه گتوند امروز همزمان با دهه فجر وارد مدار شد .

به گزارش سلام گتوند به نقل از واحد مر کزی خبر: این واحد ظرفیت تولید 250 مگاوات را دارد که با راه اندازی رسمی آن کل ظرفیت تولیدی نیروگاه گتوند به هزار مگاوات رسید.

مدیر امور تجهیزات سد و نیروگاه گتوندعلیا امروز گفت واحدهای نیروگاه گتوند منظور از ورود این سه واحد نیروگاهی را پایداری انرژی برق شبکه سراسری و جلوگیری از مصرف سوخت در زمستان اعلام کرد .

سمندگانی افزود با راه اندازی این واحدها ، تاکنون یک میلیون مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه گتوندعلیا تولید و به ظرفیت برق کشور افزوده شده است.

 حجم آب ذخیره شده در مخزن سد گتوند علیا همزمان با راه اندازی چهارمین واحد نیروگاهی،حدود 2 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب و طول دریاچه آن به 70 کیلومتر رسیده است.

این مخزن بزرگ ، ذخیره آبی مهمی برای استان خوزستان بشمار می رود که می تواند مشکل کم آبی دشت حاصلخیز خوزستان را نیز برای همیشه برطرف نماید.

وی گفت: نیروگاه گتوندعلیا در مجموع دارای 8 واحد 250 مگاواتی شامل چهار واحد فاز اول و چهار واحد فاز توسعه است که با ظرفیت 2000 مگاوات ، توان تولید سالیانه 4550 گیگاوات ساعت انرژی برق آبی را دارد.

سمندگانی افزود نیروگاه گتوندعلیا پس از بهره برداری بیشترین میزان تولید انرژی در میان نیروگاه های برق آبی کشور را خواهد داشت و علاوه بر تضمین امنیت شبکه برق کشور، به کنترل فرکانس و پایداری شبکه سراسری کمک شایانی خواهد کرد.

اولین واحد نیروگاه گتوند علیا در روز پنجم خرداد، دومین واحد نیروگاه گتوندعلیا در روزهجدهم خرداد ماه و سومین واحد این نیروگاه در سوم مهرماه وارد مدار شد.

سد و نیروگاه گتوندعلیا در استان خوزستان و در پنج کیلومتری شهرستان گتوند واقع شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: