توزیع نهال رایگان در گتوند به مناسبت هفته منابع طبیعی
تاريخ : 8 / 12 / 1391برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند از توزیع رایگان نهال بین مردم این شهرستان خبر داد و گفت: حمایت از ایجاد فضای سبز باید کاربردی باشد.

به گزارش شاهد صالح شهر به نقل از فارس، هوشنگ محمدپور عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از ایجاد فضای سبز و گسترش سرانه‌های استاندارد در این شهرستان در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گرفته است و به این توزیع نهال رایگان بین مردم را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: در راستای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری، برنامه‌های متعدد و مختلفی پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشن درختکاری در محل یادمان شهدای گمنام روستای دشت بزرگ، نواخته شدن زنگ سبز در مدارس شهرستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مرتع‌داران، برگزاری گردهمایی قرق‌بانان، محافظین و همیاران طبیعت، توزیع نهال رایگان بین عموم مردم، غرس نهال در عرصه‌های ملی توسط بسیج سازندگی، کلنگ زنی بوستان‌های روستایی در بخش مرکزی و برگزاری مانور یگان حفاظت از عرصه های ملی و بیشه‌زارها اشاره کرد.

فرماندار گتوند با اشاره به اینکه باید جامعه در این باره ترغیب شود، خاطرنشان کرد: برای ترغیب جامعه به حفاظت از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی هستیم تا تخریب‌ها در منابع طبیعی به حداقل کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: سال‌ها طول می‌کشد تا مرتعی ایجاد و خاکی برای رویش مستعد شود و باید کوشید تا با بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به مسائل پیرامون محیط زیست و منابع طبیعی صدمه‌ای به این نعمات خدادادی وارد نشود.

وی در پایان گفت: منابع طبیعی یکی از داشته‌های طبیعی کشور است و همه مردم برای حفاظت از آن باید تلاش کنند و دستگاه‌های مرتبط در این باره در چارچوب وظایف تعیین شده فعالیت کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: