خوزستان تاریخ، تمدن و فرهنگ ايران را به رخ جهانیان می‌کشد
تاريخ : 11 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیر کل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از دبیرخانه ستاد دايمی تسهیلات سفرهای استان خوزستان گفت: خوزستان تاریخ و تمدن و فرهنگ کشور ما را به رخ جهانیان می‌کشد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ سیروس ابراهیمی در سفر به استان خوزستان پس از بازدید از شهرستان‌های  اندیمشک و شوش به شهر اهواز سفر و با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان با اعضای دبیرخانه ستاد دیدار کرد.

وی در این نشست ضمن تشکر از مجموعه میراث فرهنگی استان خوزستان در ایام نوروز و تاکید بر وحدت و همبستگی کارکنان میراث فرهنگی سراسر کشور خاطرنشان كرد: خوزستان با دارا بودن آثار و ابنیه تاریخی و جهانی یکی از استان‌هایی است تاریخ و تمدن کشور ما را به رخ جهانیان می‌کشاند که دیدن آثاری همچون سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر، آسیاب‌های آبی دزفول و پل‌های ستبری همچون پل ساسانی دزفول، محوطه‌های تاریخی و باستانی شوش، چغازنبیل شوش و دیگر نقاط تاریخی انسان را به  وجد می‌آورد.

ابراهیمی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور طی 9 سال اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های گردشگری در جهت توسعه بخشیدن به زیرساخت‌های گردشگری داشته است. همچنین در ایجاد و توسعه موزه‌ها، احیای رشته‌های صنایع دستی منسوخ شده گام‌های بسیار موثری برداشته است. نيز در حوزه مرمت، احیا و بازسازی آثار تاریخی همت گمارده که جا دارد از همه مجموعه میراث فرهنگی در سراسر کشور قدردانی و تشکر كرد.

در این نشست پرویز پورفرخی (مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان) گزارشی از عملکرد ستاد دايمی تسهیلات سفرهای استان خوزستان ارايه کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: