خوزستان رنگ‌و‌بوی تابستان گرفت/ کولرها و پنکه‌ها روشن شد
تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 6 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شرایط دمایی در شهرهای خوزستان به‌قدری است که گردشگران در شهرهای مختلف خوزستان به شهرهای ساحلی پناه آورده‌اند و گردشگری همراه با حضور در سواحل رودخانه‌ها را در دستور کار خود در دهمین روز بهار قرار داده‌اند.

بر این اساس، گردشگران در شهرهای شمالی خوزستان یا به سوی شهرهای ایذه و دهدز که شهرهای سردسیری هستند در حال حرکتند و یا به سوی شهرهای شوشتر، دزفول و شوش حرکت می‌کنند.

گردشگران در حال سفر در خوزستان از صبح امروز با روشن کردن کولرهای خودروهای خود در بهار یادی از تابستان کردند و برخی نیز در کنار چادرهای هلال احمر به‌دلیل گرمای هوا توقف کرده‌اند.

در شهرهای شوشتر، دزفول و شوش مردم برای گذران ساعاتی خوش به کنار رودخانه‌های کرخه، دز و کارون می‌روند و دمی در خنکای این شهرها ساعتی را به تفریح می‌پردازند.

*افزایش دما ادامه دارد

شرایط دمایی در شهرهای مرکزی و جنوبی خوزستان نشان‌دهنده گرم شدن هوا در روزهای آینده است و به این دلیل گردشگران در شهرهای خوزستان سردرگم شده‌اند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان در این باره می‌گوید: با توجه به عبور خط ناپایدار ضعیف لایه میانی جو طی امروز و فردا شاهد افزایش ابر در سطح استان خواهیم بود.

بهرام جنتی در این باره خاطر نشان می‌کند: در سطح زمین نیز زبان‌های سیستم پرفشار برروی منطقه فعال خواهد بود و به این دلیل شاهد افزایش دمای نسبی شهرهای خوزستان هستیم.

وی تاکید می‌کند: وضعیت هوا، قسمتی تا نیمه ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و همراه با غبار محلی همراه خواهد بود و این وضعیت تا یکی دو روز آینده ادامه دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان می‌کند: جهت باد در این روزها غربی تا شمال غربی، سرعت باد ۱۵ تا۳۰ کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

*کار برای راهیان نور دشوار شد

گرمای هوا و تابش شدید خورشید در مناطق عملیاتی خوزستان کار را برای زائران سرزمین‌های نور دشوار کرده است و به این دلیل زائران در مناطق عملیاتی خوزستان با وضعیت سختی مواجه شده‌اند.

گرمای هوا و غبار محلی در شرایط کنونی وضعیت جبهه‌های حق علیه باطل را برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تداعی می‌کند که در مناطق عملیاتی این استان و رمل‌های داغ صحراهای متبرک به خون شهدا به دفاع از خاک ایران اسلامی پرداخته‌اند.

شاید گرمای هوا بر فعالیت‌ها در شهرهای خوزستان تاثیر گذاشته باشد ولی تنور داغ فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی را در مناطق عملیاتی خوزستان را گرمتر کرده است.

*بازارها همچنان شلوغ است

گرمای ۳۵ درجه در شهرهای خوزستان در دهمین روز بهار برای هر گردشگری در خوزستان تعجب آور است ولی این شرایط آب و هوایی باعث نشده تا بازارها و مناطق تفریحی استان کم‌رونق شوند.

بازار خرید سوغات در شهرهای شمالی به ویژه شوشتر و دزفول به قدری شلوغ است که گردشگران در بازار قدیم دزفول و بازار مرکزی شوشتر برای خرید سوغات‌های خوراکی این دو شهر تاریخی صف‌های طولانی تشکیل داده‌اند.

شاید گرمای هوا در روزهای آینده بار دیگر افزایش یابد ولی قطعا حضور گردشگران و کاروان‌های راهیان نور در شهرهای استان کاهش نمی‌یابد، بلکه به دلیل رسیدن به روزهای پایانی سال و روز طبیعت جاده‌های خوزستان پرتردد‌تر نیز خواهند شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: