فشار خون را جدی بگیریم
تاريخ : 18 / 1 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مردم توصیه کرد مطابق شعار امسال سازمان بهداشت جهانی فشار خون را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهدی اقتصاد ظهر امروز شنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: هیئت ایرانی در سازمان جهانی بهداشت در سال 2013 نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند و به همین نسبت هم وظیفه ما در برگزاری هر چه بهتر هفته سلامت بیشتر و سنگین تر می شود.

وی افزود: «فشار خون را جدی بگیریم» عنوان شعار امسال  سازمان جهانی بهداشت است به همین دلیل این شعار یکی از محورهای برنامه های هفته سلامت در سال جاری در استان خوزستان به شمار می رود.

اقتصاد تصریح کرد: هر ساله 7.5 میلیون مرگ و میر بر اثر فشار خون بالای افراد به وقوع می پیوندد که این آمار 12.8 درصد از مرگ و میر سالانه در جهان را شامل می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز  عنوان کرد: تخمین های بین المللی نشان می دهد که 1.3 افراد میانسال به فشار خون بالا مبتلا هستند. همچنین 51 درصد از سکته های مغزی منجر به مرگ بر اثر فشار خون بالا به وقوع می پیوندند و 45 تا 60 درصد از افراد مبتلا به بیماری قلبی در اثر فشار خون بالا از دنیا می روند.

اقتصاد تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که در سال 1390 در شهر  تهران بر روی 15 هزار نفر صورت گرفت؛ مشخص شد که 20 درصد افراد بزرگسال و 12.7 درصد از  کودکان به درجاتی از فشار خون بالا مبتلا هستد که این وضع می تواند برای فرد بسیار خطرناک باشد.

وی گفت: به علت افزایش فشار خون بالا به افراد توصیه می شود که به صورت دوره ای فشار خون خود را بررسی کنند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین اظهرا کرد: در هفته سلامت برنامه های متنوعی از جمله برگزاری جشنواره غذا، مسابقات فرهنگی در سطح دانشگاه، عیادت از بیماران و سایر پروژه های دیگر  به صورت پراکنده در استان انجام می شود.

وی افزود: شروع مراسم های هفته سلامت با نواختن زنگ سلامت در صبح روز 18 فروردین در مدارس و آموزشگاه ها آغاز می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: