اصلی ترین نیاز گتوند بیمارستان است
تاريخ : 1 / 2 / 1392برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی زاده عصر دیروز شنبه در شورای اداری شهرستان گتوند اظهار کرد: این شهرستان از قدمت بالایی برخوردار است و سابقه تاریخی آن را می توان به نوعی سابقه تاریخی کل کشور به حساب آورد.

وی با بیان اینکه قیصر امین پور یکی از مفاخر شهرستان گتوند است، عنوان کرد: وجود این شخصیت باید باعث شود این شهرستان در بخش فرهنگ، هنر و ادب جایگاه بالاتری پیدا کند به همین دلیل لازم است که آرامگاه مرحوم امین پور به عنوان قطب فرهنگی گتوند تکمیل، بازسازی و گسترش یابد.

محمدی زاده در مورد درخواست امام جمعه این شهرستان برای راه اندازی حوزه علمیه در گتوند نیز عنوان کرد: به علت اینکه گتوند از مردمی ولایتمدار و دیندار تشکیل شده است وجود یک حوزه عملیه برای پروش جوانان مومن و ترویج اندیشه های ناب اسلامی در این شهرستان لازم و ضروری است.

نماینده رئیس جمهور در شهرستان گتوند همچنین بر لزوم توسعه علمی شهرستان گتوند تاکید کرد و گفت: تلاش می شود شاخه ای از دانشگاه علوم پزشکی دزفول که در مجاورت شهرستان گتوند قرار دارد به این شهر منتقل شود که این امر می تواند باعث توسعه علمی گتوند شود.

وی ادامه داد: برای نمونه می توان دانشکده فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول را به گتوند منتقل کرد تا شاهد شکوفایی فرزندان گتوند در عرصه علم باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه دو سوم جمعیت شهرستان گتوند در روستا ساکن هستند، عنوان کرد: حمایت از روستا، کلید توسعه در کشور و در همه شهرهای ایران به شمار می رود به همین دلیل لازم است مصوباتی برای توسعه و عمران و آبادی روستاهای گتوند تصویب شود.

وی اضافه کرد: مرغوب ترین مرکبات کشور و شاید منطقه در شهرستان گتوند به علت داشتن زمینهای حاصلخیز کشاورزی برداشت می شود به همین دلیل جا دارد دولت برای توسعه این بخش در گتوند مصوباتی برای توسعه و ترویج باغداری داشته باشد.

محمدی زاده تاکید کرد: قطعا با توسعه کشاورزی در شهرستان گتوند شاهد کاهش نرخ بیکاری و توسعه و عمران منطقه خواهیم بود و هم اکنون گتوند از این ظرفیت بالقوه برخوردار است و تنها توجه دولت را لازم دارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با اشاره به لزوم فعال سازی کامل شهرک صنعتی گتوند عنوان کرد: به علت اینکه برخی از کارگران سد گتوند با تکمیل شدن این طرح بیکار می شوند لازم است فعالیت های صنعتی جایگزین برای استمرار اشتغال این افراد ایجاد شود که یکی از بهترین فعالیت ها در این زمینه فعال سازی شهرک صنعتی گتوند است.

محمدی زاده با اشاره به سه سفر رئیس جمهور به استان خوزستان عنوان کرد: تاکنون در این سه سفر 90 مصوبه مربوط به شهرستان گتوند بوده که از جمع آنها 75 مصوبه به صورت کامل اجرایی شده است و 15 مصوبه دیگر در حال فعالیت هستند.

وی تکمیل بیمارستان شهرستان گتوند را اصلی نیاز مردم این منطقه عنوان کرد و گفت: این بیمارستان 35 میلیارد ریال کسری اعتبار دارد که قصد دارم در جلسه رئیس جمهور برای استان خوزستان که فردا برگزار می شود آن را مطرح کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین سفر هیئت دولت به استان خوزستان فردا یکشنبه آغاز می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: