همایش نکوداشت قیصر امین پور در گتوند برگزارشد
تاريخ : 12 / 8 / 1392برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حجت الاسلام ˈ سید لطف الله سپهر ˈ افزود: اقدامات و پیگیری لازم جهت برگزاری کنگره ملی قیصر امین پور در سال آینده در شهرستان گتوند انجام می شود.
وی اظهار داشت: 100 میلیون ریال برای انجام فراخوان و برنامه های جانبی این کنگره ملی از اعتبارات استانی در نظر گرفته می شود.
فرماندار گتوند نیز هشت سال دفاع مقدس را یکی از برجستگی های تاریخ ایران برشمرد و گفت: شاعران، ادیبان و فرهنگ دوستانی چون امین پور در کنار رزمندگان و ایثارگران مظلومیت ایران را به جهانیان نشان دادند.
ˈهوشنگ محمد پور ˈ افزود: قیصر با سبک شعر خود توانست نقش ارزنده ای در جبهه و جنگ ایفا کند ولی متاسفانه همچنان مظلوم واقع شده و ناشناخته است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ادیبان استان خوزستان برای معرفی امین پور گفت: این شاعر برجسته کشور باید با برنامه ریزی به مردم این سرزمین و نیز علاقه مندان به شعر و ادب فارسی بهتر معرفی شود.
فرماندار گتوند از روند کند عملیات احداث یادمان و مجتمع فرهنگی قیصر امین پور انتقاد کرد و افزود: اعتبارات لازم برای تکمیل و ساماندهی این مجتمع باید تامین شود.
وی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که روز قیصر امین پور را در تقویم ملی ثبت کند تا این شاعر نامی در تاریخ ایران جاودانه شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی گتوند نیز به نقل از مقام معظم رهبری، اشعار قیصر را رویش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیام یک شعر گاهی در جهان تحول ایجاد می کند.
حجت الاسلام ˈ علی نظر ممبینی ˈ در ادامه شعر خود با گویش بختیاری را سرود و افزود: قیصر موجب افتخار خوزستان و ایران است.
محب شوشتری یکی از شاعران برجسته کشور شعری در وصف رودخانه کارون و طرح بهشت آباد (انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران) سرود که مورد تشویق و استقبال گسترده حاضران شد.
اردشیر زاهدی، مرتضی حیدری آل کثیر، آرمان موری احمدی، نیلوفر شمس، جبار رضایی، سجاد خسروی، اسماء سردار پور و علی بهرامی دیگر شاعرانی بودند که در این آیین اشعار خود را سروده و یاد قیصر را گرامی داشتند.
این همایش با حضور ˈ قادر طراوتی پور ˈ مسوول دفتر شعر وادب وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و نیز جمعی از شاعران صاحب نام کشور و مسوولان محلی در سالن اداره ارشاد شهرستان گتوند برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: