یازده سوال به احترام یازده جانباخته ی تراژدی تصادف صالح شهر
تاريخ : 28 / 9 / 1392برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
یازده سوال به احترام یازده جانباخته ی تراژدی تصادف صالح شهر
بخش تعاملی الف - مزبان حبیبی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۲
به نقل از سایت جامعه خبری تحلیلی الف :
حادثه آنچنان تلخ بود که تا ساعتي پس از شنيدن خبر در حالت شوک بودم, کشته شدن چهار نفر از اقوام در يک حادثه ي تصادف که يازده نفر کشته و نه نفر مجروح شديد داشته است. امروز صبح حدود ساعت هفت و نیم، دوشنبه بيست و پنجم آذر۱۳۹۲ حادثه اي دلخراش, مردم صالح شهرخوزستان (شهرک شهيدچمران) را به ماتمي عظيم فرو برد و تراژدی جانباختن جوانان و نوجوانان دانشجو رخ داد و دريغ از يک همدردي عملی از طرف مسؤلين. مسولینی که فقط بهره برداری تبلیغاتی را خوب آموخته اند.
از بدو ورود به منطقه حالت حزن و اندوه شديد اهالي به وضوح قابل درک بود، يازده نفر کشته و نه زخمي که حال برخي بسيار وخيم است, نمي دانم چرا مسولين به اين سادگي با آن برخورد مي کنند.
ضمن تسلیت به بازماندگان و اهالی صالح شهر، چند سوال ساده دارم و می دانم هرگز پاسخی مناسب نخواهم گرفت:
١- چرا طرح تکميل جاده دوبانده ي دزفول-صالح شهر-شوشتر با اين حساسيت که با جان مردم بطور مستقيم ارتباط دارد و حوادث تلخ بسیاری در این مدت در این محور رخ داده است، نه سال به حالت تعليق درآمده است؟ و هيچگونه اعتباري براي تکمیل آن تخصيص داده نشده است؟ آيا مسولين دراين باره اهمال کاري نکرده اند؟
٢- آیا تمام راننده ها از لحاظ مدارک رانندگی تمام و کامل هستند؟
٣- آيا وسيله نقليه عمومي با طول عمر بالاي ٣٠ هنوز هم مجوز تردد در جاده هاي کشور را دارد؟ آن هم برای ارائه ی خدمات عمومی.
۴- به جز راننده که خود نيز جز کشته شدگان اين حادثه دلخراش است, کسي از مسولين مقصر نيست؟ مانند راهداري, استانداري, نمابنده محترم شهر, اورژانس و ...
۵- بازهم اورژانس, کشته هاي حادثه توسط وانت هاي شخصي به بيمارستان منتقل شده اند, آيا امکان زنده بودن برخي از اين متوفيان در زمان انتقال وجود نداشته است؟ که به شهادت منتقل کنندگان یکی از کسانی که به عنوان متوفی به سردخانه منتقل شده بود هنوز زنده بوده است، از زنده بودن وی در حال حال حاضر اطمینان ندارم.
۶- چرا اورژانس توان اعزام آمبولانس به تعداد نياز را نداشته است؟ بهتر نيست مسئولين اورژانس توضيحات قابل قبول و اقناع کننده اي به افکار عمومي مي دانند.
٧- چگونه است که هيچيک از مسئولين براي همدردي عملی و اخلاقی با بازماندگان در منطقه حاضر نشده اند, چهار نفر از متوفيان از بستگان نزديک بنده هستند و تا جايي که اطلاع دارم مردم از بي توجهي مسولين بسيار دلخور هستند.
٨- رانندگان متخلف بسياري در اين محور در حال تردد هستند و تعدادي از آنها حتي فاقد گواهينامه معتبر, چرا پليس با چنين رانندگاني برخورد نمي کند؟جالب است پس از این حادثه پلیس در منطقه فعال شده و بسیاری از مینی بوس های متخلف را به پارکینگ منتقل کرده است. بايد حوادثي از اين دست رخ دهد تا ما دنبال راه حل باشيم؟
٩- براي درک تراژدي رخ داده, مقايسه تعداد کشته هاي اين تصادف با زلزله ي بوشهر بسيار تاثر برانگيز است. در زلزله بوشهر ۷ نفر از هموطنان جان باختند و در این حادثه تا کنون ۱۱نفر.
١٠- اغلب کشته هاي اين حادثه دانشجويان کارشناسي و کارشناسي ارشد بوده اند, و افسوس از یک همدردی حتی بصورت کلبیشه ای از طرف مسولین وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری.
١١- شهري با جمعيت بيش از ١٠ هزار نفر, چرا بايد فاقد هرگونه خدمات بيمارستاني باشد؟ اگر بيمارستاني مجهز در فاصله اي کمتر از ۵٠ کيلومتر بود, تلفات حادثه کمتر نبود؟ چرا خدمات عمومي بايد اينچنين ضعيف عمل کنند؟ با چه استدلالي مردم بايد به وسايل حمل و نقل عمومي اعتماد کنند؟


نظرات شما عزیزان:

نوجوان گتوندی
ساعت20:38---4 دی 1392
سلام
تسلیت عرض میکنم به مردم شهر صالح شهر که واقعا درد بزرگی را تحمل کردند...
.......................................................< br /> احسنت بر این سوال ها؟
ولی کو پاسخگو ...


رز سیاه
ساعت13:00---1 دی 1392
به خدا اگه شورای ما یه کم از خودش عرضه نشون بده، اگه به فکر مردمش باشه، اگه حرفایی رو که قبل انتخابات میزدن رو بهشون عمل میکردن آلان یازده خانواده داغدار نبودن، الان آقا محمد تو کما نبود اون جوان پاک و بی ریا...
الان خانواده محمدی نگران گل دخترشون نبودن...
الان مردم اینجوری توی آب و آتیش نبودن...
خدا خودش به این مردم صبر بده و ریشه از بنیاد مسئولان بی عرضه بر کنه.


رز سیاه
ساعت12:53---1 دی 1392
به خداوندی خدا، به خون پاک سیدالشهدا قسم تمام این کسری ها و کمبود ها و سوالاتی که بی جواب موندن و خواهند موند، از بی عرضگی شورا و شهرداری صالح شهرهههههههههههههه..
آقا مجتبی خدا ازت نگذره اگه نظراتم رو مثل قبلی ها تایید نکنی.


م. ت
ساعت21:14---30 آذر 1392
این حادثه دردناک را به خانواده های داغدارشان تسلیت میگویم. دوستان عزیز بدانید هیچ اتفاقی در مورد جاده صالح شهر نمی افته چون مسئولین ما لیاقت ندارند. نوشدارو هم بعد از مرگ سهراب تأثیر ندارد.

جوان صالح شهری
ساعت19:13---29 آذر 1392
آقای زاده صفری داستان خوبی بود ، آقای زاده صفری ظاهرا نمی دونی اگر سادات هم موفق بشود این مصوبه را از مجلس بگیرد باید به اطلاع شما براسانم معادن شن و ماسه در منطقه دزفول می باشد اخوی کمی فکر کن

بغض
ساعت23:33---28 آذر 1392
آهاااااا حالا شد،به اين ميگن خبر....بايد خواب راحت رو از بعضي از اين مسئولان بي مسئوليت گرفت چون ظاهراً سرشون انقدر به زرق و برق دنياشون گرم شده كه فكر نمي كنم وجداني براشون مونده باشه كه درد مردم رو بفهمن ، دست مريزاد آقاي رحيمي ! صداي اين مردم باش ، ناله ي برخواسته از دلشون باش ، انقدر بلند كن اين فرياد رو كه برسه به گوش اونهايي كه بايد برسه اگه گوش شنوايي مونده باشه!

همشهری شما
ساعت19:59---28 آذر 1392
سازمان اتوبوسرانی دزفول وشوشتر باید اتوبوس به این خط صاح شهر اختصاص بدهند که مردم مجبور نباشند سر جاده برند و پلیس باید مانع تردداین مینی بوس ها ی فرسوده در جاده ها باشد.

همشهری
ساعت16:42---28 آذر 1392
درموردگزینه3

درخارج سرویس مدارس به گونه ای است که ماشین تحمل فشار100تن رادارد....

ماازاین ماشینانمیخوایم...(من خودم دانشجوام هرروزباید برم شوشتر) مسولین محترم کمترین کاری که میتونین

برا همشهری هاتون بکنین اینه که چند تا مینی بوس خوب ومهمتراز اون چند تا راننده باتجربه بهمون بدین..بخدا دیگه طاقت این همه بدبختی رو نداریم


چمرانی
ساعت16:23---28 آذر 1392
مسولین ما 1000تاقول می دهند ولی به 1بیشتر عمل نمیکنند
باورنداری برو ازشون بپرس چیکار کرد......بجز وعده های پوچ هیچکاری نمیکنن


چمرانی
ساعت16:23---28 آذر 1392
مسولین ما 1000تاقول می دهند ولی به 1بیشتر عمل نمیکنند
باورنداری برو ازشون بپرس چیکار کرد......بجز وعده های پوچ هیچکاری نمیکنن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: