با تیراندازی در مراسم طایفه‌ای قاطعانه برخورد می‌شود
تاريخ : 9 / 10 / 1392برچسب:, | 20 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به ممنوعیت استفاده از سلاح در مراسم‌های مختلف، گفت: پلیس در صورت مشاهده این موضوع با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.

سرهنگ رحمان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- با اشاره به موردی که چندی پیش در یکی از مناطق طایفه‌نشین خوزستان رخ داد و طایفه عزادار به تیراندازی پرداخته بودند، اظهار کرد: همچنین در سوابق موجود است که فردی در مراسم شادی برای ابراز شادی خود، تیراندازی کرده و ناخواسته منجر به کشته شدن و زخمی‌شدن تعدادی شد و عروسی را به عزا تبدیل کرد بنابراین مهم‌ترین دلیلی که برای جلوگیری از استفاده سلاح غیرمجاز و مجاز در مراسم‌های مختلف وجود دارد، در درجه اول سلامت شرکت‌کنندگان در مراسم است.

وی ادامه داد: به هر حال استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسم‌ها هم آلودگی صوتی برای ساکنان محل و اطرافیان ایجاد می‌کند و هم وجود سلاح و استفاده از آن اتفاقات ناگواری را به همراه خواهد داشت.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان گفت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت و امنیت مردم، از آنها درخواست می‌شود که چه در مراسم‌های شادی و چه عزاداری به هیچ عنوان از سلاح مجاز و غیرمجاز استفاده نشود.

موسوی به کاهش موارد تیراندازی در مراسم‌های مختلف و کاهش استفاده از سلاح در این مراسم‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل تاثیرگذار در این موضوع این بود که جلسات مختلف هم‌اندیشی با بزرگان طوایف، سران عشایر و ریش‌سفیدان، با موضوع حفظ امنیت مردم برگزار شد و به نوعی بزرگان این مناطق را در این جهت دعوت به همکاری کردیم و همین نشست‌ها موجب شد در کاهش این موارد تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: همواره از بزرگان طوایف و کسانی که کلام نافذی در میان قبایل و طوایف دارند، انتظار داریم که در جهت جلوگیری از استفاده سلاح مجاز و غیرمجاز در مراسم‌ها و تامین امنیت مردم و منطقه، همچون گذشته همکاری خود را با نیروی انتظامی ادامه دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: