آیا کلید تدبیر قفل مرگ در جاده های خوزستان را باز می کند
تاريخ : 24 / 10 / 1392برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

موارد ذکر شده در متن پایین حوادث دردناک جاده در خوزستان است که تنها در 8ماهه اول سال92رخ داده است:

13 کشته در تصادفات مرحله نخست سفرهای نوروزی خوزستان

     
رهیاب نیوز :رییس پلیس راه خوزستان گفت: 13 کشته و 12 زخمی، قربانیان تصادفات در 10 روز نخست تعطیلات نوروزی در خوزستان بودند.

  
سرهنگ قاسم قدرتی بیان کرد:40 فقره تصادف واژگونی و 10 فقره تصادف منجر به فوت از 25 اسفندماه 91 تا چهارم فرودین ماه سال جاری در خوزستان رخ داد که همه این تصادفات مربوط به خودروهای سبک بوده و در محورهای امیدیه ـ دیلم، ماهشهر ـ آبادان، هفتگل ـ باغملک و اندیمشک ـ خرم‌آباد اتفاق افتاده‌اند.  

  

17کشته آخرین آمار تلفات اتوبوس مرگ در جاده اهواز-اصفهان

     
رهیاب نیوز :با فوت دو نفر از از مجروحان تصادف یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه کامیون در محور اهواز – اصفهان، تعداد کشته های این حادثه به ۱۷ نفر افزایش یافت.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تائید این خبر گفت: لحظاتی پیش دو نفر دیگر از مصدومان حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه کامیون در بیمارستان طالقانی اهواز فوت کردند و تعداد کشته های این تصادف دلخراش به ۱۷ نفر رسید.

علیرضا نجفی اظهار کرد: این تصادف ظهر روز پنج شنبه در حوالی شهرستان هفتکل صورت گرفت که در جریان آن پنج نفر از حادثه دیدگان به علت سوختن اتوبوس حامل آنها به بیمارستان سوانح سوختگی اهواز منتقل شدند.

وی افزود: یکی از این مصدومان قبل از انجام کارهای درمانی به علت سوختگی بالا کشته شد. یکی دیگر از این مصدومان نیز شامگاه پنج شنبه فوت کرد. همچنین لحظاتی پیش دو نفر دیگر از آنها به علت سوختگی بالا فوت کردند و هم اکنون تنها یک نفر از مصدومان در بیمارستان در حال معالجه است.

در این سانحه رانندگی که ظهر پنج شنبه حوالی ساعت ۱۱ در محور اهواز به هفتکل در استان خوزستان صورت گرفت، بر اثر برخورد یک اتوبوس و یک دستگاه کامیون، ۱۳ نفر در دم کشته شدند که با فوت چهار نفر در بیمارستان طالقانی اهواز، تعداد کشته های این تصادف به ۱۷ نفر رسید.

به علت آتش گرفتن اتوبوس هنگام تصادف بنا به دلایلی که هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است؛ امکان شناسایی مجروحان حادثه دیده به سختی صورت می گیرد.

 

 

                                     

قربانگاه جاده ای کشور را بیشتر بشناسیم / بیش از ۳۰ نفر کشته و مجروح در محور هفتکل–اهواز در یک ماه گذشته

     
رهیاب نیوز :جاده ارتباطی هفتکل – اهواز به دلیل قرار گرفتن در شاهراه حیاتی سه استان بزرگ کشور یعنی خوزستان ، اصفهان و چهارمحال بختیاری ، از پر تردد ترین محورهای ارتباطی است.

 بنا به گزارش های آماری، میزان  استفاده وسایل نقلیه از این جاده از حد معمول و ظرفیت بار ترافیکی آن تجاوز کرده و این محور با این شرایط ، کشش و تحمل این مقدار ترفیک را ندارد.

به نظر می رسد مشکل دردسر ساز این جاده ، دو طرفه  بودن آن از روستای غیزانیه تا هفتکل است .درست همان جایی که از محور چهاربانده اهواز- سربندر(قدیم) خارج شده و به مقصد هفتکل ، باغملک یا  ایذه به سمت این شهرها حرکت می کنیم.

در یک ماه گذشته و پس از آن تصادف پرسر وصدا، سوانح رانندگی در این محور را به دقت زیر نظر گرفت تا مسئولان امر را در جریان عمق فجایع رانندگی جاده هفتکل-اهواز قرار دهد.

 در روز ۱۲/۲/۹۲ ساعت ۱۱ – برخورد اتوبوس با کامیون – ۱۷نفر کشته و یک نفر زخمی بر جای گذاشت.

۲۰/۲/۹۲ ساعت ۱۰ صبح ، برخورد یک دستگاه پژو با تریلی  ، پدر و مادر به همراه  زوج جوان شان ، راهی قبرستان و بیمارستان شدند.

پس از آن در روز ۲۴/۲/۹۲ ساعت ۱۲:۳۰ برخورد سمند با کامیون باعث کشته شدن  یک نفر و زخمی شدن ۳ نفر دیگر شد.

همچنین در ۳۰/۲/۹۲ ساعت ۲۰ ، برخورد موتور سیکلت با خودروی پراید ۴ نفر از هموطنانمان را راهی بیمارستان کرد.

و اما این پایان کار نبود زیرا دو روز پیش یعنی در ۳/۳/۹۲ ساعت ۱۶ ،برخورد سمند با کامیون -۲ نفر کشته و ۱ زخمی بر جای گذاشت.

سقوط مینی بوس در دریاچه کارون 3 /غرق شدگان همگی زن و کودک هستند/11 کشته

     
رهیاب نیوز :مدیر کل بحران خوزستان گفت: در حادثه سقوط مینی‌بوس به دریاچه سدکارون 3 بیش از 11 نفر کشته و یک نفر مفقود شده‌اند.نجات یافتگان اکثرا مرد هستند و فوت شدگان همگی زن و کودکند.

به گزارش رهیاب، محمدرضا آملازده اظهار کرد:در حادثه سقوط مینی‌بوس به دریاچه سدکارون3 که راس ساعت 18:33 دقیقه اتفاق افتاده است 11 نفر کشته و یک نفر نیز مفقود شده‌اند.
وی افزود: سرنشینان این اتوبوس 16 نفر بوده که 4 نفر در ثانیه‌های اولیه حادثه جان سالم از مینی‌بوس بدر برده‌اند و بقیه افراد یا کشته و یا مفقود شده‌اند.
آملازاده با اشاره به اینکه نجات یافتگان اکثرا مرد هستند، خاطر نشان کرد: نجات یافتگان اکثرا مرد هستند و فوت شدگان همگی زن و کودکند.
وی درباره مفقود شدن یک مسافر از این مینی‌بوس گفت: یک دختر بچه در این مینی‌بوس هنوز کشف نشده است که گشت‌زنی‌ها برای پیدا کردن وی همچنان ادامه دارد.
وی افزود: این حادثه در نزدیکی روستای سادات حسینی و میراحمد از توابع  بخش دهدز شهرستان ایذه اتفاق افتاده است و مینی‌بوس به دلیل کشیده نشدن ترمز دستی و ترک صندلی توسط راننده اتفاق افتاده است.
آملازاده گفت: این دلایل همگی بر اساس تحقیقات میدانی و ابتدایی اعلام می‌شود و بررسی‌ها برای پیدا شدن دلایل اصلی این حادثه ادامه دارد.
مدیر کل بحران خوزستان تاکید کرد: لاشه مینی بوس توسط بلدزر و سیم بوکسل و همکاری حاضران در صحنه حادثه از دریاچه سدکارون 3 خارج شده است.

عروسی که در دزفول تبدیل به عزا شد/ 12 کشته بر اثر سقوط وانت در کانال آب

     
رهیاب نیوز :این وانت در حال برگشت از جشن عروسی در دزفول دچار حادثه شد و ۱۲ نفر از ۱۳ سرنشین آن غرق و یک نفر نجات یافت.

۱۳۹۲ یکشنبه ۲۰ مرداد ساعت 08:58 

به گزارش رهیاب نیوز  این حادثه ساعت ۲۳ دیشب در جاده دزفول سنجر رخ داد. 
این وانت در حال برگشت از جشن عروسی دچار حادثه شد و ۱۲ نفر از ۱۳ سرنشین آن غرق و یک نفر نجات یافت. 
فرماندار ویژه دزفول با اظهار تاسف از وقوع این حادثه دردناک به مردم دزفول بویژه خانواده های داغ دیده تسلیت گفت و افزود: تاکنون پنج جسد از غرق شدگان پیدا شده است. 
تلاش برای یافتن اجساد سایر غرق شدگان همچنان ادامه دارد
مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز اسامی چهار کشته شده این حادثه را جونقلی افروق ، صغری افروق ، بتول پرور و محمدحسن پازدار عنوان کرد. 
اجساد این افراد که همگی بر اثر خفگی در آب کشته شده اند نخستین ساعات بامداد امروز تحویل سردخانه بیمارستان دزفول شد

گفتنی است چندی پیش یک دستگاه مینی بوس به همراه 16 سرنشین که روی لنج قرار داشتند در محدوده سد کارون 3 واقع در 60 کیلومتری ایذه به داخل آب سقوط کرد که از 16 مسافر این حادثه 12 نفر جان باخته و 4 نفر نجات پیدا کردند.

 

                             

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

برخورد تریلر و اتوبوس در مسیر اهواز - خرمشهر

     
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: برخورد یک دستگاه تریلر و اتوبوس مسافربری در مسیر اهواز - خرمشهر پنج مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش رهیاب نیوز سید اسدالله موسوی اظهار داشت: چهار دستگاه آمبولانس به سرعت برای امدادرسانی به مصدومان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مصدومان بلافاصله بعد از رسیدن نیروهای اورژانس، تحت مداوا قرار گرفتند و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان اضافه کرد: این تصادف در 40 کیلومتری جاده اهواز - خرمشهر (سه راه حسینیه) روی داد

سرویس مرگ در حوالی دزفول/20 دانش آموز در محور شوشتر-دزفول کشته ومجروح شدند+اسامی مصدومین

     

رهیاب نیوز :در برخورد مینی بوس با تریلی در کیلومتر 25 دزفول 9 دانش آموز کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند

 

به گزارش رهیاب نیوز صبح امروز در محور شوشتر – دزفول کیلومتر 25  یک دستگاه مینی بوس حامل دانش آموزان با یک دستگاه تریلی و‌لوو برخورد کرد.  

در پی وقوع این حادثه 9  دانش آموز کشته و11 تن نیز زخمی شدند که توسط نیروهای امدادی مجروحین به بیمارستان منتقل شدند.

گفتنی است، مینی بوس حامل دانش‌ آموزان فاقد برچسب سرویس مدارس بوده است.

فرماندار گتوند با بیان جزییاتی درباره ی این حادثه اظهار داشت: مینی بوس از صالح شهر به سمت شوشتر در حرکت بوده است و تریلی  نیز در جهت خلاف آن که براثر انحراف به چپ مینی بوس در نزدیکی صالح شهر این حاثه ی دلخراش رخ داده است .

 

 

 

 

13 کشته و زخمی در آخرین حادثه جاده ای خوزستان

  رییس مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: برخورد اتوبوس مسافربری و تریلر در محور دهدز- لردگان پنج کشته و 8 زخمی برجای گذاشت.

 

 موسوی اظهار داشت: روز گذشته(یک‌شنبه) در ساعت 04:08 دقیقه صبح در تماس تلفنی از محل حادثه، نیروهای اورژانس جاده‌ای دهدز در جریان یک مورد برخورد شدید اتوبوس مسافربری با تریلر در محور دهدز _لردگان  قرار گرفتند.

وی افزود: بلافاصله نیروهای اورژانس به همراه 2 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند که پس از بررسی اولیه مشخص شد خودروهای حادثه‌دیده بر اثر بی‌دقتی و خواب‌آلودگی راننده تریلر با هم برخورد کرده‌اند.

 موسوی گفت: اتوبوس دارای 12 سرنشین و تریلر نیز یک سرنشین داشته است که در این حادثه،  5 نفر از سرنشینان کشته و 8 نفر دیگر مصدوم شدند که سریعا توسط تکنسینهای اورژانس 115 به بیمارستان منتقل شدند.

 

 

شب خونین جاده های شوش/9کشته و زخمی فقط در عرض چند دقیقه!

     
رهیاب نیوز : شب گذشته دو حادثه جداگانه در حومه شهرستان شوش رخ داد که منجر به کشته شدن 3 نفرو زخمی شدن 6 نفردیگر از شهروندان شد.

 

به گزارش رهیاب نیوز، رئیس فوریت های پزشکی شوش رضا معمار زاده در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت: شب گذشته حوالی ساعت 22 در سه راهی خویز شهرستان شوش بر اثر تصادف دو دستگاه 206 و مینی بوس که از روبرو با هم برخورد کرده بودند  3 نفر در دم کشته و 1 نفر زخمی شد.

رضامعمارزاده گفت: به فاصله چند دقیقه پس از این حادثه در سه راهی هفت تپه نیز بر اثر واژگونی یک دستگاه ال 90 ، پنچ سرنشین آن مصدوم شدند.

رئیس فوریتهای پزشکی شوش ادامه داد: با اطلاع از وقوع این حوادث به پایگاه های سیدعباس، فتح المبین، شاوور و شوش اعلام کد شد، که سریعاً به محل اعزام شدند و پس از انجام اقدامات اولیه مصدومین را به بیمارستان نظام مافی اعزام کردند.

گفتنی است جاده های حومه شهرستان شوش با توجه به این که این شهرستان پل ارتباطی شما خوزستان می باشد وضعیت چندان مساعدی ندارند ونیاز به توجه ویژه به این شهرستان در این حوزه می باشد

 

 

 

4 کشته ومجروح درتصادف جاده اهواز ـ ماهشهر

رئیس فوریت‌های پزشکی رامهرمز گفت تصادف در جاده اهواز به ماهشهر چهار کشته و مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش رهیاب نیوز،رئیس فوریت‌های پزشکی رامهرمز گفت: تصادف در جاده اهواز به ماهشهر چهار کشته و مجروح بر جای گذاشت. 

حسین رستمی اظهار کرد:  بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید و یک دستگاه پاترول در کیلومتر 65 محور اهواز ـ‌ ماهشهر روبه‌روی روستای شاوه عبدالله دو نفر کشته و دو نفر مجروح شدند. 
 
وی افزود: سرنشینان پراید به نام‌های رقیه هلیچی 25 ساله و محمد مهدی هلیچی پنج ساله فوت کردند و علیرضا هلیچی 26 ساله و مرتضی هلیچی هفت ماهه مجروح شدند. 
 
رئیس فوریت‌های پزشکی رامهرمز در پایان گفت: فوت‌شدگان و مجروحان حادثه توسط یک دستگاه آمبولانس اورژانس جاده‌ای کوپال و خودروهای عبوری به بیمارستان امیرالمومنین اهواز منتقل شده‌اند.

 

 

 

چهارکشته و 7 زخمی در حادثه مرگبار رانندگی در جاده لالی

     
برخورد دو دستگاه وانت نیسان و کامیونت ایسوز مملو از مسافر در جاده کوهرنگ به لالی، چهار کشته و هفت زخمی برجای گذاشت.

به گزارش رهیاب نیوز  در این تصادف رانندگی در گردنه شاه منصوری از توابع شهرستان کوهرنگ و در  ۳۰ کیلومتری  جاده کوهرنگ به لالی، چهار نفر از هموطنانمان  کشته و هفت نفر زخمی شدند.

این حادثه که در شامگاه شنبه 30شهریور حوالی ساعت 20 به وقوع پیوست، یک دستگاه وانت نیسان با 7سرنشین با کامیونت ایسوزو  با  5سرنشین از روبرو با یکدیگر به شدت برخورد کرد و منجر به این حادثه تلخ شد.
براساس این گزارش، تیم امدا جاده ای پایگاه هلال احمر کوهرنگ از لحظه وقوع این حادثه در صحنه حاضر شد و مصدومان را مداوا و به مراکز درمانی اعزام کرد.
علت یا علل دقیق این حادثه در حال بررسی است .
جاده کوهرنگ - لالی - مسجدسلیمان بدون خط کشی و علایم و تابلوهای هشدار دهنده است و به خاطر کوهستانی بودن این مسیر و عدم تعمیرات اساسی، این جاده، روزانه در معرض این گونه حوادث دلخراش است. 

 

باز هم تصادف وانت، این بار 9 کشته و مجروح در اندیمشک

 
 
به گزارش رهیاب نیوز بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو نیسان وانت در بخش الوار گرمسیری اندیمشک روز یکشنبه سه کشته و شش نفر مصدوم شدند.
 
این حادثه ساعتی پیش در روستای خشاب از توابع بخش الوار گرمسیری و در 90 کیلومتری اندیمشک رخ داد.
شش سرنشین دیگر این خودرو که در قسمت بار آن سوار بودند مصدوم شده که توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان اندیمشک منتقل شدند.
حمل و جابجایی مسافر بویژه کارگران بخش کشاورزی در قسمت بار وانت تاکنون موجب چندین حادثه مرگبار در شهرهای اندیمشک ، شوش و دزفول شده است.
به گزارش رهیاب،شب گذشته در پی واژگون شدن یک دستگاه پیکان بار دریک کانال آب در دزفول ۱۲ تن از هموطنانمان جان خود را از دست دادند،

نظرات شما عزیزان:

مجتبی
ساعت17:01---10 بهمن 1392
ایر قراربوتصادفی افته ک خدانکنه کل دنیاهم نتره جلوسه گره.اری عزیزان قسمت همین است...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: